Toon posts:

IP Lan City kabelmodem [chello]

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had vanmiddag chello helpdesk aan de lijn, en die gozer kon naar mijn modem pingen.
Ik wist wel dat dat mogelijk was met de nieuwere kabelmodems, die je ook kan configgen in je browser.
Maar deze lan city modem kan je verder niks aan veranderen via je je browser..
Toch heeft ie schijnbaar een ip, hoe kom ik achter het ip van de kabelmodem ?
192.168.0.100 is het sowieso niet.

Verwijderd

Om achter het IP van de modem zelf te komen, kan je een netwerkscanner gebruiken of contact opnemen met de fabrikant

Verwijderd

Topicstarter
Nee... dat is mijn eigen ip..
Ik bedoel het ip van de kabelmodem zelf.. DOH

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:41:
Om achter het IP van de modem zelf te komen, kan je een netwerkscanner gebruiken of contact opnemen met de fabrikant
Werkt ook niet.

Verwijderd

heb je de hele 192.x.x.x en 10.x.x.x ip range al gescant?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48
tracert doen naar een internet adres, de eerste hop is je modem denkik

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:44:
heb je de hele 192.x.x.x en 10.x.x.x ip range al gescant?
Die gozer bij de helpdesk kan m ook van buitenaf bereiken, dus zou het niet een ip zijn buiten deze local range.

Verwijderd

Bij mijn kabelmodem werkt tracert niet, maar het is te proberen

Verwijderd

Topicstarter
Helox-in-a-box schreef op 18 November 2002 @ 17:46:
tracert doen naar een internet adres, de eerste hop is je modem denkik
Nee ook niet, dan krijg ik gewoon een upc internet adres te zien.

Verwijderd

Die Gozer benadert hem waarschijnlijk op het MAC adres. met een speciaal tooltje.
(zo doet quicknet/multikabel het tenminste)

Verwijderd

Ik heb even gekeken,

mijn kabelmodem is alleen te bereiken via een tooltje van elsa.

het ip adres is niet te pingen en ik kan hem ook niet via de browser te benaderen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:41:
[...]

Nee... dat is mijn eigen ip..
Ik bedoel het ip van de kabelmodem zelf.. DOH

Die gast van de helpdesk pingt ook jou eigen ip...DOH

Hij pingt dus de pc achter het modem, niet het modem zelf. Op deze manier kan hij toch te weten komen of de verbinding wel/niet oke is.

[edit]
Dat is tenminste bij @home wel zo.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Modems die je bij chello krijgt hebben geen config iets voor je browser..

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 18 November 2002 @ 17:53:

[...]

Die gast van de helpdesk pingt ook jou eigen ip...DOH

Hij pingt dus de pc achter het modem, niet het modem zelf. Op deze manier kan hij toch te weten komen of de verbinding wel/niet oke is.

[edit]
Dat is tenminste bij @home wel zo.
Nee niet DOH.. zoals je zegt.
Hij pingde mijn pc EN mijn kabelmodem.. dus WEL gewoon de kabelmodem.
Ze kunnen ook de kabelmodem pingen om te zien of die online is.. daar hoeft je pc niet eens voor aan te staan..

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 09:54

WarPuppy

Electronic Technology

Hij kan wel op de kabelmodem pingen, er staat als het goed is een mac-adres onderop je modem.

Ping daar maar eens op..

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-08 17:22

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

192.168.100.1 is het voor de motorola 4100 bedoeling, misschien dat die ook werkt :/

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
Dit uitlezen van een kabelmodem gebeurt meestal via het snmp protocol. Een programma dat hier mee werkt is DOCSIS, dit is een utility om dingen uit je kabelmodem uit te lezen. Dit uitlezen kan niet bij alle soorten modems en als het al kan dan kun je de modem niet uitlezen vanaf jou kant van de verbinding

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
Mijn lancity had als ip 10.xx.xx.xx, waarbij de xx-jes hetzetzelfde waren als het ip-adres wat mn computer van chello-dhcp kreeg.

Verwijderd

IP van je modem begint inderdaad met 10. Als je IP van je pc 24.132.12.13 is dan is het IP van je modem 10.132.12.13. Is je ip 62.108.12.13 dan is het ip van je modem 10.108.12.13. Overigens kan je verder niks met deze info, want alleen vanaf het netwerk van UPC kan je pingen naar een modem.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

even een kort vraagje? krijg je een ip van de moden? (die chcp is) of moet je zelf een ip opgeven?

als de modem dhcp is moet je even opvragen bij je netwerk eigenschappen wat de default gateway is, (winipcfg bij win 98)

bij geen dhcp kom ik er even niet op.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Het is niet de eerste hop die je ziet bij een traceroute. Het modem fungeert als een bridge en niet als een router.

Overigens kun je het IP van je modem niet op het internet pingen. Dit kan alleen op het netwerk van UPC. 10.x.x.x is een range voor "thuisgebruik" en wordt dus niet over internet gerouteerd.

Verwijderd

Topicstarter
op http://test.net.upc.nl kan je met traceroute gewoon naar je kabelmodem pingen.

Verwijderd

TriLithium schreef op 18 november 2002 @ 18:32:
192.168.100.1 is het voor de motorola 4100 bedoeling, misschien dat die ook werkt :/
werkt dat..echt?..zal eens proberen..Misschien kunnen we nog eens iets leuks instellen! :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Triloxigen schreef op 18 november 2002 @ 18:08:
Modems die je bij chello krijgt hebben geen config iets voor je browser..
Zoals je in dit topic kunt lezen heeft het Motorola Surfboard modem WEL een status pagina die je gewoon in je browser kunt openen.
Niet zulke loze uitspraken de ruimte in schieten dus ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Wat bij de meeste modems ook werkt is de Coax kabel uit de modem halen, en dan je ip adres vrijgeven en vernieuwen.

De meeste modems geven je pc dan zelf een IP adres. Even kijken wat het ip is van de DHCP server, en dat is dan meteen het IP adres van de modem
Pagina: 1