Toon posts:

[XP] NIC's kunnen niet worden geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[OS: Windows XP]
[Mobo: AK Shuttle32 (A)]

ik heb een 3com netwerkkaart en een realtek (beide PCI), normaal zouden deze probleemloos door XP moeten worden herkend en geinstalleerd.

Nu worden ze wel allebei herkend maar bij het installeren geeft ie uiteindelijk toch de foutmelding : De installatie wordt afgebroken vanwege een fout o.i.d.

ook geprobeerd handmatig de drivers te installeren, maar ook dit mocht niet baten

als ik ze in m'n systeem er naast zet, ook met XP, werkt het allemaal vlekkeloos, dan worden ze automatisch herkend en geinstalleerd.

waarschijnlijk heeft dit te maken met de IRQ instellingen, maar de IRQ kan ik niet wijzigen omdat allemaal grijs is (niet klikbaar)

weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Mischien klinkt het vrij stom maar je kan de IRQ toch ook in de bios aanpassen? Weet het niet zeker hoor maar zie me sig :-), ik probeer te helpe ;)

Verwijderd

Ben je wel ingelogd als admin?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:37:
Mischien klinkt het vrij stom maar je kan de IRQ toch ook in de bios aanpassen? Weet het niet zeker hoor maar zie me sig :-), ik probeer te helpe ;)
IRQ's werken waarschijnlijk bij de topicstarter met ACPI, check even de FAQs over het veranderen van IRQ instellingen, hierin staat dat namenlijk duidelijk omschreven (ook wat ACPI is enzo).

Heb je de kaart trouwens al geprobeert in een ander PCI slot te doen? En welke fout geeft XP precies? (al kan windows soms nogal vaag zijn met fouten, maarja)