Toon posts:

[ut2003] Mod-editing & coding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond al een tijdje dat de huidige ut2003 dev topics hier een beetje simpel waren. Een map is leuk maar ik wil ook wel een mutator of een nieuw wapen maken. Zelf code ik meer dan dat ik model, maar toch gaat het hand in hand. Ik ben laatst bezig geweest aan een gametype(LMS met een twist) en nu probeer ik een wapen in ut te maken. Dus ik heb al ervaring.

Heb jij nou ook dat je UT2003 wil modden of gewoon een geinig mutatortje wil schrijven dan moet je hier zijn.

Mijn eerst wapen wat nog steeds gedraait is(lkker lomp)
Afbeeldingslocatie: http://svi.cs.hro.nl/~cazzz/UZiUT.JPG

En toen was het gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://svi.cs.hro.nl/~cazzz/Shot1.jpg

Tutorials
mijn eerst tutorial om te beginnen met ut coden.
Level designer (voor heen unreal exe)
Mutation device, helaas weinig ut2003
Chimeric, eentje die echt goed is doet alleen nog weing ut2003

Files
Mijn aller eerste mutator, slaat nergens op en staat op fileplanet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er wel leuk uit, kben ooit s begonnen in Unreal met een wapen te maken waarmee je portals kon afschieten waar je dan doorheen zou kunnen lopen, maar het is niet erg gelukt. Mischien wil jij het s probben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal die tutorial van je eens doorwerken, ik ben eigenlijk een mapper maar ik vindt dat coden toch wel interesant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Hoi Hoi Hoi hier zat ik al een beetje op te wachten :)
Zijn er nog meer mensen die een beetje een goeie Tutorial weten die een beetje sim-pel en duidelijk is zoals bovenstaande? En niet met UDN of met het Epicforum aankomen want die ken ik al :)

Kan je niet ff een wat duidelijker plaatje posten want ik kan dr echt geen fuk van zien (te donker)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarK_M schreef op 19 November 2002 @ 13:50:
Hoi Hoi Hoi hier zat ik al een beetje op te wachten :)
Zijn er nog meer mensen die een beetje een goeie Tutorial weten die een beetje sim-pel en duidelijk is zoals bovenstaande? En niet met UDN of met het Epicforum aankomen want die ken ik al :)

Kan je niet ff een wat duidelijker plaatje posten want ik kan dr echt geen fuk van zien (te donker)
offtopic, maar ik moet het ff melden:
zeker wrede icon! :D lba is gewoon goed

-ik ben trouwens mapper voor Q3a-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nali-cow
Hellaas doe ik geen script request. Ik wil wel helpen met het maken er van. Vind je idee wel stoer.

Tutorials zijn schaars maar ik vind dat je met de source van ut2003 ook ver vooruit kan (het gaat alleen niet zo snel). Ik heb nog wat leuke tutorial plekjes opgeschreven, in mijn eerst post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Aah bedankt voor de tutorials ik zal er morgen eens mee bezig gaan want ik heb nu niet zoveel tijd :|
offtopic:
Het valt me wel op dat er niet echt veel mensen posten dan zitten er hier op GOT toch niet zoveel productieve mensen alsdat ik dacht.. Heb je eindelijk een topic wat een beetje nuttig is reageerd er bijna niemand :( (Nee ga dan maar je flightsimulator screenies posten in deel 390271 van dat al veel te lang lopende topic :X )
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 17:20:
[...]
offtopic, maar ik moet het ff melden:
zeker wrede icon! :D lba is gewoon goed
Woei ik had niet gedacht dat er iemand zou zijn die wist waarvan m'n icon was, maar gelukkig zat ik ernaast en is LBA toch wel redelijk bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Productiviteit is idd laag bij geheel got(ex de dev schuur). Misschien dat mensen te bang zijn om dingen te posten of iets te maken. Dit probleem is eigenlijk wat de meeste mensen hebben(zie ook een topic "hoe maak ik een simple game"). Maar je moet ergens beginnen en gewoon veel doen(en praten). Kijk naar mij, die mutator zuigt als een hoer met kiespijn maar het is voor me zelf een grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Tja misschien dat ze er toch teveel moeite voor moeten doen en er dus geen zin in hebben..
Waar het vooral om gaat is dat er een sim-pele tutorial is die het makkelijk maakt om ermee te beginnen. Want wanneer je eenmaal begonnen bent en je hebt wat bereikt/gemaakt dan zul je automatisch gewoon verder en beter willen.. Helaas houd het bij de meeste mensen al op bij het denkwerk en dan vooral bij het "Ik ga wat maken.. en nu?" vooral door het ontbreken van eenvoudige documentatie :( En aangezien er ook maar weinig mensen (hier dan) die hier mee bezig zijn die ook van zich laten horen wordt het voor anderen ook moeilijk om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22-09 23:03
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 13:48:
Productiviteit is idd laag bij geheel got(ex de dev schuur). Misschien dat mensen te bang zijn om dingen te posten of iets te maken. Dit probleem is eigenlijk wat de meeste mensen hebben(zie ook een topic "hoe maak ik een simple game"). Maar je moet ergens beginnen en gewoon veel doen(en praten). Kijk naar mij, die mutator zuigt als een hoer met kiespijn maar het is voor me zelf een grote stap.
de meeste mensen heir spelen alleen.. (me included)
die hebben geen zin om het te leren.. ;)
ik ga hier wel mee klooten want dit helpt bij mn volgende opleiding..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Lord_Mithril schreef op 20 November 2002 @ 15:01:
[...]
de meeste mensen heir spelen alleen.. (me included)
die hebben geen zin om het te leren.. ;)
ik ga hier wel mee klooten want dit helpt bij mn volgende opleiding..
Ik vind games de laatste tijd opeens maar weinig meer aan het houd m'n intresse niet meer. Vaak zit ik maar wat doelloos achter m'n pc te klooien en ga daarna maar weer tv kijken :)

Die ene site level designer is opzich best wel uitgebreid. Ook zijn er enkele tutorials vertaald in het Nederlands (ook altijd handig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we dan maar beginnen. Als iedereen toch wel wat wil leren maar zonder te veel moeite dan wil ik best nog een tutorial schrijven. Maar je moet altijd bedenken dat een goede mod/ project altijd een samesmelting is van grahics/orginaliteit/ features.
Iets wat je alleen bereikt door in een team te werken.
Pagina: 1