Hoe werkt Chello in Rotterdam ?

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Misschien is het een ontzettende n00b vraag en hij heeft niet echt een functie (dus gooi 'm maar dicht als het echt niet kan), maar ik was benieuwd naar het volgende:

Voor Chello was Quicknet de internet-via-de-kabel-provider in Rotterdam. Het Com21 modem kreeg toen via het mac-adres een vast IP adres toegewezen. De pc die eraan vast zat kreeg dus hetzelfde adres.
Nu is het bij Chello zo dat de pc een IP adres toegewezen krijgt. De modem krijgt dus ook een dynamisch IP adres...dacht ik.
Maar (en dat heeft Chello vast niet zo bedoeld) als je een hub aan de modem hangt en daar (bijvoorbeeld) 3 pc's aan hangt, dan krijgen ze alle drie een IP-adres en kunnen ze alledrie tegelijkertijd het internet op.
Hoe zit dat, als ik vragen mag ? Naar mijn mening heeft het Com21 modem geen ingebouwde routerfunctie.
Het lijkt me ook raar dat elk mac-adres wat zich via een kabel-modem aanmeld op het Chello netwerk een IP adres krijgt. Dat zou namelijk inhouden dat ieder willekeurig persoon een los kabelmodem kan kopen en via Chello het netwerk op kan (er zit namelijk geen enkele vorm van aanmelding in de chello account). Maar zo zal het waarschijnlijk niet zijn.

Nogmaals, de vraag is enkel en alleen vanwege nieuwsgierigheid.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:10
Bij oude abo's zoals die van jou kan je gewoon meerdere PCs eraan hangen. Ze krijgen dan allemaal via DHCP een IP adres van Chello. Zelf heb ik pas 9 maanden chello en bij mij werkt dat dus niet. Bij een vriend die al wat langer Chello heeft, werkt het hetzelfde als bij jou. Foutje van Chello denk ik.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Bij chello in rotterdam krijg je op basis van het MAC-adres van de modem een IP adres. Als jij dus een IP adres aanvraagt, kijkt de DHCP server of jouw modem geregistreerd staat, en niet bv. je netwerkkaart. Tegenwoordig is het zo, dat als je een IP adres aanvraagd, dit geregistreerd wordt. Als je dan een tweede aanvraagd, krijg je nul op je rekest. (Info van Chello monteur).

Routertje met NAT ertussen, en probleem is opgelost.

Living the American Dream

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Erik_van_H schreef op 19 November 2002 @ 08:55:
Routertje met NAT ertussen, en probleem is opgelost.
Hee, hoe weet jij dat ik zoiets van plan was ? :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Het kan maar het mag niet.
Ik deed het ook, hubje 2 pc's op het inet ;)
Alleen mijn laptop staat niet 24/7 aan, ik denk als je dat wel doet, dat ze wel even contact met je opnemen :)
Ik heb wel eens bijwijze van test 8 IP's gekregen :+

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
fetcher schreef op 19 November 2002 @ 09:56:
Het kan maar het mag niet.
Ik deed het ook, hubje 2 pc's op het inet ;)
Alleen mijn laptop staat niet 24/7 aan, ik denk als je dat wel doet, dat ze wel even contact met je opnemen :)
Ik heb wel eens bijwijze van test 8 IP's gekregen :+
ik doe het ook en ik zit al langer dan 5 maanden met 2/3 pc's 24/7 online
Pagina: 1