Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] voltage schrikbarend tijdens cpu load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:'(

Ik heb het nu al een tijdje, en begin nu toch te twijfelen of de reboot tijdens spellen de volgende oorzaak kan hebben:

plaatje van asuspcprobe en cpu stabilitytest waarin de proc gewoon getest wordt...

image... schrik niet!

Dit lijkt mij dus helemaal niet normaal.... :?
en ook niet echt lekker voor mij kostbare apparatuur :'(

Ik heb als voeding een standaard aopen voeding.....

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ziet er idd niet echt lekker uit. Maar ik denk eerder dat die Asus PC Probe niet helemaal goed is...Probeer ook eens MBM of zo en kijk of die dezelfde waarden aangeeft. Over het algemeen zou de +5 volt lijn juist dalen, ipv. stijgen bij heavy use.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dat is niet zo goed! Meet je dat bij allle progs?

Verwijderd

Topicstarter
welk prog kan ik ook nog gebruiken zodat ik het kan zien... dus wel zodat er een soort grafiekdinges komt....

Verwijderd

Hier is asus probe niet goed, kijk maar naar je Vcore. Als deze echt zo hoog was dan zou je deze screenie niet eens hebben kunnen maken.

Verwijderd

Volgens die app heb je nu je voeding overclocked ofzo 8)7

Ik denk niet dat dit klopt... dan zou je hardware niet echt meer in leven zijn...

De enige echte multimeter biedt in dit soort gevallen natuurlijk uitkomst... gewoon dat kreng fff doormeten als je het zeker wilt weten...

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Dat asus proggie werkt voor geen meter (k heb het zelf ook, niet dat ik het gebruik). Multimeter zal het beste zijn, verder kan je in je bios nog de waarden aflezen, maar dat wordt zo lastig in Windows :P.

System specs

Verwijderd

Geeft MBM dezelfde waardes aan? --> http://mbm.livewiredev.com/

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ghehe met een Vcore van 4.08 was je proc meteen dood geweest, en dat programma van Asus is onwijs vaag, probeer MBM eens :)

Verwijderd

Zal zonde zijn als ik hier een topic over ga openen daarom vraag ik het effe hier!

Is dit normaal het zet er net onder...
Afbeeldingslocatie: http://www.internet-media.nl.nu/home/volt.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ksal t morgen ff proberen maar t ligt denk ik wel aan asus pc probe :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:25:
Zal zonde zijn als ik hier een topic over ga openen daarom vraag ik het effe hier!

Is dit normaal het zet er net onder...
[afbeelding]
Ksnap het probleem niet helemaal...dit is toch gewoon prima in orde?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:31:
[...]

Ksnap het probleem niet helemaal...dit is toch gewoon prima in orde?
Kep het zelfde probleem dat me pc elke x vast loopt!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 19:13

QkE

In your face Gnagna

Offtopic:
Esmer. Hoe krijg jij pcAlert aan de gang. Draai jij XP? Want bij mij begint ie te zeiken over rechten enzo

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 23:35:
[...]

Kep het zelfde probleem dat me pc elke x vast loopt!
Tja, je voltages zijn normaal, maar dat je PC steeds vastloopt kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben. Begin eens met het installeren van andere drivers ofzo....misschien dat het helpt

Verwijderd

probeer het zelfde eens met Sisoft Sandra, die geeft ook altijd wel een aardig beeld van je systeem

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik stond v/d week al klaar met een brandblusser en een EHBO kitje, toen ASUS PC Probe ineens begon te janken dat mijn VCore 11,56 V was. :'( :'(

De tranen schoten direct in mijn gulp, maar toen ik het vertrouwde MBM aanzette, wassie toch echt 1,55 V. :|

Mijn vriendin heeft er 20 minuten over gedaan om mij te reanimeren! :P

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

XyonN schreef op 19 november 2002 @ 06:34:
Ik stond v/d week al klaar met een brandblusser en een EHBO kitje, toen ASUS PC Probe ineens begon te janken dat mijn VCore 11,56 V was. :'( :'(

De tranen schoten direct in mijn gulp, maar toen ik het vertrouwde MBM aanzette, wassie toch echt 1,55 V. :|

Mijn vriendin heeft er 20 minuten over gedaan om mij te reanimeren! :P
Als je PC Probe vertelt dat je 11,56 V op de core hebt dan kan je 'm het beste keihard uitlachen... met zulke waarden verdampt je CPU gewoon :+
QkE schreef op 19 november 2002 @ 00:00:
Offtopic:
Esmer. Hoe krijg jij pcAlert aan de gang. Draai jij XP? Want bij mij begint ie te zeiken over rechten enzo
Probeer eens te installeren als je ingelogd bent als admin, dan zal het wel lukken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hier nog z'n probleempje.
Met PC ALERT 4 op mijn MSI K7T266 geeft die voor mijn Vcore 3.57 aan.
Mijn processor is een AMD Thunderbird 1200 Mhz. Kijk ik in mijn bios geeft die 1.75 aan. Dus ook bij mij klopt er niet veel van.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Al die prutsprogramma's lezen de verkeerde sensoren uit, terwijl ze vaak van de mobofabrikant zelf zijn. Installeer gewoon MBM5, dan kan je de sensoren zelf kiezen en compenseren etc.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

geloof je? het " onze vader" op de achtergrond :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Looki schreef op 19 november 2002 @ 11:00:
geloof je? het " onze vader" op de achtergrond :P
jep idd :p , jullie hebben wel oog voor detail trouwens :)

Verwijderd

QkE schreef op 19 November 2002 @ 00:00:
Offtopic:
misschien werkt het als je hem install als administrator, voor alle gebruikers.
(ctrl/alt>del, ctrl/alt>del)

Verwijderd

2 dingen waar door pc's vast lopen

Geheugen das 9 van de 10 problemen als je memory dumps hebt en je pc reboot

hoop voor je dat je 2 stokjes hebt dan kun je ze om en om testen

voor die eerste dude betreft al het niet aan het progje ligt dan heb je een cheep voeding aan raden om maar effe een andere aan te schaffen

• Scighera
  • Laatst online: 24-11 16:55

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 12:53:
2 dingen waar door pc's vast lopen

Geheugen das 9 van de 10 problemen als je memory dumps hebt en je pc reboot

hoop voor je dat je 2 stokjes hebt dan kun je ze om en om testen

voor die eerste dude betreft al het niet aan het progje ligt dan heb je een cheep voeding aan raden om maar effe een andere aan te schaffen
Of te zwakke voeding

www.triathlete.nl

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:39

Maku

Derp

Ik heb het nog wel erger .. .. ik heb sinds kort een 2200+ en een ati 8500 een en een 120mm enermax en mij -5 flipt helemaal .. tussen de -3.42 en de -4.50 mijn +12 stabiel op 12.89 +5 redelijk stabiel op 4.78 en de -12 tussen de -12.76 en de -11.45

Wordt volgens mij ook enermax tijd :(

Het is een codegen 350 watter trouwens .. verder heb ik 2 hd's een 92 mm en 2x een 80 mm ledfan er in zitten .. de rest is neit boeiend ..
Pagina: 1