Toon posts:

[IPTABLES] Websites blokkeren en 1 site beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem : Ik wil graag dat als men bij ons op kantoor een willekeurige site tracht op te vragen slechts een bepaalde site verschijnto p het scherm. Dus je tikt bv in : www.tweakers.net (voorbeeldje hoor :) ) en je krijgt eerst een default pagina van bv ons bedrijf. Welke url je ook gebruikt je krijgt eerst een default pagina waarop je moet inloggen en vervolgens wordt er iets omgezet waardoor je overal toegang toe krijgt.

Iemand een ideetje ?? Ik heb een router met iptables en ik verwacht dat je daar wel iets mee moet kunnen doen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
proxy server

in windows 2000 server geloof ik standaard ingebouwd kun je bepaalde users rechten geven om te kunnen surfen.
alle verkeer via poort 80 wordt standaard via het proxy adres gestuurd (webpage + login ?)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd hang een proxy server in je serverruimte, disable NAT en stel de proxy zo in dat ze eerst moeten authenticfidingesen aanloggen

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is een optie maar het is om een wifi netwerk te beveiligen. Ik wil dat gebruikers standaard een soort loginpagina krijgen en vervolgens na het inloggen mogen ze over het Internet surfen. Maar in eerste instantie moeten ze ALTIJD een default pagina te zien krijgen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 17:20:
Ja dat is een optie maar het is om een wifi netwerk te beveiligen. Ik wil dat gebruikers standaard een soort loginpagina krijgen en vervolgens na het inloggen mogen ze over het Internet surfen. Maar in eerste instantie moeten ze ALTIJD een default pagina te zien krijgen.
dat zeg ik: proxy :)

en wap's zijn ook te beveiligen met een pass hoor

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil op een centraal punt een soort radius server hebben (of zo) om mensen toe te laten om te kunnen Internetten maar voordat ze toegang krijgen moeten ze zich eerst aanmelden via een bepaalde website. Maar met een proxy zou dat mogelijk moeten zijn .. ???

Er zal toch wel iemand zijn die weet hoe je zoiets moet opzetten en wat je ervoor nodig hebt ??

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Borderware is in zoverre wel een fijn progsel,
en gezien Borderware een proxy is, zal het met linux varianten van proxy's ook wel een soortgelijk resultaat op kunnen leveren. Dus ja, proxy's are the answer..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:40:
Maar ik wil op een centraal punt een soort radius server hebben (of zo) om mensen toe te laten om te kunnen Internetten maar voordat ze toegang krijgen moeten ze zich eerst aanmelden via een bepaalde website. Maar met een proxy zou dat mogelijk moeten zijn .. ???

Er zal toch wel iemand zijn die weet hoe je zoiets moet opzetten en wat je ervoor nodig hebt ??

Voor de zoveelste keer : PROXY !

Neem een proxy die in staat is om authenticatie te veprlichten. Als die verplicht word, kun je het zonder geldige username/pass shaken om te inetten.

Echter bijna alle proxy's zullen werken met een inlog popup ala die van secure sites met .htaccess enzo (dus niet een pagina waarin je username/poass invult maar een windowtje (geen HTML) waar je dat moet invullen.
Sundead schreef op 19 november 2002 @ 12:18:
Borderware is in zoverre wel een fijn progsel,
en gezien Borderware een proxy is, zal het met linux varianten van proxy's ook wel een soortgelijk resultaat op kunnen leveren. Dus ja, proxy's are the answer..
Bedoel je soms BorderManager ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen telkens PROXY zeggen is leuk maar heeft niemand ervaringen met een dergelijek omgeving. Welke software kan ik het beste gebruiken ? Ik gebruik een systeem met Linux (Redhat 7.3) !

Verwijderd

weet je wel wát een proxy is?

if yes then ga naar google, klop in "proxy" en kjik wat er voor leuke software tevoorschijnkomt.
kijk de featurelist door en bestudeer degenen met de juiste features op kosten, beheersbaarheid en tevredenheid onder gebruikers. tipje: er zijn mensen op dit forum die met proxy's werken op hun werk. kies dan *ZELF* welke proxy voor *JOUW* omgeving volgens *JOU* het beste is.

if no then ganaar google, klop in "proxy" en kijk wat je leren kan.

"ja maar nou roep je weer proxy"
ja, want dat is de oplossing...
Pagina: 1