DMX Xfire 1024 + midi-piano = 1 kilo instrumenten?

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:44
Ik heb nu een dus zo'n kaartje. Maar hoe krijg ik het voor mekaar dat ik dus die 1024 instrumenten kan gaan gebruiken.
Welke programma heb ik daarvoor nodig?
Ik heb de drivers van het net gehaald en daar zat ook een 8mb wavetable bestand bij.. Hoe kan ik dat bijvoorbeeld geladen krijgen in het geheugen van m'n geluidskaart

Stay safe

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Master FX schreef op 18 November 2002 @ 18:51:
Ik heb nu een dus zo'n kaartje. Maar hoe krijg ik het voor mekaar dat ik dus die 1024 instrumenten kan gaan gebruiken.
Welke programma heb ik daarvoor nodig?
Ik heb de drivers van het net gehaald en daar zat ook een 8mb wavetable bestand bij.. Hoe kan ik dat bijvoorbeeld geladen krijgen in het geheugen van m'n geluidskaart
Hoe dat met een Terratec gaat weet ik niet zeker, maar met een SB heb ik wel ervaring. Bij een SB (Live of Audigy) worden samples door middel van soundfonts in het RAM geheugen geladen. Dit gebeurt dmv een soundfont manager. (stukkie software).

Ik denk dat het bij een Terratec ongeveer net zo gaat. Die wavetable wordt waarschijnlijk in de computer zijn RAM geladen en niet op de geluidskaart zelf.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Master FX
Via een control tooltje van terratec heb ik nu inderdaad de mogelijk om iets in te laden.
ik ben nu aan het klussen met CakeWalk (tering lastig programma), maar ik kom er niet echt uit.
Die 1024 .... slaat dat nou echt op de hoeveelheid instrumenten die je kunt gebruiken.... ik begin er haast aan te twijfelen....
Terwijl dit er toch echt staat....

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/v.a.c.barnar/image/screen.gif

Stay safe

Verwijderd

nee 1024 stemmen tegelijk kan hij spelen, de kanalen bij midi is 128 max, maar de geluidskwaliteit is toch altijd kut .. zorg dat je vst instrumenten gebruikt.. geluidskwalitiet is heel veel mooier.. en oneindig veel instrumenten.. absynth en pro52 zijn mooi, en gebruik cubase sx ipv cakewalk (ik heb ook cakewalk btw) legaal :D

• Master FX
Kijk zo komen we ergens. Dus Cubase is het programma, maar die absynth en pro52, wat zijn dat dan? zijn dat sample pakketten?

Stay safe