Geen Hardware Acceleratie voor DVD??

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik Hardware Acceleratie aanzet voor DVD, krijg ik allemaal problemen.
PowerDVD XP zonder patch geeft geen beeld
met patch heb ik geen ondertiteling
WinDVD wil nie draaien.
AtiDVD kan ik nie installeren omdat ik geen officiele ATI cd heb.

Maar volgens mij moet een Radeon 9700PRO toch echt HA aankunnen, zeker aangezien ik al is een keer een DVD wel werkend heb gekeken.

Ik heb nu mijn windows 5 keer opnieuw geinstalleerd. En alle drivers van ATI geprobeerd. Ik weet het helemaal niet meer en ook nie waar het dus aan kan liggen, zelfs me BIOS had ik gereset.

Enige oplossing is software matig werken, maar dat lijkt me toch een stuk verrotter voor de beeldkwaliteit.

:'(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

VinnieWeiss schreef op 18 November 2002 @ 21:53:
Als ik Hardware Acceleratie aanzet voor DVD, krijg ik allemaal problemen.
PowerDVD XP zonder patch geeft geen beeld
met patch heb ik geen ondertiteling
WinDVD wil nie draaien.
AtiDVD kan ik nie installeren omdat ik geen officiele ATI cd heb.

Maar volgens mij moet een Radeon 9700PRO toch echt HA aankunnen, zeker aangezien ik al is een keer een DVD wel werkend heb gekeken.

Ik heb nu mijn windows 5 keer opnieuw geinstalleerd. En alle drivers van ATI geprobeerd. Ik weet het helemaal niet meer en ook nie waar het dus aan kan liggen, zelfs me BIOS had ik gereset.

Enige oplossing is software matig werken, maar dat lijkt me toch een stuk verrotter voor de beeldkwaliteit.

:'(
Ik heb zelf een Hercules kaart met een Radeon 8500LE chipset. Werkt wel gewoon hoor. Alleen idd zonder ondertiteling met PowerDVD XP met patch. Ik draai gewoon in software mode. Ik kan eigenlijk weinig verschillen vinden tussen software en hardware. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57
Ik denk niet dat het veel uitmaakt om hardware versnelling te gebruiken.
Je sys is snel genoeg voor softwaremode, zelf merk ik het verschil niet in PowerDVD

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Heb ooit eens ergens in de help file van PowerDVD of WinDVD gelezen dat je HA beter uit kunt zetten als je systeem snel genoeg is. Blijkbaar kunnen de sofware-routines van de beteffende paketten zelf een mooie beeld genereren dan de HA van je videokaart :)

Ik heb 't bij mij getest en het blijkt wel te kloppen. Met HA aan heb ik heel vaak problemen met trillende ondertitels e.d., zonder HA heb ik daar geen last van.

• Vincentio
  • Niet online
Ok dan ga ik wel software draaien, maar toch vaag dat het wel gewerkt heeft.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja bij nVidia kaarten gaat dat inderdaad op, maar ATi heeft een aantal leuke zaken voor DVD playback op de kaart gebakken en is het mooier om HW dvd playback te gebruiken, typishc dat het bij jou niet werkt

Breek je nek voorzichtig

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

beetje offtopic. Maar wat heb je aan hardware acceleratie voor DVDs?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Dan neemt de videokaart wat rekenwerk over van de gewone processor. Kan in sommige gevallen nuttig zijn.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

JayVee schreef op 19 november 2002 @ 17:39:
beetje offtopic. Maar wat heb je aan hardware acceleratie voor DVDs?
't Is kwalitatief beter dan software-decoding. Bij nVidia's maakt het relatief weinig uit, bij Ati scheelt het best wel wat. Ok, da's mijn mening. Maar het belast i.i.g. je CPU minder. :)

Verder nog even voor de topicstarter, op 14/11 is een nieuwe driver uitgekomen, heb je die al geprobeerd? Ati verkoopt de CD overigens voor $12.10 (incl. transport en 21% belasting), dus als je er niet uitkomt, zou je dat kunnen proberen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb alle drivers geprobeerd, dit houdt in de Catalyst 2.2, 2.3 en 2.4. De onofficiele 6193 driver en de DX RC0 driver. Het vreemde is gewoon dat het in het begin wel werkte en daarom is het mij nu ook een raadsel waarom hij het niet meer doet.
Pagina: 1