[Gentoo] gaim_applet... waarom niet als applet?

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik ben nu al 2 dagen aan t klooien en t lukt me niet: Gaim in de panel van Gnome krijgen.

Ik draai Gentoo 1.4 met GNOME 2.1 en ik zie nergens iets van Gaim bij het 'Add to panel' menu. Heb ook al gezocht waar ik evt een bepaald bestand moet neerpleuren cq aanmaken, maar zonder succes.

Het was sowieso een hel om Gaim als applet (dus gaim_applet) te compileren. M'n USE flags staan goed (gtk2 en gnome staan erin) maar hij wilde 'm niet vanzelf als applet compilen, dus heb ik 't met de hand moeten doen. Misschien dat er daarom geen entry in het 'add to panel' menu komt :?

Dan heb ik ook nog een offtopic vraagje: hoe kan ik het menu van Gnome aanpassen? Ik heb er namelijk 2x Gaim in staan en ik wil er nog een hoop andere spullen zelf in zetten, maar kan nergens iets vinden :/

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

waarom de applet gebruiken? De nieuwe GAIM kan ook gewoon in de taskbar (euh.. of hoe je dat ook wil noemen), moet je die natuurlijk wel aanzetten, en dan verschijnt Gaim daar automatisch in.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RTFM zou ik zeggen:
September 23rd, 2002 - 5:05PM EDT Because nobody reads the FAQ anyway

I just wanted to let you all know that there is no applet for GNOME 2 (nor will there ever be). Instead, Robert McQueen has written a Docklet plugin. A docklet does everything our applet used to do, but with far less overhead. Plus, it'll work with KDE. The docklet conforms to the freedesktop.org standards implemented by GNOME 2 with its Notification Area applet found in GNOME CVS--tarred up here by Robert McQueen and by KDE with this patch from RedHat's null beta. Just load docklet.so, and you're set to go.

*Update 09/24/2002 12:59PM EDT*

We just received word that the above patch to the KDE kicker is now in KDE CVS and will be included in KDE 3.1.
Waarom lezen mensen nooit de FAQ die bij het produkt komt ;)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Oeps :X Hmm raar dat ik daar niets over gezien heb, ik had namelijk zelf ook al gezocht naar een plugin. Vond het al zo vreemd dat dat niet standaard was, want een recompile om een dock applet te krijgen was niet erg logisch :+

Maarre, weet iemand het antwoord op m'n 2e vraag dan ook? ;)

edit:

Ok, het werkt perfect nu. Heb er ook gelijk een popup notification bij gedaan. Die vond ik ergens op sourceforge, na wat hacken kreeg ik 'm zover dat ie compilede, toen heb ik nog wat aangepast en nu werkt alles perfect :)