[Debian] Qt3 Package probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Ik heb Qt3.1 van de CVS van kde.org gehaald en heb met dpkg-buildpackage alle packages gemaakt.
Nu zit ik met het probleem dat ipv bijvoorbeeld libqt3-mt en nog meer geproduceerde pakketjes een c achter hun naam kregen.
libqt3-mt heet dus bv. libqt3c-mt.
Het heeft de hele middag geduurt om te compilen dus overnieuw doen heb ik niet zo'n zin in.

Mijn vraag is dus; kan ik die packages nog renamen zodat mn oude libqt3 vervangen wordt?
Hij heeft nu namelijk een conflict-probleem.
Alleen de filenaam veranderen werkt niet, helaas.

Ben nog flink n00b op het gebied van pakketjes bakken enz moet ik toegeven...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:12
Leuk he? Weet je waarom die C er ineens achter staat?

Die C geeft aan dat het C++ code bevattende pakket gecompileerd is met g++-3.2. Dit houdt in dat het pakket binary incompatible is met andere pakketten gecompileerd met g++-2.95.

Wat jij nu wilt doen is QT3 gecompileerd met GCC-2.95 te vervangen door een GCC_3.2 versie, wat zeker je KDE gaat slopen. Je hebt 3 mogelijkheden:

- deze versie opnieuw compilen en alles patchen zodat gcc-2.95 gebruikt wordt en de namen van de packages aanpassen, voor een beginner onbegonnen werk
- deze versie niet installeren en gewoon 3.0.5 houden
- KDE ook uit CVS halen, enige aanpassingen in de buildscripts maken
code:
1
2
3
export CC=gcc-3.2
export CXX=g++-3.2
export CPP=cpp-3.2

overal in de debian/rules zetten, dan compilen en installeren.

Op dit moment kan ik zeggen dat KDE CVS van 3.1 zeer stabiel is, stabieler dan 3.0.4.

• Ecco
Aaaaah... Dan ga ik nu KDE uit de CVS trekken :)

Hartelijk dank voor je hulp :)

• Ecco
Hmm het lukt me niet KDE te compilen; hij kan Qt niet vinden, zelfs al geef ik --with-qt-dir=/home/ecco/src/qt-copy/debian/tmp-install/usr mee aan configure in debian/rules.

export QTDIR=/home/ecco/src/qt-copy/debian/tmp-install/usr heb ik ook geprobeert...

Ik heb het idee dat ik iets heel stoms mis...

• _JGC_
Vraagje: heb je g++-3.2 wel geinstalleerd ;)
Alle dependencies van Kdelibs4 zijn zo gedaan dat je niets kunt vergeten, maar g++ zijn ze vergeten in de dependencies.

Verder raad ik je aan om voor je begint met KDE te compilen, ook nog ff libfam op dezelfde manier met die exports te compilen met gcc-3.2. Beetje lullig als je na twee dagen compilen eindelijk klaar bent en dan ziet dat je programma's niet starten maar alleen maar crashen ;)
been there, done that :(

• Ecco
Ik heb uiteindelijk mijn Qt3 packages maar geinstalleert (En daarbij heel KDE dus geuninstalled).
Daarna alsa gecompiled; geen problemen. Kon ze ook gewoon installeren.
Daarna probeer ik kdelibs: Zegtie eerst dat hij libalsa2 nodig heeft; die heb ik niet, kan ik ook niet vinden. Dus met -d geforceert toch te compilen; geeftie ergens een error... Kan ik niet beter ff een bepaalde (werkende) versie van de cvs halen?
Of ligt daar het probleem niet?

* Ecco prutst voort

Moet zeggen dat het verdraaid leerzaam is dit

Ze hadden trouwens in de laatste CVS gcc3.2 al bij de dependencies gezet; anders had ik het nooit geweten :)

Ik had hem dus wel al.

• _JGC_
libalsa2? Ken ik die?
libasound2 bedoel je waarschijnlijk. Je kunt met apt-get source ook sources uit Sid trekken, daar zit de meeste zooi wel in (niet aan te raden om die binary te installeren uit sid als je woody of sarge gebruikt)

• Ecco
Hmm zwaar vaag; hij vroeg om libarts2. Deze had ik niet; maar toen ik daarna de gewone KDE3.1rc2 probeerde vroeg hij om libart2, niet om libarts2. Typo in de dependencies in de cvs?
Anyway, het lukt me nog steeds niet om packages te maken van KDE3.1 zelfs niet van de rc2 die op de site van KDE staat. Compilen gaat (vrijwel) prima, maar packages maken gaat keer op keer fout.
Heb het maar opgegeven eigenlijk, heb ergens al onofficiele packages gevonden van iemand anders :)
Pagina: 1