Toon posts:

[WIN32 API C/C++] Groupbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een window gemaakt met daarop verschillende controls.
Al deze controls en het window mbv WIN32 API calls aangemaakt.
Eerst had ik voor elk control als parent de HWND van de Window opgegeven.

Nu heb ik op de window een GroupBox aangemaakt.
de controls die op de groupbox staan heb ik de handle van de group box als
parent meegegeven. Echter nu komen de WM_COMMAND messages van de controls in de groupbox niet in de callback procedure van het window aan.

Hoe kan ik nu de commands afvangen ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je moet de GroupBox niet als parent gebruiken, maar ze gewoon op de dialog zetten. Als je bepaalde radio buttons wilt grouperen moet je met de WS_GROUP window style werken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:51

Klippy

Still Game

.oisyn schreef op 18 november 2002 @ 21:44:
je moet de GroupBox niet als parent gebruiken, maar ze gewoon op de dialog zetten. Als je bepaalde radio buttons wilt grouperen moet je met de WS_GROUP window style werken
Idd, ja kan natuurlijk wel nog de Rect van de groupbox dan gebruiken om de positie van de buttons te berekenen, maar ze worden net als de groupbox parent van de window.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit had ik al vroeg me even af of het toch niet mogelijk was.
Bedankt voor de reacties.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Je kan ook de window proc van de GroupBox subclassen en elke message die je wilt hebben door sturen naar zijn parent (jouw Window). Met GetParent vraag je de parent op. En subclassen doe je met de SetWindowLong() functie en het SWL_WNDPROC argument. Maar de Window als parent gebruiken is wat minder tiepwerk ;)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Topicstarter
Ben liever lui dan moe :)
Pagina: 1