[XP pro] Maxtor diskje

Pagina: 1
Acties:

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Soms als ik een tijdje achter de pc zit gaat de schijf ineens VOLLEDIG werken.. en doet niets anders dan zoeken of schrijven of iets dergelijks!!!

Als ik dan ctrl+alt+del doe. dan zie ik BIJNA geen processor belasting. Alleen heel af en toe en piekje

Waar kan die aan liggen???

Vaak als ik mijn virus scanner sluit.. dan houd die op maar dat is niet altijd zo!

Verwijderd

Zou misschien kunnen zijn:
- Indexing service
- Defragmenteren (doet XP automatisch dacht ik).

• altec
defragmenteren heb ik uitgezet (en processor belasting is bijna 0 dus kan geen defrag zijn!)
Indexing service?? wat heeft dat ermee te maken???

Ik heb er namelijk nog weinig van eghoord

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Ik heb dit ook maar dan met een 3 Barracuda IV's verdeeld over 2 systemen(WinXP en Win2k Server).
Je doet niks, en opeens een zacht geratel. In je task manager vind je vervolgens niks wat erop wijst dat de hdd gebruikt...

Ik denk dat het een soort interne check oid. is van de harddisk.

[ Voor 0% gewijzigd door Redje op 18-11-2002 19:00 . Reden: +OS ]

• altec
de rest van mijn programmas lopen dan zo half vast! dus bij mij is het niet "zomaar een check"

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 09:13
Misschien een scan van XP om te kijken wat je geinstalleerd hebt om dat naar bill te mailen ;)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 16:47

MXL

hoe kan je defragmenteren uitzetten?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• altec
Ik heb ff gekeken bij systeembeheer maar hier kan ik niets vinden dat is ingeschakeld wat het zou kunnen zijn.. iemand nog ideeen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
altec schreef op 19 november 2002 @ 17:23:
Ik heb ff gekeken bij systeembeheer maar hier kan ik niets vinden dat is ingeschakeld wat het zou kunnen zijn.. iemand nog ideeen?
Even wat gegoogled voor je, dat is het bestand cidaemon.exe in je taskmanager die je schijf laat ratelen terwijl je cpu staat te idlelen. Dit is een onderdeel van de indexing-service, als jer teveel problemen mee hebt, of je systeem wordt traag, ga dan naar windows setup, en deinstalleer de optie indexingservice, dan ben je er vanaf :)

Verwijderd

Banshee79 schreef op 24 november 2002 @ 09:10:
[...]

Even wat gegoogled voor je, dat is het bestand cidaemon.exe in je taskmanager die je schijf laat ratelen terwijl je cpu staat te idlelen. Dit is een onderdeel van de indexing-service, als jer teveel problemen mee hebt, of je systeem wordt traag, ga dan naar windows setup, en deinstalleer de optie indexingservice, dan ben je er vanaf :)
Wat doet de indexing-service ?

• Banshee
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 09:30:
[...]
Wat doet de indexing-service ?
De indexing-service houdt van al je bestanden op je schijf diverse info bij, wat je zoekopdrachten in je systeem sneller maakt.
Als je niet veel bestanden op je systeem hoeft te zoeken, raadt ik je aan de service uit te schakelen of te verwijderen.
Het vertraagd onnodig je systeem als je het niet gebruikt.
Ennuh, alle beetjes snelheidswinst helpen toch? >:)

Kijk voor de grap maar eens naar je taskmanager als het geratel weer komt.
Zoek naar cidaemon.exe en kijk eens hoeveel geheugen dat proces in beslag neemt. Ik heb bij mij (XP Pro) als eens waardes van 46.127kb zien staan.
Dan praat ik nog niet eens over de belasting op je hd op dat moment, die vertraagd dan ineens aanzienlijk.

Suc6

[ Voor 26% gewijzigd door Banshee op 24-11-2002 10:21 ]

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Service uizetten: Start> uitvoeren> services.msc > enter. Daar dan de Indexing-Service dubbelklikken, laten stoppen, en op Uitgeschakeld zetten.

Je kan de Indexing Service ook meteen uninstallen, dan heb je er dus helemaal geen last meer van:
In het congihuratiescherm naar Software gaan, en dan op de knop Windows Modules Installeren Of Verwijderen kiezen, bij Indexing-serice het vinkje (soort V'tje) weghalen, en op Volgende klikken.

Verwijderd

NTFS schijfje ? k had het ook.
nu lekker fat32 en nergens last van en bloedje snel :D

• altec
hmm.. wertkt wel ja :D
Pagina: 1