2hd op UDMA33

Pagina: 1
Acties:

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb dus een hd van 10,2 gb en die draaid op udma66 alleen wil effe voor een backup een hd van 2,5 gb UDMA33 erbij zetten maar dit werkt dus niet. Waar kan ik dat instellen in de bios? ik heb een aopen AX6BC mobo.

alvast bedankt

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:53
BlaBla

-

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
na mijn mening gaat de snelste gewoon op de snelheid van de traagste, verbeter me als ik fout zit
Heb namelijk ook wel eens een 2 gig aan me 60 gig gekoppeld.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Heb je je master-slave settings goed staan?
Heb je de hd in de bios ingevoerd/laten detecteren?

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• yeadder
  • Niet online
Als ik de grootste laat detecteren en hij vind um dan doet ie het goed, maar als ik die van 2,5gb op slave erbij hang dan doen ze het allebij niet. Ik kan ze dus niet allebij aan 1 kabel hangen want dan detecteerd hij 1 van de schijven niet. ook niet als ik 1 van de schijven op de kabel van de cd rom speler hang. dus hij doet het alleen als er maar 1 hd inzit. Ik heb ergens gehoord dat het wel werkt als ik in de bios instel dat ze allebij op UDMA33 moeten draaien maar ik weet dus niet hoe dat moet/waar dat zit in de bios.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Merk/type HDD? Je post een probleem met HDD's en nog post je niet de HDD specs :/

Ben je ook ZEKER van de jumpersettings? Bijvoorbeeld WD schijven hebben twéé verschillende Master instellingen. Probeer anders gewoon cable select..
Jopioware schreef op 18 november 2002 @ 22:32:
na mijn mening gaat de snelste gewoon op de snelheid van de traagste, verbeter me als ik fout zit
Dat gaat niet erop in als je 80 polige kabels gebruikt :)

Verwijderd

Kijk eens rond in BIOS setup. Hier kan je DMA mode helemaal disablen, en voor PIO mode kiezen

Verwijderd

BalusC schreef op 19 november 2002 @ 07:54:
Merk/type HDD? Je post een probleem met HDD's en nog post je niet de HDD specs :/

Ben je ook ZEKER van de jumpersettings? Bijvoorbeeld WD schijven hebben twéé verschillende Master instellingen. Probeer anders gewoon cable select..
[...]
Hoezo lijkt me toch wel? Die 80 aders zijn niet allemaal aangesloten ofzo hoor (maar 40). Volgens mij klopt het idd wel dat het zooitje gewoon op Udma33 gaat werken (mits op dezelfde kabel).

Kun je anders even uitleggen waarom niet?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 08:10:
Kijk eens rond in BIOS setup. Hier kan je DMA mode helemaal disablen, en voor PIO mode kiezen
wat dan weer vrolijk door Windows of Linux veranderd wordt, als DMA in het OS aanstaat :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
BalusC schreef op 19 november 2002 @ 07:54:

Klopt niet helemaal.. Tegenwoordig is dat wel zo, maar met sommige oude brakke controllers trek je de snelheid wel omlaag naar het langzaamste device..

Maargoed, dat heeft niks met dit topic te maken..

Voor de topicstarter: Zet het ding gewoon tijdelijk op de secondary controller, als het toch alleen maar voor een backup is..

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

allebei als master jumperen, beide op eigen channel, moet werken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1