Halflife probs met win2k

Pagina: 1
Acties:

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08-2025
hoi hoi

Ik zit dus met een probleem mijn halflife werkte.
Maar opeens werkt hij nu niet meer. Laat ik van af het begin beginnen.
Ik was zeg maar afgelopen zondag aan het Action Halflifen toen ik na denk ik een halfuur een begining of een physical memory dump blue screen kreeg. Ik d8 wtf hij werkte voor heen prima. Dus ik reboot en probeer het nog een keer en helaas weer geen succes. Daarna denk ik misschien dat een van mijn geheugen plankjes rot is. Dus ik testen en memtest86 kon geen fouten vinden. Hierna dacht ik dat mij hd het wel kon zijn dus die ook testen geen fouten. Hierna kon het bij alleen maar aan het programa liggen. Dus ik instal halflife voledig overnieuw ik denk dat het werkt maar toen ging ik slapen omdat ik weer vroeg op moest. Nu is het dus maandag avond en als ik speel loopt hij vast begin mijn hd te ratelen en schiet ik terug in windows waar ik de melding krijg (vrije vertaling) hl.exe heeft een error gemaakt er is een error log gemaakt (waar in godsnaam zit windows die neer wnat ik kon hem niet vinden). Het wordt nog vreemder omdat hij in opengl zeg maar 15 min loopt in direct 3d helemaal niet(dan klapt hij gewoon terug in windows zonder fout melding) en in software loopt hij maar 5 min. Het moet of aan windows liggen (aangezien ik deze nog niet overnieuw gegeinstalt wegens tjdgebrek) of aan halflife. Ik heb een legale versie dus dat kan het niet zijn. Of mijn comp is ergens brak maar ik weet niet waar. Want het geheugen is goed volgens mentesst86 en mij hd volgens seatools(heb seagate hdtje).
Heb geen andere vid kaart geprobeert omdat ik alleen maar een voodoo banshee heb liggen en ja je kent het wel die is zo brak dat hij zeg maar zeker niet gaat werken. Dat ding gaf zoveel problemen bah.
Ik heb gezocht op got en google maar kon geen passen antwoord vinden op mijn probleem.
ff kens mijn 1337 sys specs :)
P3 500
Ati Radeon 7200
Terratec 24/96 khz
Aopen P2B
Seagate 17,2GB hdtje
Philips 40 speed cd-romtje
3 com ehternet kaartje.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Wow, dat is een lap tekst :D
Maar back to business. Heb je al eens nieuwe videokaart drivers geprobeerd? En meestal als je zo'n memory dump krijgt (blauw scherm) staat er ook een driver of een naam ergens. Weet je misschien wat daar stond?

The devil is in the details.

• Jaguar_e
O sjit ik wist datik iets vergeten was in mijn lap teskt(moet je voorstellen hoe gek mensen van mij word als ik aan het lullen ben ben niet te stope ja :))
Ik heb de nieuwste drivers van min vid kaart en van mij soundkaart.
Ik weet wel dat er een irq equal or less of zoiets in die trant er stond. Maar het gekke is dat hij dat maar 2 keer heeft gedaan en daarna niet meer.
Ik heb er ook sp3 op gezet dus
Misschien dat hij morgen weer een andere fout melding geeft :)
Het is en blijf windos he.

• Hahn
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is meestal een videokaart probleem.
Ik heb dat ook gehad met CS (Half-Life dus eigenlijk) en verholpen door een wat oudere versie van m'n videokaartdrivers te downloaden.
Je zei dat je deze error maar 2x hebt gehad en dus de andere errors zijn HL.exe heeft een fout veroorzaakt. Heb je HL al eens ingesteld op compatibiliteitsmodus? (ooh nee, dat kon toch niet onder Win2k?)

• Jaguar_e
Compatibily tijd modus daar heb ik nog nooit van gehoord behalve dan bij windows.
maar is dan ook te verklaren waarom hij ook onder software vastloop ? OF gebruikt de software modus genoeg video kaart om hl te laten crashen. Ja ik denk dat het aan de drivers ligt het kan haast niks anders zijn.

• Hahn
Het enige wat ik je dan nog zou kunnen aanraden is om het onder een andere Windows te proberen, maar meestal helpt een reinstall/format van Windows ook wel :)

• Kouwe_Arie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 20:35
kijk eens bij je irq.. misschien dat je daar problemen hebt

• Jaguar_e
maar hij deed het opeens niet ik verwacht niet dat windows opeens andere irq's gaat toekennen aan hardware

Pagina: 1