Toon posts:

[adsl bekabeling] Moet ik kabels erbij gaan trekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik hoop binnenkort ADSL te ontvangen, maar voor het zover is heb ik een bekabelings vraag.

Mijn server heeft nu een ISDN aansluiting en staat boven.
Deze aansluiting blijft bestaan ivm fax/radius verbindingen

Kan ik nu vanaf mijn ADSL splitter (die beneden tussen mijn NT1 en ISRA punt zit)de 2 loze draden van mijn ISDN aansluiting pakken en die met een rj11 in m'n Alcatel modem stoppen?

Geeft dit nog overspraak??
Heeft iemand hier ervaring mee??

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Werken zal 't vast wel doen... Of het goed werkt weet je pas als je het probeert... De lijnspanning van ISDN ligt geloof ik op 90 volt, dus dat zou best wel eens kunnen gaan storen...

Maar of dat van invloed is op je ADSL signaal zou ik niet weten....

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
2 aders zijn genoeg, gewoon splitter openschroeven (of ook een rj11 stekker), 2 loze aders aansluiten op de modem lijn (goed opletten met a/b !) en boven een rj11 stekkertje op die 2 adertjes zetten. daarna ff kijken of je line sync krijgt op je alcatel en klaar.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt als een trein!!

Nix geen nieuwe kabels trekken gewoon bij m'n 4 aderige telefoon kabel frotten!!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 18:00:
Het werkt als een trein!!

Nix geen nieuwe kabels trekken gewoon bij m'n 4 aderige telefoon kabel frotten!!
Zo heb ik het ook gedaan! Werkt perfect.
Ben ik blij. Want toen ik de kabel haalde wouw ik 2 aderig hebben.
Dat hadden ze niet meer. Gelukig maar. Nu heb ik er wat aan :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik heb dat vandaag op dezelfde manier gedaan met Zonnet Family (Versatel) analoog, nog om een Homevox heen ook. Ging prima, het zou me eigenlijk verbazen als de professionele KPN/Versatel/whatever kerels het anders zouden doen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1