Toon posts:

problemen met brander extern gebruikt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop en nu wil ik een brander extern gebruiken.

ik heb een externe storage box (via fire wire) gekocht waarin ik volgens beschrijving een HDD of CD-ROM player in kan plaatsen.
Met een harde schijf werkt alles perfect dus met de stroomvoorziening lijkt alles in orde en ook data kopieëren naar de HDD gaat prima.
Maar met een speler/brander gebeurt het volgende: het lampje brandt wel maar mijn OS herkent geen device....en ook werkt de "eject" knop niet......... :(

KAN IEMAND MIJ EEN ADVIES/OPLOSSING GEVEN ??????

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doet het eject knopje het wel met de ide kabel los ?

mischien moet zeze wel precis andersom als de drive
connector pinnetje verschoven

wat zijn de spaningen op de voedingsconector

Wat heb je zelf al geprobeert ?

Iperf

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Bertje, welkom op GoT :)

Ehm... Zelfs al sluit je de IDE-kabel verkeerd om aan, dan zou het ejectknopje het nog steeds moeten doen. Ik zou even met een paperclip in dat gaatje prikken voorin de speler zodat het laadje open gaat. Hoor je wel een geluidje dat ie hem probeert open te doen?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 18 november 2002 @ 19:48:

spaningen zijn resp. 5 en 12 volt = hetzelfde als bij een HDD

verder heb ik nog niet veel geprobeerd..wil het niet kapot maken hè...whehe 8)7

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 18 November 2002 @ 19:52:
Bertje, welkom op GoT :)

Ehm... Zelfs al sluit je de IDE-kabel verkeerd om aan, dan zou het ejectknopje het nog steeds moeten doen. Ik zou even met een paperclip in dat gaatje prikken voorin de speler zodat het laadje open gaat. Hoor je wel een geluidje dat ie hem probeert open te doen?
Thnx,

mijn Os (xp) herkent 'm ook niet dus ik denk dat er anders niet in de haak is, dit is een nieuwe (en al de 2e) brander want ik dacht dat de1e kapot was....dus niet

Ik hoor echter geen geluidje als ik de knop indruk.....

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, voeding ook sterk genoeg??? dooet ie het wel met dezelfde hw in die pc, alleen dat je em dan intern doet???

Voor de eject knop hoeft ie namelijk alleen power te hebben...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 18 November 2002 @ 19:48:

met de IDE kabel los gaat hij wel open ...ook als ik 'm andersom erin doe....weird!!!!

<blockquote><font color=red size=1>Modbreak</font><hr color=blue size=1><font color=blue size=1>Lees eens de FAQ Forumgedrag aandachtig door, mocht je nog lang en vredig op GoT te willen surfen..</font><hr color=blue size=1></blockquote>

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 22:05 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wazig... Probeer eens een andere IDE-kabel?

Verwijderd

WAAROM SCHREEUW JE ZO?!?!? Is niet nodig hoor we verstaan je zo ook wel.

Maar inderdaad probeer eerst eens een andere kabel

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 20:39:
[...]

MET DE IDE KABEL LOS GAAT HIJ WEL OPEN!!!! MAAR MET DE KABEL ERIN (OOK ANDERSOM) DOET IE HET NIET............WEIRD!!!!
Hm, en heb je ook geen ander device aan diezelfde IDE kabel hangen? Misschien moet je de jumpersettings aanpassen, kijk dus even naar de jumpers, als je HD en je CD-ROM player bijvoorbeeld allebij op Master staan, zal het niet werken.

offtopic:
En btw, hier schreeuwen we niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 18 November 2002 @ 20:46:
Wazig... Probeer eens een andere IDE-kabel?
denk je dat die ene kapot is of wat......? bij die HDD erin geeft ie geen problemen dus die IDE kabel lijkt me oke....

als je het om een andere reden vroeg......shoot! _/-\o_

ik heb btw. verschillende jumper-settings uitgeprobeerd maar dat maakt geen verschil bij dit probleem

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Euhm.. tja.. ik dacht even dat die HDD erbij hing, aan de andere aansluiting op die IDE kabel maar ik ben ff in de war. |:( Let er maar niet op.

Anyway, tja je kunt het natuurlijk toch proberen. Niet geschoten -> altijd mis. En jumpers nakijken natuurlijk. Je kent het verschil tussen Master en Cable Select he? :)

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 18 november 2002 @ 22:30:
Anyway, tja je kunt het natuurlijk toch proberen. Niet geschoten -> altijd mis. En jumpers nakijken natuurlijk. Je kent het verschil tussen Master en Cable Select he? :)
hmmmmz ja ik denk 't..maar leg 't maar eens uit wat nou precies het verschil is ....thnx

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Breukje in een van de aderen van de kabels die verschil uitmaakt of ie voor apparaat 1 of 2 geldt wat aan de kabel hangt, waar de HDD geen last van heeft maar de CDROM-drive wel? Ik weet niet hoe de signaalopzet inelkaar zit van die draadjes, maar zulke dingen bedenk ik dan maar :) Daardoor kom ik tot de conclusie: niet geschoten, altijd mis. STEL dat het ineens wel werkt, dan is je probleem toch opgelost? Bovendien kost het ook nog eens NIETS om te proberen, mits je ff een nieuwe kabel hebt liggen, maar dat heeft de gemiddelde tweaker wel ;)

• LopeZ
  • Laatst online: 28-03 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:48
van Overige Hardware naar OpslagMedia ;)

probeer idd eens een andere kabel, of ff de andere aansluiting op je kabel
probeer anders eens een gewone cd-rom speler op deze manier

Verwijderd

Heb zelf ook een externe firewire box, en heb met sommige CD apparaten hetzelfde gezeik gehad.
Een Aopen 12x40 wordt herkend als een Verwisselbare schijf en is dus niet te gebruiken als DVD-speler.
Een LG fikker werd al helemaal niet herkend.

Mijn vorige Plextor 40x12x40 werkte er echter zonder enig probleem in, ook een Maxtor 40GB HD werkte prima

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 23:31:
Heb zelf ook een externe firewire box, en heb met sommige CD apparaten hetzelfde gezeik gehad.
Een Aopen 12x40 wordt herkend als een Verwisselbare schijf en is dus niet te gebruiken als DVD-speler.
Een LG fikker werd al helemaal niet herkend.

Mijn vorige Plextor 40x12x40 werkte er echter zonder enig probleem in, ook een Maxtor 40GB HD werkte prima
ik heb een lite on 40 speed brander.......iemand daar al eens deze problemen mee gehad???
Pagina: 1