Maken van een Film (DV)

Pagina: 1
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:33
Ik heb dus een JVC - DV camera (geleend :p) en een DV kaartje.

Mijn doel is dus een film maken voor vrienden (huwelijk!)

Dus ik wil teksten invoegen in de film. Welke programma's kan ik gebruiken. En is het normaal dat ik de DV film op mn computer max 720 x 576 krijg? Kan het ook hoger.

Specs :

JVC - DV camera GR - DVP3E

AMD Xp 2400
512 Samsung DDR
Chaintech Apogee
80 GB Wd 8 mb
Sitecom DV kaart
GF4 - ti 4200

Kan iemand nog tips geven om een leuke film te maken. De slachtoffers worden na gespeeld. Zijn hier nog tips voor. Ik heb wel gezocht, maar de search is gaar. Ik ben geen noop op het gebied van Foto bewerking en zo. Maar toch .. een foto in beeld lukt wel .. maar ik wil de text laten scrollen enzo.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
De resolutie van 720 x 576 is de maximale resolutie, omdat dat fullsize video is. Als je in breedbeeld werkt, dan zal deze resolutie anders zijn.

Met een programma als Adobe Premiere kun je alles monteren, muziekjes erbij, leuke overgangen en ook nog titels toevoegen. Succes! :)

Verwijderd

Wil je gewoon simpel en snel een filmpje in elkaar jassen, kun je het beste studio DV (versie 8 bijv.) gebruiken. Eenvoudig in het gebruik en dus snel geleerd.
Maar als je op een gegeven moment meer wilt; dan stap je over naar adobe premiere (6.5 bijv). Een behoorlijk complexe interface als je het voor het eerst ziet, maar als je het helemaal doorhebt dan kun je er ook echt alles mee!
Verder heb je nog media studio en overigen, maar adobe en studio DV zijn de bekendste en zover ik weet de beste...

• Maeslant
Bedankt. Ik kan van iemand Adobe Premier lenen. Maar hoe kan ik dan er text scrollend in krijgen?
Dank voor de snelle reactie

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Hmm, lees de help van Adobe door, die is erg uitgebreid en verteld je exact hoe je scrollende titels maakt!

Maar ik raad je eerder Pinnacle Studio 7 of versie 8 aan. Voor een beginner veel beter te doen, zeker als het maar eenmalig is.

Verwijderd

Mac heeft alle software voor video

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ik zou ook zeker een van de bovenstaande Pinnacle studio 7 of 8 gebruiken. Ik gebruik zelf 7 en binnenkort wil ik overgaan op 8. Want 7 bevalt mij zeer goed. 8) Echt niet moeilijk, en je kunt er behoorlijk veel mee. Gewoon een beetje mee spelen. En dan als je het eenmaal hebt gedaan, ga je het misschien wel vaker doen. Kan verslavend zijn!!! :)

• Maeslant
Ik heb de help bekeken. Maar ik snap er niets van. Ik wil graag bij Adobe blijven omdat ik het wel fijn invoegen vind. De film overgangen zijn grappig. Maar ik wil er wel tekst invoegen. Kan iemand ff heel snel uitleggen hoe dat moet

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Skate2000 schreef op 18 november 2002 @ 20:37:
De resolutie van 720 x 576 is de maximale resolutie, omdat dat fullsize video is. Als je in breedbeeld werkt, dan zal deze resolutie anders zijn.
Da's BS, in breedbeeld is de resolutie nog steeds 720 x 576

Verwijderd

Ik heb Premiere hier niet geinstalleer maar je kunt in het menu van Premiere kiezen voor een nieuwe titel of titledeko als je dat geinstalleerd hebt.
Je maakt de titel aan en die komt dan net als een stukje film in je file lijst te staan. Die kun je dan slepen op de plek waar je de titel wilt laten zien.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Zoeken op rolling title options. Is echt heel eenvoudig binnen adobe premiere. Je zult toch echt zelf effe moeten zoeken makker....
;)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
er zijn ook hele makkelijke boeken te koop over premiere hoor, misschien dat je even een tutorial moet opzoeken voor dat je alles direct vraagt, een motion met title zit er gewoon standaard in, en staat ook in de help heel duidelijk.

• Maeslant
Dank voor alles, ik ga even zoeken hoe ik het terug op de Dv-camera zet, of op iets anders. Wat is het beste, het moet gebeamt worden
Pagina: 1