[linux[netware] NIC driver

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

TF

bla bla

Topicstarter
Ik ben bezig om de image service van Novell Netware 5.1 te gaan gebruiken.

Omdat te kunnen gebruiken moet je een LINUX partitie aanmaken op je WS en die moet dan via DHCP een ip verkrijgen en verdere actie ondernemen. Vanuit je sys/public/...../imaging/ kun je een aantal bootdiskette's aanmaken. Die bootdiskette's proberen je NIC aan te spreken. en dat lukt niet.

Ik heb een config file-tje op die bootdisk staan, waar dit een stuk je uit is

# DEFAULTDRIVER specifies the name of the Linux network driver module to be
# loaded if driver auto-detection fails.
DEFAULTDRIVER=e100-2.1.15.tar.gz

Nou ben ik niet zo thuis in Linux, maar toch wil ik graag mij nic aanspreken. Weet iemand weet bestand ik moet aanroepen zodat linux weet om welke NIC het gaat?

NIC = Intel VE / Pro 100

Verwijderd

DEFAULTDRIVER moet iets als 'eepro100' o.i.d. zijn. Geen tarball, maar de modulenaam. Zie /lib/modules/$(uname -r)/kernel/drivers/.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

TF

bla bla

Topicstarter
op mijn werk is het nu gelukt om hem draaiend te krijgen. Aleen thuis (op mijn testserver dus) nog niet.

Vreemd is ook dat ik veel meer opties heb in het bootdisk-programma (../zimgboot.exe) op mijn werk dan thuis:

op mijn werk MOET ik 3 bootdisk's aanmaken, thuis maar 2? ik heb ook geen mogelijkheid om een 3e aan te maken. Het lijkt erop dat ik een update mis.
Maar volgens mij is er nog geen ServicePack van Zenworks 3.2 ..tenminste niet een die ik kan vinden op novell.com