Toon posts:

[3dsmax8] Object Kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb net een Auto in mijn landschap gemerged maar nu zit hij ontzettend ver
weg van mijn landschap, mijn vraag is, hoe kan ik hem bij dat landschap krijgen?

edit:

Sorry voor de fout in de topictitel

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Selecteren en verschuiven???

Of denk ik te simpel?

En om welke versie gaat het hier???
Ik neem aan dat dat niet versie 8 is :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 18 november 2002 @ 20:32:
Selecteren en verschuiven???

Of denk ik te simpel?

En om welke versie gaat het hier???
Ik neem aan dat dat niet versie 8 is :+
Shit topic foutje, euh maar als hij erg ver weg zit (zo'n map is errug groot)
dan is dat amper te doen, owja en wat als je een object niet meer terug kan vinden?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kan je niet "Select By Name" doen en dan dat ding uitlijnen op een object wat je wél kan zien?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
Sorry hoor, maar dit is wel erg basic.

Selecteer de te moven objects. Rechtermuis op de move button, voer het aantal te verplaatsen eenheden in. Enter.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
mercarra schreef op 18 november 2002 @ 20:36:
Sorry hoor, maar dit is wel erg basic.

Selecteer de te moven objects. Rechtermuis op de move button, voer het aantal te verplaatsen eenheden in. Enter.
kun je niet iets van knippen en plakken doen, want die x en y assen lopen in de miljoenen

en daarbij moet je ook nog as voor as doen dus bij de ene as is hij alweer verdwenen

• inquestos
  • Laatst online: 00:56
Ja, heb ik ook wel 'ns gehad, vette bug volgensmij. Druk je rechtsonder op dat kubusje, om mooi uit te vergroten, krijg je ineens zoiets.... Maar hoe je 't daarna oplost? Geen idee, ik heb gewoon heel erg lang zitten uitvergroten :/

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 20:49:
[...]

kun je niet iets van knippen en plakken doen, want die x en y assen lopen in de miljoenen

en daarbij moet je ook nog as voor as doen dus bij de ene as is hij alweer verdwenen
als ze in de miljoenen lopen, dan doe je _definately_ iets verkeerd. meestal is enkele tientallen al voldoende. scale je hele scene eens, zodat ze minder groot zijn.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*zucht*

selecteer je object, druk op W, en vul onderin in je coordinate-boxjes allemaal 0 in. tadaa.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

offtopic:
lol nog nooit zo'n noob vraag in wg zien ;)

1 doe select by name
2 doe select by name
3. read the manual
4. selecteer voorwerp en verander onderaan de xyx waarden naar 0

• inquestos
Allochtoon schreef op 18 november 2002 @ 21:56:
offtopic:
lol nog nooit zo'n noob vraag in wg zien ;)

1 doe select by name
2 doe select by name
3. read the manual
4. selecteer voorwerp en verander onderaan de xyx waarden naar 0
Ja, klopt allemaal wel, maar 't kan soms moeilijker zijn dan 't lijkt. Zo'n voorwerp selecteer je zomaar niet op die schaal, die zie je niet meer :D . een naam, wie zegt dat je 't beestje een naampje moet geven?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

LOL. Iets kwijt raken in een 3d programma...

• inquestos
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 22:03:
LOL. Iets kwijt raken in een 3d programma...
mjah, hij heeft dan ook wel ff 3DS-max versie nummerotje 8 he, kan jij denk niet zeggen :)

Hier moet je trouwens wat aan hebben, heb 't zelf nog niet bekeken, maar lijkt me op 't oog zeer nuttig:

http://www.taffix.com/ProblemSolver/problem_solver.htm

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ik zou zeggen doe zoom fit :D

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Gewoon de plek op 0,0,0 zetten werkt niet zo bij een groep objecten, want dan worden ze allemaal in elkaar gezet. Group dus eerst even heel je wagen en zet dan de complete group op positie 0,0,0 en gebruik de invulwaarden om te scalen tot de grote die je wilt hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:36

Pelle

🚴‍♂️

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit een vraag is die je zelf kunt beantwoorden als je de manual leest of op F1 drukt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.