Toon posts:

koeien moeten loeien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn school bijna net zoiets is als een boerderij, dacht dat daar best een paar koetjes zouden kunnen rondwandelen, scharrelkoe... :)
probleem is alleen dat de systeemboer heel erg gelukkig is met Novell 4.X en dat mijn lokaal grazende koetjes niet uit zichzelf gaan grazen na een herstart...hoe los ik dit op??
Heb mijn koe wel op invisble gezet.kan het daar mee te maken hebben????

greetz Charlie

Verwijderd

Na een herstart van de pc gaan de koeien wel grazen.

zorg er alleen voor dat je de koe als een service installeerd, dan hoeft de pc nog nog niet echt aangelogt te zijn om koeien te draaien.

echter hoe de koe is afgesteld i.v.m. proxy en aanloggen op de proxy is een ander verhaal
waarschijnlijk is het zo dat als je lokaal aanlogt pas verbinding maakt met servers (internet) etc.

dat maakt het weer lastig.
en zou je dus op elke pc aan-ge-logt moeten blijven.

Ik weet niet hoe de client pcŽs voor progje draaien om aan te loggen op novel4.x
misschien draai je wel een apart aanlog scherm op de clients (geen win95 aanlog scherm, als ik vanuit ga dat je w95 bakken draait op die school)

Wat je zou kunnen doen is de standaard distributed.net w32 rc5 client installen op een pc en kijken wat hij laat zien en wat voor verbinding die zoekt.

met een (als)service install weet ik niet of je de koe zichtbaar kan maken om te zien hoe hij draait.

misschien dat iemand anders een lichtje kan laten branden...

Obi

Verwijderd

Topicstarter
Als je na de herstart op control alt-delete drukt staat er geen dnet.exe dus geen koe!
Voor de herstart laat die dat wel zien

ze draaien win98 die aanloggen middels die novell tree....
conectie gaat over lan zonder firewall etc..
mijn koe staat hidden geinstalleerd..

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
moet je de log optie aanzetten, kan je zien hoe die draait en dan zul je zien dat het een hidden service wordt, je ziet er dus helemaal niets van, maar in de logs kun je zien dat ze wel lopen!

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Topicstarter
morgen zal ik het weten middels de stats...*S*

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

helaas, op mijn werk moest overal verplicht zoneAlarm worden geinstalleerd :(
Hierdoor is het niet meer mogelijk om dnetc te draaien als system service, want die stomme firewall schoot nu steeds in de stress. :(

Weet iemand een manier om er ONZICHTBAAR omheen te komen ?????

Cornholio

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Topicstarter
Zone alarm op je werk?? Jeetje was dat voor een tent...?? Bij mij draaien ze Novell Bordermanager...

ZoneAlarm is toch zo'n progje die je gewoon mot vertellen dat iets mag...nou vertel hem dat jou ip-adres van jou koe z'n bak safe is en vertel hem dat je wil dat jou koe onbelemmerde vrije doorgang heeft....

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Ja, dat begrijp ik :)
maar het moet juist niet zichtbaar zijn.
ze zijn op mijn werk diehard Seti@home (Sorry voor dit doen schelden) users, en hebben dus veel cpukracht nodig...
ga ik nou dnetc draaien dan werkt hun seti niet meer....
(Als ik dnetc hoogste prio geef :))

geef je nou in zonealarm op dat je iets toestemming geeft, dan is het gewoon te zien, en dat moet juist niet :(

Cornholio

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1