systeem valt weg bij multimedia benchmark en audio encoding

Pagina: 1
Acties:

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 20:00
Ik heb sinds 1.5 week een nieuw systeem. IN eerste instantie liep alles perfect, maar na een paar dagen viel m'n pc uit bij het ombouwen van AC3 audio naar MP3 of OGG. Het leek erop alsof de stekker eruit getrokken werd. De pc was uit, met uizondering van de LEDjes van m'n NIC en HDD. Opnieuw opstarten lukte niet totdat ik de voedingkabel loshaalde en opnieuw aansloot. Gisteren kwam ik erachter dat hetzelfde gebeurt als ik de "CPU multimedia benchmark" van Sisoft Sandra draai. M'n CPU wordt maximaal 52 graden en m'n systeem rond de 30. Bij video encoden is er niet aan de hand.

Ik hebinmiddels Alle nieuwste drivers geinstalleerd (cmedia, detonator, VIA 4 in1), mijn BIOS gereset, windows 2000 opnieuw geinstalleerd, windows XP geinstalleerd en alle onderdelen nog een keer aangedrukt. Maar helaas alles zonder succes.

AthlonXP 2100+, chaintech apogee 7VJL, 256 MB ddr333, PoV geforce 4 ti4200 2 maxtor HDD's en een 3com NIC. Mijn besturing systeem is windows 2000

Als iemand enig idee heeft wat er aan de hand is, zou diegene mij bijzonder blij kunnen maken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw voeding ontbreekt in het rijtje van de systeemspecs en laat nou de symptomen wijzen op een brakke voeding..

Heb je verder ook je geheugen getest?

• Prut
Ik heb net m'n geheugen getest met sisoft, daar komen geen problemen naar voren. M'n voeding is een 300 W Codegen.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
300 watt is misschien wat aan de krappe kant. Maar ik weet het niet zeker, ik heb laatst er gewoon een 450 meteen ingezet, wist ik zeker dat ik genoeg speling had

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 18 november 2002 @ 22:05:
300 watt is misschien wat aan de krappe kant. Maar ik weet het niet zeker, ik heb laatst er gewoon een 450 meteen ingezet, wist ik zeker dat ik genoeg speling had
300 Watt zou toch wel genoeg moeten zijn??

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 18 november 2002 @ 22:05:
Mijne PC aan volop aan het crashen door teveel upgrades (GeForce 4 Ti4400 en wat geheugens). Mijn AOpen 300 watter is te zwak, op de 12V-lijn komt maar 11,6V. Ik heb een Enermax 430+watter nodig...

• Prut
Als het aan m'n voeding ligt, wat op zich goed zou kunnen aangezien het een nogal goedkoop ding was. Zou dan m'n pc niet dezelfde kuren vertonen, bij andere benchmarks en bijvoorbeel video-encoden, waarbij ook 100% belasting plaatsvindt?

*edit* Het gebeurt toch ook bij video conversie ;( *edit*
Pagina: 1