• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ok, ik heb dus voor mijn eigen 7210 een applicatie geschreven die me in staat stelt om de pistekaart van Val Thorens te bekijken. Gewoon een kwestie van rondscrollen over een kaart dus.

Nu dacht ik, misschien is daar wel een markt voor. Een website dus met daarop een pistekaart naar keuze naar je telefoon te sturen voor een bedrag rond de 3 euro. Dit kan natuurlijk ook voor stadskaarten gebruikt worden.

Nu wil ik van jullie weten:
- Zou je hier gebruik van maken?
- Hoeveel zou je voor iets dergelijks over hebben?
- Welke functionaliteiten zou je graag zien in een dergelijke applicatie?

(Wellicht dat dit niet de juiste plek is voor deze vragen, maar mijn idee was dat in dit forum de meest vooruitstrevende telefoongebruikers zouden zitten)

• zwahiel
  • Laatst online: 18:44

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zich is het wel een id, maar of GoT de juiste plek daarvoor is weet ik niet...

Je kunt 't makkelijker doen door via wap de kaartjes beschikbaar te maken, tot mijn kennis heeft nog niemand dit geprobeerd... Als je dan een GPRS site maakt of een of andere soort site dan kun je 't zelfde doen.

Je kunt ook gewoon een on demand dienst maken, dwz dat ik een smsje naar jouw nummer stuur en dat jij me een sms terug stuurt dat mij dan weer geld kost... Ik denk dat dan 3 euro veeeeeeel te duur is!

Het lijkt me best makkelijk, zow kun je trouwens ook een route planner erin zetten die een straat voor je op laat lichten, dat is namelijk wat ik altijd gezocht heb bij online mobiele diensten! dat miste ik altijd!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

Korakal

Up up up!

Hmmm ja wel cool... was geloof ik met de introductie van WAP aan het publiek al beloofd?

trouwens... * Korakal is planoloog en heeft o.a. modules (web)cartografie gevolgd :) en gaat volgend jaar Geographic Information Management and Applications sudderen... maar dat terzijde :)

Maar... ik zou er geen gebruik van maken want:
- scherm foon is te klein (T68i)
- als ik een kaart nodig heb > PDA
- * Korakal is 'Nederlander' > ga dus echt niet betalen :z

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ik bedoelde ook niet dat ik het via GoT ging verspreiden hoor. Ik wil hier alleen de ideeen horen. Het zou uiteindelijk via een wap-site moeten, als ik hier voldoende interesse zie.

Ik moet trouwens zeggen dat het best redelijk te zien is op mijn 7210. (128x128)

Oh, en, als je 3 euro te veel vindt, wat vind je dan wel redelijk?

[ Voor 0% gewijzigd door jvo op 18-11-2002 20:21 . Reden: Toevoeging ]

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Ja, hoe groot is zo'n kaart gemiddeld?? Qua bestandsgrootte bedoel ik dan...

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Mottebelke schreef op 18 november 2002 @ 20:32:
Ja, hoe groot is zo'n kaart gemiddeld?? Qua bestandsgrootte bedoel ik dan...
Nou, zo ongeveer precies 58k. De rest heb ik nodig voor de applicatie zelf en een jar bestand mag in totaal maar 64k zijn voor een nokia 7210. De kaart van Val Thorens is overigens 640 bij 320 pixels. Oftewel 5 bij 2,5 scherm.

• Mottebelke
Kun je misschien wat foto's laten zien van zo'n kaart op je mobiel zodat we de kwaliteit een beetje kunnen zien??

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Mottebelke schreef op 18 November 2002 @ 21:20:
Kun je misschien wat foto's laten zien van zo'n kaart op je mobiel zodat we de kwaliteit een beetje kunnen zien??
Ik zal ze over een uur bij deze post voegen. Kan ik nu even niet doen. Het worden geen foto's, maar screenshots van de 7210 simulator. (Zelfde resolutie en aantal kleuren)

En hier zijn ze...

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/screenshots.png

Ik moet overigens de kwaliteit van de kaart nog optimaliseren

[ Voor 0% gewijzigd door jvo op 18-11-2002 22:53 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik zou zeggen, maak er een compleet pakket van dat je gaat verkopen. voor elke stad een add-on, en dus weer betalen. maar ik zou zeker niet elke keer betalen voor een route!

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Frieda schreef op 18 November 2002 @ 23:02:
ik zou zeggen, maak er een compleet pakket van dat je gaat verkopen. voor elke stad een add-on, en dus weer betalen. maar ik zou zeker niet elke keer betalen voor een route!
Ja, tuurlijk, da's ook het idee. In de eerste instantie gaat het om de pistekaarten. Daar betaal je eenmaal voor en dan staat hij gewoon in je telefoon en kan je hem gebruiken wanneer je wil. Hetzelfde zou voor stadskaarten gelden. Pay-per-view is hiervoor natuurlijk niet interessant. Alleen de gprs-kosten zijn dan al te hoog. (Vind ik in elk geval)

• Mottebelke
Hoeveel kaarten kun er dan in je foon?? Ik weet niet precies hoeveel geheugen zo'n ding heeft :?

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Er zit ongeveer 600k geheugen in voor plaatjes, beltonen en applicaties. Reken maar uit. Niet zo heel veel, maar wel een aantal. In telefoons als de 7650 heb je meer ruimte.

Als ik zou kunnen werken met registratiecodes, dan zou ik het mogelijk maken de bestanden te downloaden en zelf in de telefoon te zetten, dan kan je elke kaart op elk moment weer gratis terugzetten in je telefoon en betaal je eenmalig voor een registratiecode. Helaas is het naar mijn weten niet mogelijk een soort phone ID te bepalen en kan ik dus geen registratiecodes genereren.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
jvo schreef op 19 November 2002 @ 19:53:
Er zit ongeveer 600k geheugen in voor plaatjes, beltonen en applicaties. Reken maar uit. Niet zo heel veel, maar wel een aantal. In telefoons als de 7650 heb je meer ruimte.

Als ik zou kunnen werken met registratiecodes, dan zou ik het mogelijk maken de bestanden te downloaden en zelf in de telefoon te zetten, dan kan je elke kaart op elk moment weer gratis terugzetten in je telefoon en betaal je eenmalig voor een registratiecode. Helaas is het naar mijn weten niet mogelijk een soort phone ID te bepalen en kan ik dus geen registratiecodes genereren.

IMEI nummer :?

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ja, dat zou geweldig zijn, maar die kan je vanuit een Java Midlet niet opvragen, dus dan heb ik er niks aan. Zal wel een beveiligingsrisico met zich meebrengen. Het hoeft niet eens de hele IMEI te zijn, als ik maar een getal kan opvragen dat niet voor elke telefoon hetzelfde is. (Maar voor die telefoon wel altijd hetzelfde is.)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 23:24

TeeDee

CQB 241

tipje: www.mappoint.net

kan je middels .NEt een wap app maken! :) kost alleen aardig wat centjes om een licentie te verkrijgen. Maar in principe is daar geen limiet aan qua gegevens. HEt lijkt me dat je hier ook wel iets met Java mee kunt doen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
TeeDee schreef op 19 November 2002 @ 20:20:
tipje: www.mappoint.net

kan je middels .NEt een wap app maken! :) kost alleen aardig wat centjes om een licentie te verkrijgen. Maar in principe is daar geen limiet aan qua gegevens. HEt lijkt me dat je hier ook wel iets met Java mee kunt doen.
Hmm, kan ook, maar het idee was eigenlijk om er een applicatie van te maken die op de telefoon zelf draait. Sterker nog, die applicatie heb ik al :)

Dat scheelt weer wap/gprs-kosten...

Verwijderd

Misschien een domme vraag.....is deze applicatie ook te draaien op een PocketPC zoals de iPAQ? Zal vast wel, maar misschien kan je dit combineren? Daar heb je in princiepe meer geheugen zodat je daarvoor de functionaliteit kan uitbreiden?

Graag hoor ik je reactie jvo!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jvo schreef op 19 november 2002 @ 19:53:
wat dacht je van een username en password??

Verwijderd

Dit gaat helaas niet helemaal werken naar mijn mening. Wanneer je eenmaal een username en password geeft aan een persoon dan kan deze het paswoord aan iedereen doorgeven via het internet! Je het beter op de 1 of andere manier koppelen aan de tel van iemand. Een andere mogelijkheid is dan dat je het per eenmalige verstrekking doet!

:?

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:11:
Dit gaat helaas niet helemaal werken naar mijn mening. Wanneer je eenmaal een username en password geeft aan een persoon dan kan deze het paswoord aan iedereen doorgeven via het internet! Je het beter op de 1 of andere manier koppelen aan de tel van iemand. Een andere mogelijkheid is dan dat je het per eenmalige verstrekking doet!

:?
Precies, die faabster heeft er verstand van ;)
Het is helaas echt niet mogelijk volgens mij. De enige vorm van beveiliging is dus het versturen over de lucht van de applicatie. Jammer, want als je hem dan verwijdert uit je telefoon, moet je opnieuw betalen. (Nou, misschien alleen voor de verzendkosten, omdat je voor de registratie al betaald hebt...)
Pagina: 1