Toon posts:

VPN en tcp/ip filtering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de tcp/ip settings van mijn netwerkkaart kan ik in de advanced optie, de poorten filteren, van wat er wel of niet doormag.

Als ik een VPN opzet, zit die optie er niet op. Erft hij die van de nic settings dat iemand weet, of gaat er alles door?

Verwijderd

Ik neem aan dat je de ingebouwde firewall van Windows XP gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 22:33:
Ik neem aan dat je de ingebouwde firewall van Windows XP gebruikt?
Nee, geen firewall. gewoon win2k. Ik heb genoeg vertouwen in filtering en servicepacks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 22:35:
[...]

Nee, geen firewall. gewoon win2k. Ik heb genoeg vertouwen in filtering en servicepacks.
volgens mij kan je toch gewoon zelf poorten opgeven in Windows 2000? Anders zou ik zeggen dat je het gewoon moet proberen en kijken of je er door komt :)

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Wat voor netwerkkaart heb je dan dat je poorten kan filteren? ik heb dit ook niet op mijn gewone netwerkkaart.

Verwijderd

Alles gaat erdoor inclusief de VPN. Normaal gesproken als je op een kaart alleen VPN gebruikt zet je filters afhankelijk van of je PPTP, L2TP of IPSEC gebruikt op de kaart zelf en niet bij je dialup.
Meestal doe je dat dan wel met 2000 Server in de router/vpn server.
Bij MS even zoeken op VPN, staan zat voorbeeld filters.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 22:45:
Alles gaat erdoor inclusief de VPN. Normaal gesproken als je op een kaart alleen VPN gebruikt zet je filters afhankelijk van of je PPTP, L2TP of IPSEC gebruikt op de kaart zelf en niet bij je dialup.
Nu ga je iets te snel voor me.
Ik heb 1 machine, waarmee ik op mxstream zit. Hier filter ik op de tcp/ip settings van de netwerkkaart, alleen toegang op 25, 110, 80 en 443.
Daarna maak ik de vpn naar de adsl modem (pptp via diezelfde nic dus)
Staat nu alles van 1 tot 65.000 open op die machine, of alleen die gefilterde?

Verwijderd

Als het goed is zullen alleen die poorten die jij noemt open staan. Je filtert nml. op inkomend verkeer en je VPN gaat alleen uit. PPTP gebruikt poort 1723 TCP.
Je hebt nu echter wel het risico dat er uitgaand verkeer langs de tunnel "lekt", immers uitgaand blok je niet !
Zelf draai ik altijd even een poortscan om mijn eigen configuratie te controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 01:12:
Als het goed is zullen alleen die poorten die jij noemt open staan. Je filtert nml. op inkomend verkeer en je VPN gaat alleen uit. PPTP gebruikt poort 1723 TCP.
He bedankt. Nu begrijp ik waarom er geen vpn meer opgezet kon worden. 1723 effe toevoegen dus. Cheap ass firewall, maar goed genoeg voor me.
Pagina: 1