Linux op Laptop

Pagina: 1
Acties:

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben Mandrake 8.1 nu aan het installen op m'n laptop, maar hij blijft hangen in de installatie:

Namelijk op dit stukje text.

cardmgr[36]: extiting

Dan hoor ik de cdrom ook steeds op en neer gaan, maar verder gebeurt er niks.. is er ook een optie dat ik dat hele pcmcia kan uitzetten?
Of een oplossing natuurlijk dat de install gewoon doorgaat.

Hoi.

Verwijderd

CD beschadigd misschien ? :'(
Anders misschien een netwerk/ftp install proberen ( als dat mogelijk is )

• PLeX
niet mogelijk... en cd is orgi...

Hoi.

Verwijderd

cardmgr = voor (oa) PCMCIA in linux

heb je er misschien een vage PCMCIA kaart inzitten waardoor ie over de zeik gaat :?

Verwijderd

Idd, pcmcia. Slot even leeg gooien...
Wat is het voor laptop?

Verwijderd

Mandrake zuigt zobiezo met z'n vage MDK directory structuur... suse en redhat zijn wat dat betreft de beste distru's voor de algemene beginner op linux gebied.

Verwijderd

Op de cd van mandrake staat waarschijnlijk een boot-image genaamd pcmcia.img.
Probeer hiermee eens te booten? (ik neem aan dat je weet hoe je van de image een bootable floppy kunt maken)

• PLeX
Jawel, maar dat is het niet.. Hij vind de cdrom en de hele bende allemaal wel, en ik kan ook wel kiezen van expert of recommended, en dan kies ik recommended. Maar ik lees net de systeem specs, en daar voldoet de laptop al niet aan :+ dus ik denk dat ik het probleem al heb gevonden

Hoi.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:00
Haal ergens een Debian image op en installeer Woody -- die installatieset ondersteunt zoveel hardware dat't bijna eng is.

Debian LIJKT misschien iets moeilijker in 't begin, maas alles is logisch opgedeeld in een standaard directory-structuur. En als je niet af en toe eens 'in het diepe springt' leer je nooit GNU/Linux gebruiken :)

• PLeX
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 21:14:
Idd, pcmcia. Slot even leeg gooien...
Wat is het voor laptop?
zit nix in, en is merkloze laptop :+

Hoi.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Voor een grafische install heb je meestal wel minimaal 64MB nodig. Probeer het anders eens in text-mode.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Treenaks schreef op 19 November 2002 @ 09:40:
Haal ergens een Debian image op en installeer Woody -- die installatieset ondersteunt zoveel hardware dat't bijna eng is.

Debian LIJKT misschien iets moeilijker in 't begin, maas alles is logisch opgedeeld in een standaard directory-structuur. En als je niet af en toe eens 'in het diepe springt' leer je nooit GNU/Linux gebruiken :)
Dat is niet echt het antwoord op de vraag.... Het gaat hier volgens mij over Mandrake.

• PLeX
Ik kom er nog steeds niet uit.. hij blijft maar hangen op dat flauwe Cardmgr

Hoi.

Pagina: 1