Toon posts:

amd 1800xp wordt te heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb reglematig last van te hete processor.

heb al 2 koelers geprobeerd maar nu wordt de amd 78 graden celsius.

heb een bigtower misschien ligt het daaraan?

wie weet een goede oplossing.

mobo is msi k3 ultra

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20

Nobby

Nuts!

Check je airflow eens, en geef eens meer specs, want hier kunnen we niet veel mee.

/Edit
Ik zie dat je eigenlijk nieuw bent, lees de faq eens voor je weer een topic opent.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

beetje meer info graag

\edit

specs enzo dus

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Ik heb ook een amd 1800XP
code:
1
2
3
moederbord // Epox 8k7a
koeler // Silverado @ 2x 12 v
Cpu. temp  // max 50c  min 40c

Mijn tip:
Check je koelpasta.
Download de nieuwe usdm drivers.
Check handmatig de temperatuur, bad sensor reading perharps? :?

Verwijderd

Specs van de koeler die erop zit?

Verwijderd

Probeer eens je systeem aan te hebben met alle kappen van je kast eraf, en draai dan eens een spel een tijdje, check daarna de temperatuur, als die lager ligt, dan kun je misschien beter een andere kast aanschaffen. als de temp niet lager ligt, smeer er dan ff nieuwe koelpasta op en/of schaf een nieuwe koeler aan

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:22
Probeer een paar casefans in je case te schroeven om in ieder geval een beetje airflow je krijgen. Wat voor koeler heb je?

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
ik wil niet heel vervelend zijn, maar hier zijn dus onderhand al bijna 10 topics over geweest, als het niet meer is. Gebruik eerst de search even aub. Die 1800 XP staat er namelijk om bekend dat hij heel warm word. Ik heb er zelf ook een en hij word 60 stressed met waterkoeling!! en met luchtkoeling werd hij ook handig 85. Hij mag 90 worden. Dus niks aan het handje

Verwijderd

zwiebel schreef op 19 november 2002 @ 19:32:
ik wil niet heel vervelend zijn, maar hier zijn dus onderhand al bijna 10 topics over geweest, als het niet meer is. Gebruik eerst de search even aub. Die 1800 XP staat er namelijk om bekend dat hij heel warm word. Ik heb er zelf ook een en hij word 60 stressed met waterkoeling!! en met luchtkoeling werd hij ook handig 85. Hij mag 90 worden. Dus niks aan het handje
Wat voor waterkoeling heb jij dan?? Ik heb mijn XP 1800+ standaard @ 53 graden max. Overclocked komt ie in de buurt van de 56 graden stressed. En dit is met een normale coolermaster, met een aluminium heatsink.

Owja, ik zou qua temps niet boven de 60 graden willen zitten hoor. Hij mag dan wel tot 90 hebben, maar het lijkt me niet echt bevoordelijk voor je stabiliteit enz.

Verwijderd

zwiebel schreef op 19 November 2002 @ 19:32:
Dan doe je toch echt iets heel erg verkeerd. Of je hebt een heel warm huis. :X

Verwijderd

Die 1800 XP staat er namelijk om bekend dat hij heel warm word. Ik heb er zelf ook een en hij word 60 stressed met waterkoeling!! en met luchtkoeling werd hij ook handig 85. Hij mag 90 worden. Dus niks aan het handje
Je hebt gewoon brakke koeling.. 1800+en worden helemaal niet overdreven warm. Met water is het helemaal slecht. ik zou echt ff het een en ander nakijken.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 23:11:
[...]

Je hebt gewoon brakke koeling.. 1800+en worden helemaal niet overdreven warm. Met water is het helemaal slecht. ik zou echt ff het een en ander nakijken.
Juh, met een waterkoeling... en dan nog zo hoog :?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Uhm... doe eens toelichten als je wilt? Mijn XP1800 wordt stressed 39, 40 graden. En mijn Enermax fannetje op het SLK-800 blok is niet hoorbaar; staat in de laagste stand. Verder 1 casefan (papst - 7v) en een airflow waar je vast geen u tegen zegt. Heb ik nou gewoon mazzel dat het goed gaat, of overdrijf jij een beetje?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

* klein kickje * -> ik ben toch wel beetje nieuwsgierig hoe het nou zit :)

Verwijderd

wat zwiebel zegt is niet waar hoor

mijn broer heeft hem met luchtkoeling (alpha8045 en std. 80x80 fan) hem rond de 40 graden celcius

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 21:04:
wat zwiebel zegt is niet waar hoor

mijn broer heeft hem met luchtkoeling (alpha8045 en std. 80x80 fan) hem rond de 40 graden celcius
of wat herr Zwiebel zegt waar is of niet boeit niet...

bij mij draait het bijna hetzelfde: XP1800+ met een Swiftech heatsink en Delta fan @2000+ bij 43C.

en waarom? denk goede airflow in de kast en gebruik van Arctic Silver koelpasta.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:35

Trek Y11

Eat my shorts

Bij mij standaard coolermaster blok en 80 mm enermax (laagse stand) met burnk7 max 47 graden. Dit is een 1900xp kijk eens of je je voltage kan verlagen.

What if this weren't a hypothetical question?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Om deze topic nog maar eens wat kracht bij te staan. Mijn XP1800+ draaide met een Volcano 5 (te weinig koelvermogen eigenlijk) 52 graden, met mijn Spire Fridgerock 45 graden, met mn Volcano 7+ (medium stand) 42 graden, en nu met mn Watercooling 35 graden. De XP1800+ is echt geen hittebeestje.

Voor degene met de prob. Check de airflow in je kast. Heb je zon lowbudget kast van 40 euro, dan is het logisch. Dun plaatstaal neemt veel warmte op. Een degelijke kast met een fan niet.

Check met de hand de temp.
Zit je koeler er niet verkeerd om op. (Kom het nog dagelijks tegen @ work)
Extra hittebronnen extern (verwarming)
Stof

Zo nu kun je weer vooruit :D
Pagina: 1