[debian] Qmail + courier imap/pop

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik probeer al enige tijd Qmail + vpopmail + sqwebmail + qmailadmin + courier imap/pop te installeren op mijn debian servertje.

Het 1e deel is vrij vlot gelukt.

Echter courier doet moeilijk doe ik gewoon apt-get install courier-pop courier-pop-ssl courier-imap courier-imap-ssl dan installeert hij deze maar willen die niet werken met qmail.

http://matt.simerson.net/computing/mail/toaster/
Volgens deze ( http://www.shupp.org/toaster/ ) moet je wat wijzigen natuurlijk wat ik ook doe maar dat helpt niet echt.

Aangezien een andere cofigure wel zou kunnen helpen doe ik 'apt-get source courier-imap' maar wat krijg ik dan de courier mta ipv de imap / pop server(s)

Als ik probeer te installeren uit de gewone source dan zet hij die op andere locaties. Is er een 'debian' manier om de courier familie aan de praat te krijgen ?

Bedankt alvast.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

neem postfix: daarmee werkt het prima samen :)

Verwijderd

Mwah, glazen bol is kapot reactie misstaat hier niet...
Wat voor foutmeldingen krijg je? Ondersteunt je Qmail wel Maildir formaat? Want courier-imap wil graag Maildir style mailboxes :) Zonder meer info als in wat er misgaat, kunnen we er hier weinig mee...

Verwijderd

Zelf al geprobeerd te compileren en daarvan packages gemaakt? Wat voor een Qmail is 't precies? Welke patches heeft-ie? Of geen? IS het de Qmail .deb van Debian of heb je 'm zelf gecompiled volgens een tutorial als LifeWithQmail?
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 21:45:
neem postfix: daarmee werkt het prima samen :)
Qmail ook hoor 8)7

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 21:47:
Mwah, glazen bol is kapot reactie misstaat hier niet...
Wat voor foutmeldingen krijg je? Ondersteunt je Qmail wel Maildir formaat? Want courier-imap wil graag Maildir style mailboxes :) Zonder meer info als in wat er misgaat, kunnen we er hier weinig mee...
Wat ik probeer ik apt-get courier-imap (we zullen het daarbij houden als die werkt zal de pop ook wel lukken).

dan verander ik in /etc/courier/imapd
Configure:
Edit /usr/lib/courier-imap/etc/imapd
Change 'AUTHMODULES="..."' to 'AUTHMODULES="authvchkpw"'
Change 'IMAPDSTART=NO' to 'IMAPDSTART=YES'
Edit /usr/lib/courier-imap/etc/imapd-ssl
Change 'IMAPDSSLSTART=NO' to 'IMAPDSSLSTART=YES'
de volgende files vindt ik dan niet
# Run courier-imap as vpopmail.vchkpw

Edit /usr/lib/courier-imap/libexec/imapd.rc
AND /usr/lib/courier-imap/libexec/imapd-ssl.rc as follows:

Change:
/usr/lib/courier-imap/libexec/couriertcpd -address=$ADDRESS \

To:

/usr/lib/courier-imap/libexec/couriertcpd -address=$ADDRESS \
-user=vpopmail -group=vchkpw \
Als ik dan mail probeer te checken krijg ik een error en in mail.err
Nov 18 17:31:45 andromeda imaplogin: LOGIN FAILED, ip=[::ffff:192.168.100.20]
Mail staat nu nog in /home/vpopmail/domains/test.be/postmaster/ maar die moet nog naar de /var

[edit]
De smtp ontvangt mail voor de domeinen en deze is via sqwebmail te lezen

Qmail heb ik met qmail-src geinstalleerd, net als ucspi-tcp en daemontools voor de rest heb ik veel nuttige info gehaald uit de twee bovenvermelde links.

Als iemand een debian speciefiek stukje heeft over het courier gebeuren moet het wel lukken denk ik ;)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Die bestanden die je niet kunt vinden staan bij Debian volgens mij in /etc/init.d (Ja ik gebruik Debian, nee ik moet naar over naar courier-imap), maar dat lijkt me de plek waar ze worden neergezet, aangezien daar de startup scripts staan voor de daemons en dergelijken :)

Misschien dat het dan beter / wel werkt. Ik zal zo zelf es kijken hier lokaal wat waar terechtkomt :)

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 14:37
als je nu alles eens uit de sources compiled, dan werkt het wel hoor.

Je moet overigens niet vergeten :

export CFLAGS="-DHAVE_OPEN_SMTP_RELAY"

te geven vlak voordat je courier gaat compilen, anders werkt de qmail-auth patch niet met courier.

overigens, als je het vanuit de source op de standaard-plek laat installen (/usr/lib/courier....)
dan staan die files er keurig

succes :)
Pagina: 1