DOS netwerk toegang naar XP computer

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik zit met een kale (dus niets geinstalleerd) laptop zonder cdrom speler :(
Nu heb ik via nu2.nu een netwerk bootdisk aangemaakt.

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

De bedoeling is dus om winxp installatie files van mijn server op mijn e schijf te zetten en daarmee dan xp te installeren

Ik volg de opdrachten en hij connect correct. Mijn server (xp pro) ziet ook mijn dos laptop (hij kan hem pingen).
Alleen als ik via het menu (opgeleukte versie van net use) mijn d schijf wil benaderen dan krijg ik de vraag of ik een password wil invoeren waarop er wordt gezegd dat de password fout is. (maakt niet uit of ik hem blank laat of mijn gewone server admin pass invoer)

Volgens mij moet ik ergens veranderen (op mijn server) dat hij zonder pass ofzo mag toelaten. Maar ik weet niet hoe.
En wat moet ik precies aan net use command invullen? zoiets ?
code:
1
net use f: \\tom\d schijf

Of doe ik toch iets verkeerd in dos?
Voor de duidelijkheid
server = 192.168.0.1
Netwerknaam = netwerk
DHCP = ingeschakeld
server naam TOM
laptop naam TOMLAPTOP

PS eenvoudig netwerk delen is uitgeschakeld

edit:

search met de omega search is ook niet je van het het woordje dos pakt ie niet zodat ik alleen maar over win besturingssystemen resultaten krijg

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je iets verkeerd doet, maar zelf heb ik ook vaak problemen met het TCP/IP protocol in mijn thuisnetwerk. Daarom gebruik ik hiervoor het NETBEUI protocol. Nou wordt NETBEUI standaard niet geinstalleerd onder XP, maar het staat wel op de XP CDROM in folder VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI. Wanneer je NETBEUI op je server installeert, is het probleem vermoedelijk opgelost. Ikzelf ben ca 1 jaar geleden ook met een netwerk bootdisk aan het stoeien geweest, en met het NETBEUI protocol kon ik zonder problemen met een Windows PC contact maken.

Over het gebruik van het NET USE commando, het volgende zou moeten werken:
NET USE F: \\TOM\D

Voor help mbt het NET USE commando typ je:
NET USE /? | more

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik denk dat ik het al weet. Dos kan niet overweg met die spatie in je UNC naam. Probeer de share gewoon eens "d" te noemen ofzo.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Nog steeds geen geluk ik krijg error 5 Acces has been denied
met
code:
1
net use f: \\tom\d

hij vraagt om password maar is zo en zo verkeerd
mijn share heb ik gewoon "d" genoemd geen succes :(
en netbeui kan ik niet eens op het netwerk inloggen