Toon posts:

Boxed Pentium 2 stiller koelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik hier als server een P2 @233 mhz staan, de fan van deze boxed processor is op, maakt (ook na een beetje olie ) nog steeds een hoop herrie.
Nu wil ik deze cpu graag zo stil mogelijk koelen, maar ik kan nergens de temp. van deze cpu aflezen. ZIjn er overgens mensen die ervaring hebben met het passief koelen van een p2?

Ik hoor het graag van jullie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt makkelijk een flinke heatsink erop zetten en een ultrastille 60~80mm fan (papst?) in de buurt daarvan monteren. Veel OEM fabrikanten leveren hun P2 systemen ook zo af :)

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

kheb hier ook een p2 333mhz staan die alleen door een casefan gekoelt wordt, maakt bijna geen geluid en wordt maar iets van 30 graden

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand van jullie ervaring met het erafhalen van de boxed koelribben of moet ik daar gewoon een fan oprichten

Verwijderd

Een oud Dell P2 300MHz systeempje dat ik hier heb staan, zat een heatsink waar je U tegen zegt. Nu die werd "passief" gekoeld. Zat echter wel in de achterkant van de kast een 92mm fan. afstand tussen de CPU (slot versie btw) en de fan was pakweg 10cm, dat koelde lekker.

Echter die fan was de stilste niet, dus ik verving em met een Enermax UC-9FAB-B, das er eentje doorzichtig, met een potmter, die ik nog had liggen. maar nog steeds te veel lawaai.

Leuke was, dat de fan vast zat in een houder, voor aan de kast. Deze bleek echter ook goed in de heatsink te klemmen, dus dat gedaan. Potmeter op half vermogen, voedings fan op 7v, en het enigste wat ik hoor is de HD, die ik trouwens inpak.

Maar genoeg over mijn setup, meer over jouw setup:
kijk of je een grote heatsink kan vinden, en flikker er een papst of enermax op :). Misschien als je voor een degelijke airflow zorgt, kan je em misschien passief koelen :)

Verwijderd

2 oplossingen: ik kan nog aan een slot 1 coolermaster komen nieuw dus niet gebruikt of je demonteert je fin en plaatst er een papst 80x80mm fan voor dit kan door de schroeven in het staal te daaien. je kan ook een Lian Li temp metertje halen die je daarna in je nieuwe comp stopt maar met deze ken je wel ff lekker snel je temp meten. Je kan ook nieuwe koelpasta aanbrengen want de oude proc. coolers werden met van die thermo stickers gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe krijg ik die koelribben van de cpu af ?
popnagels er uitboren lijkt me geen goed plan

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 18:54
Ik heb hier een Compaq (ja sorry maar kon hem kopen voor €50) P2 350 en die is ook passief gekoeld.
Geen enkele fan in de kast behalve die van de voeding en draait gewoon goed :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee hoe het kan dat ik op een ASUS P2L97 mobo de cpu niet maar de kast temp wel kan zien?? volgens een kennis moet het moederbord dit wel ondersteunen.
Pagina: 1