Ik heb een Win2K server draaien. Alleen hij is net geinstalleerd en heb er verder dus nog niks mee gedaan. Geen AD of wat dan ook geinstalleerd.
Ik wil alleen bestanden delen en hem een printer toe kennen.
Later gaat hij als DNS, DHCP, WINS enz server functioneren. Alleen daar heb ik nu even geen tijd voor.
Wat het probleem is:
Ik kan vanaf de Workstations de server niet zien. Ik kan de server wel gewoon pingen.
De ipranges zijn hetzelfde netzoals de subnetmaskers. (behalve de laatste cijfers van de iprange natuurlijk)
Vanaf de server kan ik alleen WS1 wel zien maar kan er niet op. WS2 ziet hij niet.
Vanaf WS1 kan ik de server niet zien. Maar WS2 wel en kan er gewoon op komen.
WS1 heeft een 1000Mbit NICje op het mobo de rest is allemaal 100Mbit en alles staat op een 100Mbit switch.
Zou de server roet in het eten gooien?
Wat kan er fout zitten?
Ik wil alleen bestanden delen en hem een printer toe kennen.
Later gaat hij als DNS, DHCP, WINS enz server functioneren. Alleen daar heb ik nu even geen tijd voor.
Wat het probleem is:
Ik kan vanaf de Workstations de server niet zien. Ik kan de server wel gewoon pingen.
De ipranges zijn hetzelfde netzoals de subnetmaskers. (behalve de laatste cijfers van de iprange natuurlijk)
Vanaf de server kan ik alleen WS1 wel zien maar kan er niet op. WS2 ziet hij niet.
Vanaf WS1 kan ik de server niet zien. Maar WS2 wel en kan er gewoon op komen.
WS1 heeft een 1000Mbit NICje op het mobo de rest is allemaal 100Mbit en alles staat op een 100Mbit switch.
Zou de server roet in het eten gooien?
Wat kan er fout zitten?