Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil binnekort tijdens een feestje van alle mensen die binnekomen een foto met mijn digicam maken en ze daarna (binnen niet al te lange tijd) via een laptop en beamer op de muur ofzo projecteren in een soort dia-show!

Wie heeft er leuke ideeën omtrent dit onderwerp, bijvoorbeeld welke software zal ik gebruiken voor deze diavoorstelling (tijdens de voorstelling moet ik zonder veel gedoe nieuwe foto's kunnen toevoegen etc.)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou de software van m'n digicam gebruiken om foto's te maken en direct op te slaan in een map. Dan gebruik je de my pictures slideshow screensaver, en die stel je in op dezelfde map, en klaar ben je.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

wat je ook kan doen is de uit composite uitgang van je camera (als die zo'n uitgang heeft) op de beamer aansluiten, heb ik ook een keer gedaan maar dan op de tv, even uit pluggen als je een foto wilt maken, daarna weer inpluggen en klaar...

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Maak een scriptje op een webserver(softwarepakket) dat de inhoud van een directory leest en daaruit alle plaatjes een voor een weergeeft, als je dan alle plaatjes/foto's in die dir erbij zet zullen ze er automagisch tussen terecht komen...

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

wind ik mijn oplossing toch het makkelijkst, geen pc meer nodig >:)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Petergr schreef op 18 November 2002 @ 19:31:
wind ik mijn oplossing toch het makkelijkst, geen pc meer nodig >:)
ik vind het ook.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 laptop tot mijn beschikking met multiple monitors option (Geforce4 420)

De digitale camera wordt de avond door gebruikt dus ik kan deze niet gebruiken om de foto's mee te projecteren, dit dient dus met de laptop te gebeuren

Kan ik met deze multiple monitor option beelden tonen en ondertussen om mijn laptop scherm gewoon doorwerken (foto's downloaden van camera en verplaatsen naar juiste map etc. etc. etc.)

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Kick

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vooor diavoorstelling gewoon die standaard viewer van windows xp. Kun je ook probleemloos foto's toevoegen enzo. En anders een ander progje die slideshows kan maken, bijv. paint shop pro of een ander progje wat je vindt als je slideshow intypt op download.com...

mmedia -> die 'kick' mag je wel iets toelichten hoor..

• ElCondor
  • Laatst online: 13:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft je digicam geen AV uitgang dan? Ik kan die van mij direct met een tulp (zowel beeld als geluid) op mijn TV (of bijv beamer) aansluiten en dan direct een diashowtje geven.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• ElCondor
  • Laatst online: 13:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft je digicam geen AV uitgang dan? Ik kan die van mij direct met een tulp (zowel beeld als geluid) op mijn TV (of bijv beamer) aansluiten en dan direct een diashowtje geven. Tis trouwens een Canon S30

edit:
oeps

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 16-12-2002 12:00 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op 16 december 2002 @ 11:59:
Heeft je digicam geen AV uitgang dan? Ik kan die van mij direct met een tulp (zowel beeld als geluid) op mijn TV (of bijv beamer) aansluiten en dan direct een diashowtje geven. Tis trouwens een Canon S30

edit:
oeps
Jawel, maar ik wil tijdens de show nieuwe foto's maken en toevoegen!

Kan je met een laptop met een Geforce4 Go 420 met een soort dual view werken.

Dat ik een signaal geef via de beamer met de slideshow, terwijl ik op mijn laptop scherm gewoon met een andere applicatie aan het werk ben (foto's downloaden van camera, windows verkenner etc. etc.)

Verwijderd

bij de laatste acdsee zit fotoangelo bij
da's een tooltje om slideshows en screensavers te maken van je eigen bestanden
manueel of automatisch doorscrollen, effecten erbij, enz...

als je op je laptop een dual head hebt kan je bijvoorbeeld je beamer aansluiten op de linker helft en ondertussen rustig verder werken op de rechter helft
(heb ik al gedaan op m'n gewone pc hier)

moet gewoon werken

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Ik heb pasgeleden foto's aan m'n grootouders laten zien met behulp van een beamer. Heb gewoon alle foto's in 1 map gezet en ACDsee gebruikt om te te laten zien. Als je een draadloze muis heb hoef je alleen maar te klikken om naar de volgende foto te gaan.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 09:38:
...
als je op je laptop een dual head hebt kan je bijvoorbeeld je beamer aansluiten op de linker helft en ondertussen rustig verder werken op de rechter helft
(heb ik al gedaan op m'n gewone pc hier)moet gewoon werken
Ik heb nu de nieuwste Geforce4 drivers geinstalleerd en nview en multiple monitor functies functioneren allebei!

Ik heb om te testen een kleine monitor aangesloten op de laptop. Nu wil ik op dit monitor scherm de slideshow laten zien, terwijl ik op mijn notebookschem gewoon verder kan werken in bijvoorbeeld windows verkenner. Is dit mogelijk???

Verwijderd

ik denk eerder dat die multiple monitor functies werken tussen vga connector en video-out
in de meeste gevallen geeft je vga conn. hetzelfde beeld van het scherm van de laptop zelf dus... ga je toch de video-out moeten gebruiken,
OF het zou moeten zijn dat dit ook weer in te stellen is he.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:16:
ik denk eerder dat die multiple monitor functies werken tussen vga connector en video-out
in de meeste gevallen geeft je vga conn. hetzelfde beeld van het scherm van de laptop zelf dus... ga je toch de video-out moeten gebruiken,
OF het zou moeten zijn dat dit ook weer in te stellen is he.
Met tv-out kan je wel twee 'desktops' creeëren???

Verwijderd

Ja, er zijn programma's die automatisch (bijv om de 5 seconden) je wallpaper wijzigen (met plaatjes uit een bepaalde map). Als je het bureaublad uitbreid naar de TV-out, dan krijg je dus daar dezelfde wallpaper (met dus die foto's). Ik heb geen naam van 'n programma, maar ze bestaan wel (wel eens op een beurs gezien) :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 00:04:
[...]

Met tv-out kan je wel twee 'desktops' creeëren???
Ik kan 't op mijn Inspiron wel (bureaublad uitbreiden naar 2e monitor / beamer). En da's met een Nvidia Geforce 4 MX440 Go.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 20:09:
[...]

Ik kan 't op mijn Inspiron wel (bureaublad uitbreiden naar 2e monitor / beamer). En da's met een Nvidia Geforce 4 MX440 Go.
ja uitbreiden lukt mij ook, maar het gaat erom dat ik twee verschillende desktops krijg, eentje met de slideshow en de andere gewoon met een filemanager

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben naar precies hetzelfde opzoek. Maar Slideshow XP kost 200euro. en dat wil ik er niet echt aan uitgeven. Dus als iemand suggestie heeft?

Als het kan moet het zo gebeuren.

pc met dual head.
links bewerk scherm
rechts beamer

ik pak mn camera alle foto`s download ik naar een map.
Het programma neemt automatisch de nieuwe foto`s mee. (integenstelling tot de windows xp slideshow (built in))

En als het even kan plaatst het programma er automatisch een logo voor langs. (onderaan het scherm tekst met party pics ofzo)

Can`t live without the mods

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 09:33

supersook

Professioneel prutser

tis misschien wel een ranzige oplossing, maar op zich is dit systeem heel makkelijk te realiseren mbv PHP of een andere scripting taal.
Ik weet niet of jij of iemand kent die hier iets mee kan, maar anders kun je het volgende proberen:

Maak het script zo dat hij de foto tot full-screen sized (in IE kun je een full screen venster openen) en laat dan het script elke x seconde refreshen met het volgende bestand in de map. Als je hem terug laat gaan naar de eerste foto op het moment dat je bij het laatste foto komt, kom je daarna automatisch aan het einde weer bij de laatst toegevoegde foto's enz. enz.
Hoef je niet eens een programma te hebben om foto's toe te voegen, gewoon kopieren naar de juiste map.
Zo kun je op je 2de monitor het fullscreen IE scherm laten draaien en in het andere scherm rustig je camera legen en de foto's in de juiste map plaatsen. Ook verwijderen van foto's is zo mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door supersook op 02-09-2003 16:56 ]

Pagina: 1