[OC] XP1800+ L1 bruggen ver****

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Okee zoals topic aangeeft zijn m'n L1 bruggen niet meer wat ze waren :( :/ . Hier kort verhaal:

1) So geunlocked met zilverlijm en lijm, werkt best alleen instelling naar 1900+ doet het niet

2) Weken later: So nu ff netjes opnieuw doen. Soldeerbout nieuwe tin etc.. Na afloop soldeer blijft niet plakken ook niet met spray, werkt niet, L1 bruggen helemaal gaar. :(

3) nog eens proberen met zilverlijm. Nu zijn de bruggen nog gaarder. Ik heb dit 6x geprobeerd. Werkt niet. :(

So duz nu: kan ik unlocken zonder gebruik te maken van L1 bruggen? Iets op mobo solderen? of iets onder de processor stoppen, een soort converter. Of kosten die duur als ze bestaan. Iemand die denk datie dit nog wel aan de gang krijgt? IN omgeving Leiden? Of op HCC dagen? Of....... :)

Ik weet niet meer wat ik doen moet met die bruggen. Ik wil de multiplier lager instellen om zo een bus van 333mhz te kunnen gebruiken voor wat meer snelheid >:) .

M'n mobo is een ECS (elitegroup) K7S6a, DDR en SIS chipset.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

doe dat nou niet ,je mobo ken niet 166/166 draaien ,wel met software maar uit verschillende testen met onder andere een osiloscoop is gebleken dat er geen 1/5 divider is bij 166/166 .Sterker nog er zijn enorm veel mensen die hun hdd hebben vernaggeld door hem een paar dagen op 166/166 te laten draaien.
In speedfan beginnen met een hdd fitness van 100% en hem naar 6 dagen weggooien is een beetje triest vind je niet ??

Ik heb hier verder niets op toe te voegen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 18-11-2002 22:37 . Reden: Als je een SiS 745 wil hebben die echt wreed overclocked voor zijn chipset klasse moet je echt een MSI 745 Ultra hebben ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• pierre-oord
Speedy-J schreef op 18 November 2002 @ 22:31:
doe dat nou niet ,je mobo ken niet 166/166 draaien ,wel met software maar uit verschillende testen met onder andere een osiloscoop is gebleken dat er geen 1/5 divider is bij 166/166 .Sterker nog er zijn enorm veel mensen die hun hdd hebben vernaggeld door hem een paar dagen op 166/166 te laten draaien.
In speedfan beginnen met een hdd fitness van 100% en hem naar 6 dagen weggooien is een beetje triest vind je niet ??

Ik heb hier verder niets op toe te voegen :)
Okee, hier enkele setting die beschikbaar zouden zijn volgens m'n bios:

CPU/MEM/PCI
133/133/33
133/166/33
166/166/33

Er zijn veel tussenstanden, zoals 150/150/30 enz enz.

Aangezien PCI op 33 blijft is er niets aan de hand met m'n HD controller....

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Aangezien PCI op 33 blijft is er niets aan de hand met m'n HD controller....
Een gewaarschuwd man telt voor 2..
Osiloscopen zien heel wat meer dan jou ogen beste tweaker.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• pierre-oord
Speedy-J schreef op 18 November 2002 @ 22:39:
[...]

Een gewaarschuwd man telt voor 2..
Osiloscopen zien heel wat meer dan jou ogen beste tweaker.
Osiloscopen..... ????? Wat bedoel je.... Insite information????????? Leg je nader uit.

Verwijderd

mijn bruggen van mn xp1600 waren ook helemaal gaar :) helemaal ver***** met het unlocken, overal zat zooi op en lijm dus alle l1 bruggen waren verbonden zonder de goede :'( hehe, vervolgens een schaar gepakt, kan ook met een mes, en alle meuk eraf geschraapt, de L1 bruggen worden dan weer duidelijke puntjes dus weer klaar omte unlocken, wat ik binnenkort weer eens ga proberen

klein beetj offtopic// er is nog geen andere manier om xp 1600 (palo core) te unlocken behalve sec lijm met zilver hè :( :Z

Verwijderd

wordt dus nog moeilijk... gewoon een nieuwe cpu kopen ;)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 22:47:
wordt dus nog moeilijk... gewoon een nieuwe cpu kopen ;)
sponsors :X

Maar kun je niet iets solderen op je mobo of er een tussenstukje tussen zetten? het koper van de proc is zichtbaar, dus een nokia iets werkt ook niet. Een niet-overclocker die misschien zijn cpu van 1800+ of hoger wil ruilen tegen deze cpu met bijbetaling....

Er zijn volgens mij pinnen van l doorverbonden met de onderkant van de chip. Ik raakte wat pinnen aan met multimeter en zag dat. Geen opklossingen :?

• pierre-oord
SCHOP KICK

is er echt geen oplossing??? Dan ga ik maar zo'n nieuwe thougbed ofzo kopen :)

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ze zijn net de helft in prijs gedaald :)

iRacing Profiel

• pierre-oord
Luckeh schreef op 19 november 2002 @ 20:38:
ze zijn net de helft in prijs gedaald :)
Naar hoeveel????? Ze zijn nu toch rond de 85 euro te krijgen??????? Of is het plots 40 euro????????????

• pierre-oord
o ja had ik ff doorgekeken die tabel niet gelezen verder |:(

Maare, ik kan hem niet meer gewoon unlocken... :?

Pagina: 1