Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Normaal dat de 12V zo schommeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n goedkope 350W voeding, zat al standaard in me kast.
Me 12V schommeld behoorlijk, gemiddeld zit ie op 11.80V,, op ze laagst komt ie op 11.50V en op ze hoogst op 12.11V.
Is het normaal dat ie zo schommeld? want me 5V en 3.3V zijn veel stabieler.
Ik heb 1 12V Casefan aangesloten, en verder niks bijzonders.

Verwijderd

Het is niet normaal, en ook niet goed.
Wat voor systeem heb je ?

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

waar bekijk je het mee? Als je geen stabieliteits problemen hebt is het nog niet iets om je zorgen over te maken. Bij geeft mn bios ook aan dat mn 12+ iets van 12.4v is, maar ik heb nog nooit een vastloper gehad als mn pc full-stressed draaide

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik van speedfan 4.06, en voor me systeem zie me sig.
Ik heb niet echt stabiliteits problemen of zo, alleen liep me systeem een paar keer achterelkaar vast met NFS HS2, dus ik ben een beetje gaan zoeken en zag dat me voltages niet al te stabiel waren, maar het kan mischien ook aan NFS liggen.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ik vind het vreemd dat je zoon instabiele 12v hebt, ga er maar van uit dat dat proggie niet helemaal 100% is. Welke waardes krijg je als je in je bios kijkt?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Jup dat is vrij normaal

je voeding probeert de 5.5 / 3.3 V zo stabiel mogelijk te houden

maar de 12V wordt niet in die regeling mee genomen
ik hoor zelfs m'n ventilatoren harder draaien bij een hogere cpu load

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
In me bios geeft ie 11.92V aan, maar dan dan is me cpu ook idle, normaal loopt ie muon's te crunchen.

Ik heb idd ook dat als me cpu een hoge load heeft dat me fans net iets harder gaan draaien.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
k heb net ff m'n scoop aan het 12V lijntje gehangen en het is best eng om te zien wat er gebeurt als je met een venstertje gaat slepen :P

Repareren doe je zo.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 21:27
Sine schreef op 18 november 2002 @ 18:33:
Jup dat is vrij normaal

je voeding probeert de 5.5 / 3.3 V zo stabiel mogelijk te houden

maar de 12V wordt niet in die regeling mee genomen
ik hoor zelfs m'n ventilatoren harder draaien bij een hogere cpu load
Klopt ja, ik kan bij een van mn computers ook horen of de CPU bezig is als ik goed luister. Maar is dat eigenlijk niet slecht voor je harde schijf dat het voltage zo sterk wisselt dat je het aan de fans kunt horen?

Verwijderd

een geschakelde voeding heeft een automatiche correctie regeling bij zwaardere belasting. hierdoor gaat ie aleen wat sneller schakelen waardoor de condensatoren sneler opgeladen worden

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik hoef me dus geen zorgen te maken, ik hoorde net van een vriend dat ie met dezelfde voeding, en een amd thunderbird dat ie rond dezelfde voltages zat met de 12V.

Verwijderd

//normaal
Pagina: 1