Toon posts:

[XP] NIC probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[OS: Windows XP]
[Mobo: AK Shuttle32 (A)]

ik heb een 3com netwerkkaart en een realtek (beide PCI), normaal zouden deze probleemloos door XP moeten worden herkend en geinstalleerd.

Nu worden ze wel allebei herkend maar bij het installeren geeft ie uiteindelijk toch de foutmelding : De installatie wordt afgebroken vanwege een fout o.i.d.

ook geprobeerd handmatig de drivers te installeren, maar ook dit mocht niet baten

als ik ze in m'n systeem er naast zet, ook met XP, werkt het allemaal vlekkeloos, dan worden ze automatisch herkend en geinstalleerd.

waarschijnlijk heeft dit te maken met de IRQ instellingen, maar de IRQ kan ik niet wijzigen omdat allemaal grijs is (niet klikbaar)

weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Staat je Bios op Plug&Play OS?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:40:
Staat je Bios op Plug&Play OS?
Yup,

ik heb alle pci sloten al geprobeerd, zelfde melding :(

Verwijderd

1 van de kaarten of beide in een ander PCI-slot proberen, als dat kan.

misschien dat er een mogelijkheid is om een kaart een IRQ mee te geven met het configuratie-tooltje wat op de driverdiskette staat.

Verwijderd

Heel simpel, trek allebei die kaarten eruit :*)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:37:
[OS: Windows XP]
[Mobo: AK Shuttle32 (A)]

ik heb een 3com netwerkkaart en een realtek (beide PCI), normaal zouden deze probleemloos door XP moeten worden herkend en geinstalleerd.

Nu worden ze wel allebei herkend maar bij het installeren geeft ie uiteindelijk toch de foutmelding : De installatie wordt afgebroken vanwege een fout o.i.d.
Welke fout?
[...]

als ik ze in m'n systeem er naast zet, ook met XP, werkt het allemaal vlekkeloos, dan worden ze automatisch herkend en geinstalleerd.
Naast wat zet? Leg eens uit please :)
waarschijnlijk heeft dit te maken met de IRQ instellingen, maar de IRQ kan ik niet wijzigen omdat allemaal grijs is (niet klikbaar)

[...]
Komt door ACPI (Advanced Configuration and Power Interface), die regelt IRQs enzo automagisch.

Netwerk problemen horen trouwens in de Network Troubleshooting :)

Verwijderd

Topicstarter
ACPI , is het slim om dit uit te zetten?
Pagina: 1