3,3V GeForce 4 op een 1,5V AGP slot?

Pagina: 1
Acties:

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 21:26
Hee gasten van het GoT forum,

Ik wil een Point of View Geforce 4 Ti4200XP op mijn MSI MS-6367 mobo rammen. Nou lees ik op de PoV website dat die kaarten 3,3V zijn en da met mobo max 1,5V ondersteunt. Als je hier een 3,3V kaart in plakt, dan zou die stuk moeten gaan...

Zijn er mensen die weten of er 1,5V Geforce 4's bestaan? Zo ja, ook een 1,5V van de bovengenoemde? Of zijn er misschien mogelijkheden om dat voltage limiet te omzeilen? De chip-set van mijn mobo is een Nvidia nForce ding met onboard GF2 Mx200 32 mb (Have mercy...), dus verwacht nie veel van da ding :P

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

alle gf4 zijn 1,5v
maar ondersteunen ook 3,3v voor oudere borden

dus je kan een gf4 er gewoon inproppen

• Flowmo
Is dit serieus? Op de point of view website staat dat de kaarten 3,3V zijn, check www.pointofview-online.com en dan bij support > FAQ...

Daar staat ergens bij AGP <dinges> dat je mobo AGP slot op 3,3V moet draaien...? Heeft er iemand hier een PoV GF4 trouwens? op wat voor voltage draait ie? als dit 1,5V is dan koop ik hem })

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt me stug dat die geen 1,5v ondersteunt. Alle AGP sloten zijn tegenwoordig 1,5v (volgens mij alle sinds de tijd van de AGP2x standaard). Je zou de nokjes in het slot kunnen controleren, daaraan kun je het zien (tanden tellen dus) :).

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
En een Leadtek Winfast Titanium (GeForce2 Ti 64 Mb) dan?
Op de site van Leadtek staat niet hoeveel Volt deze kaart is :'(
maar ik wil het wel heel graag weten.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Daar heb ik op me werk wel meer vragen over gehad maar de GF4 is idd allemaal 1.5 V dus deze kun je gewoon in je AGP slotje proppen en hij zal werken als een zonnetje

• Flowmo
Okee, dus alle videokaarten en AGP sloten van tegenwoordig zijn 1,5V? Als dat zo is dan ben ik VEWWY HEPPIE :D

• FlowDesign
Suicyder schreef op 18 november 2002 @ 21:46:
Daar heb ik op me werk wel meer vragen over gehad maar de GF4 is idd allemaal 1.5 V dus deze kun je gewoon in je AGP slotje proppen en hij zal werken als een zonnetje
Ja, ok. En GeForce 2 dan? Hoeveel Volt zijn die? :?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

ook 1,5V

• FlowDesign

• Flowmo
GRRRRRRRRR!! Nou kan ik da ding kopen en op me mobo plakken, EN NOU MAG IK HET NIE EENS!! GVD!! ZEIKOUDERS!! :( :( :( :( :( Ik heb ze vierkant uitgeluld. Ten eerste, dachten ze da de garantie zou vervallen als ik nieuwe koeling en videokaart erin zou zetten, bedrijf van me pc gemaild met de vraag of da kon zonder da de garantie verviel, en dat was zo, heb ze met de neuzen op de feiten gedrukt.
En nou vinden ze dat het "overbodig" is om da het een "huiswerk" pc is!! Mijn pa's hobby is fotobewerken, en hij wil natuurlijk scherpe beelden, in een hoge resolutie met goed detail en mooie kleuren. Dus ik daarop antwoorden: "Gamen is mijn hobby, ik wil ook een grote resolutie, met goed detail en mooie kleuren!! Is da uitgeluld of nie? Maar nee hoor, nog nie...

AAAAAAAAARGH!! daar krijg je het toch van man? Ben nie pissed ook man, zeker nu de HCC koopjesdagen dichterbij komen...

Dank jullie da ik me verhaal ff kwijt kon bij jullie |:(

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
wat een leed, tijd om op kamers te gaan en/of een eigen computer te kopen
of mazzel hebben natuurlijk
mijn ouders, nadat ik uitgelegd had hoe ik via hun PC prive project voor half geld een snelle videokaart kon kopen, en vervolgens omwisselen met mijn oude zeiden: oh, wissel maar gewoon om, dat hoef je niet te betalen :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Flowmo
hmmm, aangezien ik nog maar 17 ben lijkt het me nie ech verstandig om op kamers te gaan aangezien ik dan een andere baan moet gaan zoeken enzow en heb trouwens ook nie genoeg geld voor een nieuwe pc... :S mja...
jij hebt ech mzzl met je ouders man, die van mij doen overal altijd moeilijk over man...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
Flomo, je bent 17 en mag niet eens zelf de pc upgraden......koop een eigen pc, of koop toch een GF4 en zet em er in als je ouders er niet zijn. met de kennis van pc's die je hier boven laat zien, merken ze het nooit :P

TheS4ndm4n#1919

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ja, stiekem upgraden is heel goed mogelijk.... zo heb ik een gf 2 mx en 128 mb ram extra in m'n vaders pc gestopt, en hij merkte het pas toen ik vroeg of ie het goed vond, en ging dokken :)

Verwijderd

flikker gewoon een glas water over je pa's piecee }) .... dan moet hij wel een nieuwe kopen!! en dan kan hij gelijk een geforce4 ti4200 erin douwen!!! O-)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:51
Mijn ouders doen ook overal moeilijk over. Nu doe ik alles op als ze weg zijn, of 's-nachts. Zelfs m'n Viper V770 kan op AGP 2x (3,3 volt) en AGP 4x (1,5 volt). Dus moet een GeForce het toch ook kunnen.

• Flowmo
Het zit nml zo, wij hebben twee pc's thuis, eentje als host met internetverbinding en de mijne (de krachtigste :P) via een netwerkje verbonden. Die pc van mij wil ik upgraden maar da ding is nog nie betaald enzo, 2004 pas. Nou vinden me ouders het een probleem da ik die kaart erin ram zonder da me peesee betaald is... Nou komen ze met flutredenen als "het is overbodig en da ding is een huiswerk pc"... Als ik een huiswerk pc nodig had dan had ik met een 300 Mhz kunnen doen verdomme... Heb ik de krachtigste pc thuis, en dan zit ik te unrealen met 640x480 in 16-bit in low detail... |:( Een vriend van mij heeft die kaart wel die ik wil, en die zit te spelen in 1600x1200 in 32-bit met high detail met een avg fps van 40!!

Verwijderd

Flowmo schreef op 19 november 2002 @ 14:50:
Het zit nml zo, wij hebben twee pc's thuis, eentje als host met internetverbinding en de mijne (de krachtigste :P) via een netwerkje verbonden. Die pc van mij wil ik upgraden maar da ding is nog nie betaald enzo, 2004 pas. Nou vinden me ouders het een probleem da ik die kaart erin ram zonder da me peesee betaald is... Nou komen ze met flutredenen als "het is overbodig en da ding is een huiswerk pc"... Als ik een huiswerk pc nodig had dan had ik met een 300 Mhz kunnen doen verdomme... Heb ik de krachtigste pc thuis, en dan zit ik te unrealen met 640x480 in 16-bit in low detail... |:( Een vriend van mij heeft die kaart wel die ik wil, en die zit te spelen in 1600x1200 in 32-bit met high detail met een avg fps van 40!!
Ik denk dat je wat je net hebt geschreven je vader even moet laten lezen, dan snapt hij het het beste en hoef je er niet omheen te liegen :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
nou, als verhuizen of een nieuwe PC kopen geen optie is, dan zul je ze moeten overtuigen
waarschijnlijk vinden je ouders het een eng idee dat je de kast van de computer openmaakt en dan daar dingen in gaat doen die zij niet snappen

probeer dus je ouders duidelijk uit te leggen wat je wilt doen, en vooral duidelijk maken dat een kaart in de PC stoppen niks bijzonders is, dat het openmaken van de PC kast niet zoiets is als je stereo openmaken en daar in gaan prutsen
maar dat de PC ervoor gemaakt is dat iedereen een kaart kan omwisselen, en dat ze daarom ook overal los worden verkocht. Vermeld ook dat het openmaken van de computer de garantie niet laat vervallen. (zoals wel het geval is bij bijvoorbeeld een TV ofzo)
en overtuig ze van het nut van die upgrade, het beeld wordt beter, TV-out en wat je maar meer kunt verzinnen, als dat allemaal niet helpt gewoon blijven zeuren tot ze zwichten

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07-2025

Dark4ever

Huh?

mja Flowmo nu heb je toch wel een probleem he?
wat ik denk dat het is, is dat je ouders denken dat je dat geld voor die kaart beter aan iets anders kan uit geven. En wat ook mee speelt is dat als je die kaart er in hebt je helemaal niet meer achter je PC vandaan komt. Te minste dat was bij mij zo toen ik een paar jaar geleden een Ge Force 2 mx !!!!! er in kreeg :D

Of zeg gewoon dat je met een beteren kaart meer hz uit je beeldscherm kan zuigen zodat je minder snel koppijn krijg of zo.... verzin iets in die richting :D

• Flowmo
Weet je, met mijn ouders valt best wel redelijk te praten, alleen niet als ze samen zijn... Heb eergister met me pa kunnen praten erover, en gisteravond met me ma. Als ik en een van me ouders gewoon aan het praten zijn, dan luisteren ze gewoon. Maar als ze met zijn tweeen zijn, dan gaan ze je onderbreken en triest doen... klote man... IK WIL DIE KAART!! :P

Verwijderd

Inderdaad het werkt het beste om je ouders gewoon per persoon te bespreken, werkte bij mij ook en ik heb nu me eigen pc. Succes toegewenst!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Sinds mijn 15e heb ik eigen pc's. mijn 1e was een cellie 266, bij-elkaar gespaard van een folderbaantje :) Neem een bijbaantje, een simpele pc kost peanuts tegenwoordig. Had dat gezeik overigens ook toen ik een Voodoo 1 wou kopen :P ouders: maar je hebt toch wel een videokaart? mja hoe maak je ze dat duidelijk. :|

• Flowmo
Okee, het gaat al beter, nou zijn ze gewoon eigenwijs aan het doen EN ik kon redelijk met ze praten ALLEBEI!! :D mja, het mag nog steeds nie... ik ga gewoon flink doorzeiken erover en zeggen precies waarom ik da ding wil. Ik heb wel een videokaart jah, maar das zo'n onboard ding da van me interne geheugen zit te vreten... Weet iemand trouwens hoe je een AMD athlon XP 2000+ kan overclocken zonder hem te unlocken? heb geen zin om da prielerige werk te doen met wegkrassen en geleidende laagjes aanbrengen en dat soort shit...

Verwijderd

Flomo, je bent 17 en mag niet eens zelf de pc upgraden......
Het kan toch erger. :'(

Ik ben zelf 23, en heb een eigen PC, zelf gekocht, en helemaal van mij, maar nog doen mijn ouders moeilijk (vooral mijn vader) als ik iets wil upgraden, omdat zij "het nut er niet van inzien." Nou, ik wil het, en dat is voor mij genoeg nut. Mijn ouders denken nog steeds als in de jaren 50-60: je moet zoveel mogelijk geld op je rekening sparen, voor de slechte tijden die kunnen komen. Nou, nu ben ik 23, en heb geen 5.000 euro op m'n rekening nodig. Nu wil ik leven, en kopen wat ik hebben wil. Een redelijk backup bedrag op de rekening is genoeg; dat hoeft op mijn leeftijd geen 5.000+ euro te zijn. (Op kamers wonen wil ik niet, omdat dat veel te duur is. Dan zou ik langer moeten gaan werken, en dat trek ik echt niet met school/stage/sport/werk.)

Meestal zeg ik gewoon dat ik iets kopen ga, voor mijn pc, omdat ik het hebben wil, en dan doe ik dat ook gelijk. (Vorige week gedaan met m'n Iiyama Vision Master Pro 454 :P). Meestal flippen m'n ouders dan weer dat ik zoveel geld uitgeef, maar dat duurt maar 1 dag. Dan is het weer rustig. Bij mij helpt het ook mee dat ik nauwelijks geld uitgeef aan uitgaan, en niet rook en drink.
Weet iemand trouwens hoe je een AMD athlon XP 2000+ kan overclocken zonder hem te unlocken?
Je moet je FSB hoger zetten, dan loopt je processor ook sneller. Let wel op de je PCI niet boven de 38 uitkomt. Veel kaarten (vooral geluidskaarten, netwerkkaarten en SCSI kaarten) willen dan niet meer mee, en zorgen ervoor dat je je PC niet meer kunt booten. Dan moet je je BIOS resetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 15:48 ]

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Volgens mij is de topic starter in de war met 3.3ns geheugen :)
En die PoVti4200XP past dus gewoon op zijn mobo.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 14:15
Flomo, betaal je die 4200 zelf of wil je dat je ouders dat doen? In het eerste geval zou ik zeggen gewoon kopen dat ding! In het laaste geval heb je je er maar bij neer te leggen. (op sparen)

Firepower... 23 en nog geen baas in eigen portomonee? Dat zou ik dus echt niet pikken!

Zelf mischien makkelijk praten want mijn ouders deden nooit zo moeilijk. Tenminste ze lieten het niet merken als ze het totaal kut vonden wat ik deed met mijn geld(Ik kocht gewoon wat ik wilde, had er zelf voor gewerkt dus! :P Zelfs op m'n 18e een roland workstation van 2 mille gekocht van cente van me stuffie lening >:) )

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Flomo, gewoon kopen zonder dat je ouders het merken en inbouwen dat ding. Tenminste als jem zelf betaald.

Firepower je meot je ouders toch wat meer onder de duim zien te krijgen tot betrekking op geld.
Dat probleem hield op toen ik 16 was en genoeg geld had gespaard en m`n PIII 733 kon kopen. En dat is nog maar 2,5 jaar terug.

We Will overcome our parents!!!

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Verwijderd

/me Heeft ook na jaren gezeur een eigen PC..zie de specs 8)

Gewoon kopen, het is jou geld !!

Verwijderd

Maximum_Overkill schreef op 22 November 2002 @ 16:07:
Firepower je meot je ouders toch wat meer onder de duim zien te krijgen tot betrekking op geld.
Dat probleem hield op toen ik 16 was en genoeg geld had gespaard en m`n PIII 733 kon kopen. En dat is nog maar 2,5 jaar terug.

We Will overcome our parents!!!
Off-Topic:

Mwa, het probleem is ook niet dat ik DURE dingen koop. Ik heb bijvoorbeeld geen TV op m'n kamer, en als ik er een zou halen van 500 euro, dan zou dat geen probleem zijn, omdat ik er nu nog geen heb. Als ik echter mijn grafische kaart vervang door een sneller model, vinden ze dat wel een probleem, omdat de oude nog fatsoenlijk werkt. Ik kan kopen wat ik zelf wil, totaal geen probleem, zolang mijn ouders denken dat het nuttig is. Snappie?

Meestal koop ik gewoon voor m'n PC wat ik hebben wil, en dan wordt er een dag getierd dat ik weer wat nutteloos heb gekocht, maar daarna is alles weer OK. Zij vinden dat spullen moeten gebruikt worden totdat het noodzaak is om ze te vervangen. In mijn geval zou dat dus op computergebied zijn totdat ik te ver achter kom te liggen (i.e. 5 jaar achter in techniek), en in hun geval totdat de apparatur kapot gaat (zoals een TV, Hi-Fi).
Pagina: 1