Hellup, mijn nieuwe systeem post niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 14:11
Ik heb een nieuwe computer samengesteld:

AMD Thunderbird 1000 Mhz
Abit KT7 RAID
ATI Radeon 64 Mb DDR VIVO
256 Mb PC133
A-Open HQ08 bigtower

en verder nog meer dingen die nu niet echt van belang zijn.

Als ik de computer aan zet, dan gaan alle fannetjes draaien (Chrome Orb, KT133 chipset en ATI Radeon), je hoort de harde schijf opspinnen en de kast blijft ook een tijdje aangeven dat er schijfactiviteit is. Verder Knipperen de lampjes van het toetsenbord even als je de power aandrukt, maar verder gebeurd er helemaal niets. Het beeldscherm blijft in de standby mode staan. Heb al een ander beeldscherm geprobeerd. Alle insteekkaarten behalve de videokaart zijn uit mijn computer gehaald. Ik heb een PCI videokaart in het systeem gezet en met die geprobeerd. Heb het al eens geprobeerd door alle schijven en diskettestation los te halen, maar niets werkt.

Ik heb wel flink aan de condensators van mijn moederbord zitten buigen om de chrome orb erop te krijgen, maar ik heb niet het idee dat er bij die condensatortjes iets kapot is... Hoe groot is de kans dat je daardoor je moederbord naar de maan helpt?

Weet iemand wat er aan de hand is? Is de cpu soms kapot? Of is het toch het moederbord?

The Flying Dutchman

• The Flying Dutchman
Nog een detail:

Als de ATI Radeon zich niet in de kast bevind, maar de PCI videokaart, dan gaat het lichtje op mijn muis branden en brand ook het lasertje (Logitech optical mouse). Als de ATI Radeon in de kast zit, dan gaat het lichtje van mijn muis niet branden en doet ook het laserlampje niets.

Kan het ook zo zijn dat de videokaart het niet doet en dat hij met alleen een PCI videokaart niet wil posten? (Ik heb zo geen andere AGP kaart bij de hand om te testen)

The Flying Dutchman

Verwijderd

ik moet zeggen ik had preziez hetzelfde probleem maar dan met een ASUS A7V!! ook met een radeon 64mb ddr vivo.... later bleek alleen het moederbord stuk te zijn...

greetz...

<update>
een andere agp kaart werkt ook niet ... ik heb mijn hele zooitje overgezet in een andere computer (waaronder de radeon en 256mb mushkin cas 2 geheugen) en het werkte allemaal PERFECT... mijn processor heb ik op me werk kunnen testen en deed het nagenoeg nog prima...

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

heeft je kast wel een 250watt(of meer voeding)
Ik ken de hq08 niet sorry

Oh ja joh!!!

Verwijderd

HQ08 is van aopen met een 300 watt voeding,

maareh heb je al eens geprobeerd om 'INS' in te houden en dan je computer aan te zetten.

moet je wel eerst ff de stroomkabel van je pc afhalen en dan de pc even aanzetten en dan de stroomkabel erweer in enz....

dan ben je tenminste zeker van dat er geen spanning achterblijft in het systeem.

• The Flying Dutchman
Bedoel je de Insert toets van je toetsenbord? Net geprobeerd... werkt niet.

The Flying Dutchman

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Euh... misschien een domme opmerking... maaruh zit de videokaart er wel goed in???

Ik ken het probleem, heb zoeits gelijks met mijn geforce ook gehad. Videokaart zat erin... systeem starte op, gaf geen beeld en start niet door naar windows...

Later bleek dat de videokaart er niet goed genoeg in zat (hij zat er goed genoeg in om niet te gaan piepen van hé ik zit er niet in, maar niet goed genoeg om beeld te geven)...

Verwijderd

Lijkt me een typisch stroomslurpingsprobleem.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Videokaart of geheugen kunnen de oorzaak niet zijn. Dan zou je een signaal op de speaker moeten krijgen.

Dus.. wat anderen al zeiden: oorzaak zoeken bij psu, cpu of mobo.

In elk geval een vreselijk probleem als je niet veel onderdelen hebt die je kunt uitwisselen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
1. je voeding is te zwak (300wat is aanbevolen, 250 moet kunnen)
2. processor kaput? misschien heb je je cooler met geweld erop gedouwd, dan kan een stukje van je processor zijn afgebrokkeld. er zijn er genoeg die dit hebben meegemaakt.

• The Flying Dutchman
Ik heb mijn cpu terug gebracht naar de winkel, ze gaan kijken of die nog werkt.

Heb alles geprobeerd, geen van bovenstaande oorzaken lijkt ook echt de oorzaak te zijn... wat er dus overblijft is een kapotte cpu of een kapot mobo... Ik hoop eerlijk gezegd dat het de cpu is.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Of voeding al lijkt me dat niet waarschijnlijk.
K heb het zelfde probleem met een ander mobo.
die doet het pas weer als die minimaal 2 uur uit heeft gestaan.
K denk dat het je mobo is...

Kewle Nickname BTW

• The Flying Dutchman
Ik hoop niet dat het mijn moederbord is alhoewel ik het wel vermoed... (aangezien de muis vaag doet als de AGP kaart erin zit). Het moederbord moet ik namelijk opsturen...

Thanx voor het compliment trouwens. Mijn nick is hier alleen een beetje aan de lange kant...

The Flying Dutchman

• Woutepout
  • Laatst online: 17-06 12:22
Ik heb gister een nieuw systeem gekocht en ik heb precies hetzelfde. Specs:
Abit KT7
Duron 800
Maxtor 20.4GB 7200 rpm
MSI GeForce2 MX
(+ overige zooi)
Aopen midi-tower (HQ45?)

Gister was het zo dat als ik alles behalve de HDD eruit haalde, hij niet postte en als ik de HDD eruit haalde, hij dit wel deed. Ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten. Vanmorgen wilde ik nog even zonder m'n HDD booten om in de bios te gaan kijken, maar nu wil hij dus helemaal niet meer posten. Ik ga morgen wel naar de winkel, maar iemand nog ideeen heeft....

• The Flying Dutchman
Je zou in principe gewoon in het BIOS moeten kunnen komen, met of zonder HDD aangesloten.

Zal dus wel niet met HDD te maken hebben denk ik... je systeem post nu helemaal niet meer begrijp ik? Je ziet helemaal niets meer op het scherm?

The Flying Dutchman

• Woutepout
  • Laatst online: 17-06 12:22
Ja, Vliegende Hollander ;) , m'n systeem post helemaal niet meer. Ik zet m aan, lichtje gaat aan, fans gaan draaien, maar geen beeld of iets. Uitzetten moet via de knop op de voeding (of moet dat door de power-knop 4 sec. in te drukken, zoals ik net in een andere thread las?).

Ik heb nou geen zin meer om er verder mee te kloten, dus ik ga wel naar de winkel terug. :'(

• The Flying Dutchman
Bij mij exact hetzelfde...
Systeem post helemaal niet.
Fans draaien wel, lichtjes gaan branden ook van toetsenbord, niet van muis (tenzij ik de AGP kaart eruit haal). Beeld krijg ik niet. Uitzetten kan door 4 seconden de power knop in te drukken.

Ik heb nog niets gehoord van mijn cpu, zal er eens achteraan gaan.

The Flying Dutchman

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

IDE kabels zitten goed aangesloten en in de juiste richting?? Er is maar 1 juiste manier.

Is de jumper om het BIOS te resetten wel in de juiste positie?

Woutepout met zijn Duron heeft misschien een TL BIOS en een nieuwe Duron die 1.6 Volt nodig heeft. T-boid kent die problemen niet.

Op http://go.to/kt7faq lees je meer hierover.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1