Toon posts:

internetsites onbereikbaar achter server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wj hebben een server ingesteld met daarop Zonelabs. VAnaf de server delen we het internet (windows Me) naar twee copmuters met win98. Echter veel internetsite kunnen we niet opvragen de op de server computer wel op te vragen zijn... Hoe kunnen we fit oplossen?!?!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met wat deel je internet en hoe?
En wat gebeurt er als je die firewall uit zet?

🌞🍃

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens bij Network Troubleshouting :) En zet eerst eens de firewall geheel uit. En wat voor verbinding heb je :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
we delen internet met windows ME, de standaard internetdelings functie ervan. we gebruiken zone alarm en als we die uitzetten, kunnen we ook die sites niet op. We hebben kabel internet van casema/wanadoo. tnx alvast voor de reacties....

Verwijderd

Hmm firewall staat dus uit. Doet de rest van je netwerk het wel; je kunt wel op de server komen? Staat op de server DHCP wel ingeschakeld?
Probeer anders eens vanaf de command-prompt van je cliënt:
code:
1
ipconfig /renew

BTW: Welkom op Tweakers :) Lees in het vervolg ff de FAQ en vermeld direct ff je OS in de topictitel.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Probeer de sites ns te pingen, wat voor foutmelding krijg je dan?

Verwijderd

Topicstarter
hey! we hebben renew gedaan; welke command moeten wij gebruiken? ff voor de duidelijkheid, ons netwerk werkt verder helemaal prima alleen sommige internetsites weigert ie te openen op de client computers, terwijl ie die wel op de server computer opent..

Verwijderd

Topicstarter
he pc123, we weten een hoop maar pingen gaat ons ff boven de pet.. zou je dat willen uitleggen? tnx voor je reactie!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ZoneAlarm Pro mag ik hopen? Check bij advanced opties, zorg dattie routed packets niet blokt.

:D @ bovenstaande post trouwens! :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 21:40:
he pc123, we weten een hoop maar pingen gaat ons ff boven de pet.. zou je dat willen uitleggen? tnx voor je reactie!
ping www.sitedieonbereikbaaris.nl in een dos-box/command line, moet niet zo moeilijk zijn toch ;) Dan graag ff de foutmelding posten. Maar nu ik je post nog eens goed lees zie ik dat je zonealarm gebruikt, probeer die eerst een uit te zetten en kijk of je dan dezelfde problemen nog hebt. Om eerlijk te zijn denk ik dat als je niet weet hoe je moet pingen het goed instellen van een firewall je niet echt gaat lukken, het is in principe ook niet nodig, als er er maar voor zorgt dat de adapter voor het internet alleen het tcp/ip protocol in z'n lijst bij windows netwerk configuratie oid (weet het niet precies in ME) heeft staan (en geen microsoft netwerk zooi), en je alle beveiligingsupdates installeert is je server veilig genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer de site www.lekkerding.com te pingen, krijg de volgende info:
Pingstatistiek voor 80.247.198.33
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt =0 (0 %verlies)

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt bij andere sites aangeven waar we ook niet op kunnen,
Time out bij opdracht.
verzonden 4, ontvangen = 0 , kwijtgeraakt is 4
Pagina: 1