Toon posts:

[atx naar at mod]vga uitgang verleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een atx mobotje in een AT kast bouwen, niet eens AT standaard, maar de kast is van een fujitsu desktop computertje. De pci sloten zitten dus 90 graden gedraaid. Het mobo past er alleen andersom in, dus zal ik de uitgangen van de pci sloten moeten verleggen. Nou heb ik dus de ijzeren plaatjes van de pci kaarten afgehaald, en daar wil ik de nieuwe uitgangen inmaken, met in de kast dan weer draden naar de kaarten. bij de NIC en het toetsebord zal dat best lukken, maar met de vga kaart weet ik dat zo net nog niet.

Dit hele verhaal is eigenlijk niet belangrijk voor mijn vraag, want mijn vraag is namelijk, is het zomaar mogelijk om de uitgang van mijn vga kaart zomaar om te leiden door middel van een male en female vga connectortje, en die dan met gewone draad te verbinden? of moet ik dan een speciale afgeschermde kabel hebben? Of zou ik ook (2) stp kabels kunnen gebruiken, is dat ook afgeschermd genoeg?de beeldkwaliteit is niet zo heel belangrijk, want het wordt een servertje, met een goedkoop videokaartje, maar een beetje kwaliteit is natuurlijk wel gewenst.

Waarom ik zo moeilijk doe met die kast? nou hij is heel plat en klein, en zwart :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2002 22:52 . Reden: utp moet stp worden, utp=Unshielded Twisted Pair ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik denk dat je nogal last gaat krijgen van interferentie, dus een vaag beeld. In een computerwinkel vind je tegenwoordig zo'n rek met allerlei verlengkabeltjes incl. die voor vga. Kun je beter even zo'n kabeltje halen.

Mag ik je antwoord raden :+
Tjah, dat kan natuurlijk ook

-

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

ik twijfel of deze niet in C&E thuis hoort maar goed;

Je kan idd beter een verlengkabel gebruiken aangezien deze meestal zijn afgeschermd zodat je geen signaalvervorming krijgt. Is daarnaast nog makkelijker aan te leggen

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Scighera schreef op 19 november 2002 @ 07:04:
ik twijfel of deze niet in C&E thuis hoort maar goed;
daar twijfelde ik ook al aan maar aangezien het nu alleen over vga gaat, dacht ik dat hij hier beter thuis hoorde
Je kan idd beter een verlengkabel gebruiken aangezien deze meestal zijn afgeschermd zodat je geen signaalvervorming krijgt. Is daarnaast nog makkelijker aan te leggen
Dat zou ik wel kunnen doen, heb ik ook al over nagedacht, maar zo'n kabel kost zo'n 15-20 euro, en twee van die connectortjes 1,18 per stuk bij de conrad. En dat een voorgemaakte kabel makkelijker is aan te leggen vind ik niet zo belangrijk, ik vind het niet erg om wat te solderen. en die interferentie, zal die niet meevallen aangezien de kabel binnen de computerkast blijft? de onderdelen in de kast zelf produceren toch niet zoveel interferentie?

Correct me if i'm wrong.
alvast bedankt voor de reacties