Ik heb een aantal mappen op mijn laptop gedeeld. Nu wil ik die mappen beveiligen met een wachtwoord. Ik heb winxp Home, ik weet niet of het daar mee kan. Kan iemand mij verder helpen?
Kijk eens bij de properties van de shared mappen, zet evt. simple file sharing uit (hoe dat moet, dat staat in de WOS FAQ).
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
daar staat het dus niet en om elke keer mijn mappen te delen, en dat dan weer uit te zetten als iets via het netwerk van mijn laptop af wil plukken is natuurlijk ook niet echt de oplossing...
Weet niet of je onder Win XP home de zelfde beveiligings opties hebt als onder Pro, daar kan je veel instellen mits je NTFS draait. Maar is anders een FTP (bv Serv-U of G6) geen oplossing? Zet hier grote files ook over via FTP, kan je ook beveiligen met een ww.
Verwijderd
Kijk anders ff op de website van Microsoft, daar kan je ook veel vinden:
hier bijvoorbeeld
hier bijvoorbeeld
Verwijderd
kan niet:TAG_Speedy schreef op 18 November 2002 @ 21:37:
Weet niet of je onder Win XP home de zelfde beveiligings opties hebt als onder Pro, daar kan je veel instellen mits je NTFS draait. Maar is anders een FTP (bv Serv-U of G6) geen oplossing? Zet hier grote files ook over via FTP, kan je ook beveiligen met een ww.
voor url zie hierboven.http:// support.microsoft.com / support / kb / articles / 307 / 8 / 74.ASP
Summary: This article describes how to disable simplified sharing. Note that you cannot disable simplified sharing in Microsoft Windows XP Home Edition. By default, simplified sharing is enabled on a Windows XP-based computer if the computer is not a member of...
Category = Support & the Knowledge Base: SUPPORT - support
Oke, het kan niet, is er dan een programma waarmee dat wel kan?
Kijk eens naar PGP (Pretty Good Privacy), daarmee kan je:bram1234 schreef op 19 November 2002 @ 21:51:
Oke, het kan niet, is er dan een programma waarmee dat wel kan?
en je kan het hier downloadenNew features include the ability to secure all TCP/IP communications between the local machine and any other machine running PGPnet. You can also encrypt files or folders into Self-Decrypting Archives (SDAs) that are usable for those without PGP, and do much more...
http://download.com.com/3000-2144-4880518.html?tag=lst-0-4
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Vooral ook handig dat dat programmaatje niet onder windows xp kan draaien!!!
Al getestbram1234 schreef op 20 November 2002 @ 18:13:
En anders kan je op http://www.pgp.com/display.php?pageID=31 kijken en zie je dat in het laatste kwartaal 2002 versie 8.0 freeware uitkomt
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verwijderd
Als je NTFS draait kan je toch gewoon permissions op je shared folders instellen. Ne als op elke andere folder?
Ik heb PGP idd geprobeerd en hij geeft meteen al bij het instaleren een fout die je niet kan omzeilen. Verder draai ik geen NTFS maar gewoon Fat 32
Logisch, XP Home heeft geen NTFS. Of overstappen op Pro of een ander programma zoeken waarmee dit kan. Kijk eens op download.com ofzo.
Onzin!!!camiels schreef op 21 November 2002 @ 08:46:
Logisch, XP Home heeft geen NTFS. Of overstappen op Pro of een ander programma zoeken waarmee dit kan. Kijk eens op download.com ofzo.
PGP 8.0 Public Beta is wel geschikt voor XP :bram1234 schreef op 20 November 2002 @ 18:13:
http://www.pgpi.org/produ...sions/freeware/winxp/8.0/
"PGP 8.0 is the first PGP version to support Windows XP. PGPfreeware 8.0 will be available in November 2002. "
Als er geen verder oplossingen zijn zonder NTFS te moeten gebruiken, kun je je FAT32 partities met Partition Magic converteren naar NTFS zonder dat je data verloren gaat.bram1234 schreef op 21 November 2002 @ 08:21:
Ik heb PGP idd geprobeerd en hij geeft meteen al bij het instaleren een fout die je niet kan omzeilen. Verder draai ik geen NTFS maar gewoon Fat 32
hehe, zonder dat er data verloren gaat he, ik ken genoeg mensen waarbij partition magic niet helemaal goed ging en ze daarna dus hun harde schijf helemaal leeg hadden moeten maken...
Dan convert je toch gewoon vanuit de command prompt?
Gaat op dezelfde manier als bij Windows NT.
Gaat op dezelfde manier als bij Windows NT.
Nee, open command prompt en tik in convert /?bram1234 schreef op 02 december 2002 @ 15:57:
dan moet ik dus eerst mijn computer formateren?
Oke, ik heb nu xp pro er op staan, maar nog steeds is er nergens precies te vinden wat je nou moet doen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verder kijken dan je neus lang is wellicht?
Niet om het één of ander, maar hoe je met NTFS rechten zet staat in de Windows help, die je met F1 kan oproepen.
Daarnaast kun je op de MSKB site meer dan genoeg info vinden, en als je een beetje je best doet kom je ook met Google een heel end.
Dit is basis stuff, en dat is niet erg, maar er mag wel verwacht worden dat je daar zelf ook uit kan komen.
Als je na gezocht en Help en FAQs gelezen te heben nog problemen hebt, dan kun je een vraag stellen.
Maar GoT is niet bedoeld als online helpdesk "hoe ga ik met NTFS ACLs om 1.0.1 ".
Niet om het één of ander, maar hoe je met NTFS rechten zet staat in de Windows help, die je met F1 kan oproepen.
Daarnaast kun je op de MSKB site meer dan genoeg info vinden, en als je een beetje je best doet kom je ook met Google een heel end.
Dit is basis stuff, en dat is niet erg, maar er mag wel verwacht worden dat je daar zelf ook uit kan komen.
Als je na gezocht en Help en FAQs gelezen te heben nog problemen hebt, dan kun je een vraag stellen.
Maar GoT is niet bedoeld als online helpdesk "hoe ga ik met NTFS ACLs om 1.0.1 ".
[ Voor 87% gewijzigd door alt-92 op 06-03-2003 21:43 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ja ik weet het dat je op F1 kan drukken, ja ik weet hoe google werkt en ja ik weet dat er op tweakers al meerdere topics hier over staan. Het lukt met gewoon niet, ik heb nu bij shared doc's bij machtigingen de gast acount toegevoegd, heb op de gast acount het password "test" gezet, en als ik nou vanaf een andere xp computer probeer in te loggen dan krijg je mooi zo'n schermpje maar wat ik ook probeer, geen enkele user password combinatie werkt.
Kijk als je dat soort dingen nou es vertelt ipv 'hoe nu verder' te vragen, dat schiet tenminste op. Vertel eens wat voor schermpje je krijgt, en wat daar in staat, evt screenshot ofzo.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Oke, hier is de foutmelding die ik krijg:
\\Bram is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Meerdere verbindingen met de server of gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw."
Ik heb trouwens hier thuis wel een werkgroep, niet een domein, weet niet of dat nog wat uitmaakt?
edit: zo te zien weet niemand wat ik precies in moet vullen?
\\Bram is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Meerdere verbindingen met de server of gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw."
Ik heb trouwens hier thuis wel een werkgroep, niet een domein, weet niet of dat nog wat uitmaakt?
edit: zo te zien weet niemand wat ik precies in moet vullen?
[ Voor 6% gewijzigd door Brammel op 07-03-2003 17:23 ]
Je bent een eind in de goede richting, gewoon doorkloten en dan kom je er wel, daar leer je ook van.
Let op dat er wel verband is met NTFS rechten en account rechten en op welke machine je zit en op welke machine's de accounts staan. Geef verder niet snel speciale rechten aan een user maar eerder die rechten geven aan een groep en dan die user(s) in een groep zetten.
Let op dat er wel verband is met NTFS rechten en account rechten en op welke machine je zit en op welke machine's de accounts staan. Geef verder niet snel speciale rechten aan een user maar eerder die rechten geven aan een groep en dan die user(s) in een groep zetten.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Pagina: 1