Ik zit met een kale (dus niets geinstalleerd) laptop zonder cdrom speler 
Nu heb ik via nu2.nu een netwerk bootdisk aangemaakt.
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
De bedoeling is dus om winxp installatie files van mijn server op mijn e schijf te zetten en daarmee dan xp te installeren
Ik volg de opdrachten en hij connect correct. Mijn server (xp pro) ziet ook mijn dos laptop (hij kan hem pingen).
Alleen als ik via het menu (opgeleukte versie van net use) mijn d schijf wil benaderen dan krijg ik de vraag of ik een password wil invoeren waarop er wordt gezegd dat de password fout is. (maakt niet uit of ik hem blank laat of mijn gewone server admin pass invoer)
Volgens mij moet ik ergens veranderen (op mijn server) dat hij zonder pass ofzo mag toelaten. Maar ik weet niet hoe.
En wat moet ik precies aan net use command invullen? zoiets ?
Of doe ik toch iets verkeerd in dos?
Voor de duidelijkheid
server = 192.168.0.1
Netwerknaam = netwerk
DHCP = ingeschakeld
server naam TOM
laptop naam TOMLAPTOP
PS eenvoudig netwerk delen is uitgeschakeld
Nu heb ik via nu2.nu een netwerk bootdisk aangemaakt.
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
De bedoeling is dus om winxp installatie files van mijn server op mijn e schijf te zetten en daarmee dan xp te installeren
Ik volg de opdrachten en hij connect correct. Mijn server (xp pro) ziet ook mijn dos laptop (hij kan hem pingen).
Alleen als ik via het menu (opgeleukte versie van net use) mijn d schijf wil benaderen dan krijg ik de vraag of ik een password wil invoeren waarop er wordt gezegd dat de password fout is. (maakt niet uit of ik hem blank laat of mijn gewone server admin pass invoer)
Volgens mij moet ik ergens veranderen (op mijn server) dat hij zonder pass ofzo mag toelaten. Maar ik weet niet hoe.
En wat moet ik precies aan net use command invullen? zoiets ?
code:
1
| net use f: \\tom\d schijf |
Of doe ik toch iets verkeerd in dos?
Voor de duidelijkheid
server = 192.168.0.1
Netwerknaam = netwerk
DHCP = ingeschakeld
server naam TOM
laptop naam TOMLAPTOP
PS eenvoudig netwerk delen is uitgeschakeld
edit:
search met de omega search is ook niet je van het het woordje dos pakt ie niet zodat ik alleen maar over win besturingssystemen resultaten krijg
search met de omega search is ook niet je van het het woordje dos pakt ie niet zodat ik alleen maar over win besturingssystemen resultaten krijg