Toon posts:

Video Out kabel lengte?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang kan de kabel zijn voor een video-out van je videokaart zonder dat je wat verlies gaat lijden?
Ik heb een Guillemot GeForce (1) 32Mb + TVout (duh!)
Ik was ook nog langs een zaak om een goede coax kabel te kopen maar dat koste 12,50 per meter. Dat vond ik wel een beetje duur voor een stukkie kabel. Ik had ongeveer 6 meter nodig. Zijn er nog andere oplossingen?

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb m verlengd met een verlengstuk voor speakers. dit is een gewone dubbele kabel met een tulp, werkt perfekt, kost een tientje
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar hoe lang is je kabel?

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 21:50

Ids

Ik heb er 10 meter aanhangen, het is wel coax kabel, met simpele snoertje krijg je over afstanden vanaf een meter of 5 toch aanzienlijke verliezen.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
mocht je echt verlies hebben, kabel in zilverfolie rollen

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik ga voor de coax =)
maar dan geen 12,50 p/m. Ik zoek wel wat goedkopers.

Verwijderd

Hoe sluit je deze coax kabel dan aan op je TV-Out kaart ?
Er zit bij mij namelijk alleen een S-Video connector en een RCA (composite) connector op. Is hier een converter voor te koop ?

Verwijderd

je koopt b.v. een los tulpstekkertje (kunt beter niet zo'n plastic prul nemen voor 3,95, maar een iets zwaardere, van metaal, het liefst nog een vergulde) en je soldeert er op los :)

Dan heb je een RCA pluggie aan een coax kabel gemaakt...

Verwijderd

kijk eens op www.marmitek.com geen kabels gewoon lekker draadloos. Van pc naar tv e.a.

Verwijderd

Als ik dan een dikke coax kabel koop van 12 meter en van die "goede" tulp stekkers heb ik dan nog een kabel versterker nodig om een goed signaal te krijgen op de TV ?

Verwijderd

Als ik jouw was, dan zou ik een scart samenvoeger kopen waarop je, je S-video en geluid aansluit, waarna je ongeveer <12,5 meter scart kabel kan hebben + ongeveer 1,5 meter voor de S-video en geluid. Ik heb het zelf ook zo, en heb een perfect beeld met geluid van de PC op m'n tv speakers.

Verwijderd

Ik heb zo'n scart samenvoeger maar kan een scart kabel dan wel zo lang zijn zonder signaal verlies ?
Dit zijn toch een hele berg smalle draadjes in een dikkere. Het lijkt me dat een scart kabel hier ook last van heeft.

Verwijderd

Het maakt bij mij niet zoveel uit. Ik heb precies hetzelfde beeld als ik de TV rechtstreeks op de TV-out zet. Het hangt een beetje af van de kwaliteit van de kabel die je koopt.
Pagina: 1