[XP/2000] Slecht snelkoppelingen op de desktop

Pagina: 1
Acties:

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:13
Om te voorkomen dat de roaming profiles van de gebruikers te groot worden, wil ik ze het recht ontnemen om dingen op te slaan op de desktop, behalve snelkoppelingen.
Je zou dus bijvoorbeeld een policy moeten maken waarin users alleen bestanden met de extensie .lnk op de desktop op kunnen slaan.
Op de desktops draait XP pro en het serverpark bestaat uit Win 2K servers, uiteraard met Active Directory en GPO's.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Desnoods met thirth party tools... :?

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 19-11-2002 08:46 . Reden: kleine tekstuele onduidelijkheid ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Volgens mij is dat wel te doen met een scriptje dat als een gebruiker aflogt alles word verwijdert behalve *.lnk

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Das leuk. Net iets opgeslagen op de desktop en na uitloggen wordt je .doc van 40 pages weggemietert. Lijkt me geen leuke oplossing. Je moet gewoon in eerste instantie geen dingen kunnen iopslaan behalve .lnk.

• Vunzz
Bedankt voor het meedenken Bramage, maar ik ga toch met ProPHeT_Ewok mee.

Maar hoe :(

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Vunzz
Raar hoor, ik kan er niets over vinden op het Net. Geen tooltjes, sciptjes, tweaks, helemaal niets.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik hiermee het wiel aan het uitvinden ben, dit moet toch eerder gedaan zijn?
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 18-11-2002 21:11 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vunzz schreef op 18 november 2002 @ 16:51:
Om te voorkomen dat de roaming profiles van de gebruikers te groot worden, wil ik ze het recht ontnemen om dingen op te slaan op de desktop, behalve snelkoppelingen.
Je zou dus bijvoorbeeld een policy moeten maken waarin users alleen bestanden met de extensie .lnk op de desktop op kunnen slaan.
Op de desktops draait XP pro en het serverpark bestaat uit 2000 servers, uiteraard met Active Directory en GPO's.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Desnoods met thirth party tools... :?
zorg dat ze de quick lauch bar kunne gebruiken
of msoffice shortcut bar

en dat scrippie kan die bestanden ook backuppen ... dan leren ze het snel zat af om op de desktop te zetten en raak je het niet kwijt

Iperf

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Er is sinds NT4 sp 5 een tooltje dat heet ProQuota. Dit zorgt er voor dat je niet kan afloggen indien je profile een bepaalde grootte overschrijdt. Misschien is dat iets ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij mij op werk druk ik op uitloggen en ik ben weg. dan wacht ik nergens meer op
(de terminal servers rebooten snachts automatch) ..... spannend :)

Iperf

• Vunzz
Ik heb eens nagedacht over een scripje dat bestanden automatisch van de desktop naar de homedir verplaatst en een shortcut terug zet, maar daar kleven toch wel wat bezwaren aan.
Ik ga eens even op ProQuota Googlen...

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

2000 servers. Dat zijn er een boel! :)
Kan je een mooi renderfarmpje van maken ;)

• Vunzz
:D Ik heb er even Win 2K servers van gemaakt.

• Vunzz
Ik denk niet dat er een goede oplossing is, dus ik ga het maar anders aanpakken: een strenge quotum en een automatisch berichtje dat gebruikers als het fout dreigt te gaan....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat was er mis met de quicklaunch bar ?

(daar kun je tenslotte alleen maar shortcuts in leggen?..... is resizable enzo)

Iperf

• Vunzz
Met de quicklaunch bar is niets mis, mar het is imho geen vervanger van de desktop.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ;)

hé ik ben ook zo'n gebruiker hoor die 300mb op z'n desktop legt
Het was de pest om in te loggen :(

Tot ik door had waar dat door kwam :) ik heb m'n desktop toen maar opgeruimd :)
als je mensen dit soort dingen uitlegt ... zou dat mischien helpen

Iperf

• Vunzz
als je mensen dit soort dingen uitlegt ... zou dat mischien helpen
:D :D :D HAHAHAHAHAHA ROFL

Soms, heeeel soms helpt dat ja!
Ik blijf het proberen, maar helaas, meestal helpt het dus niet... :+

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 20-11-2002 16:05 . Reden: typo ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:12

TwoR

Gekleurde stippen

JA maar jammer genoeg is dat heeeel soms meestal nooit. :( stomme gebruikers ook altijd.

• Vunzz
Ah, TwoR werkt duidelijk ook op een automatiserings afdeling :P

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi Vunzz

Wil je ondanks een eerdere modbreak ([rml]Vunzz in "[ XP/2000] Slecht snelkoppelingen op de d"[/rml]) van mijn modje SH007 die edit knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken bij korte aanvullingen :?

Zie ook Kicken van je topic

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TwoR schreef op 20 november 2002 @ 16:07:
JA maar jammer genoeg is dat heeeel soms meestal nooit. :( stomme gebruikers ook altijd.
ff voor de duidelijk heid "JIJ" hebt werk door de gebruikers. bovendien zijn die gebruikers niet zo achterlijk als je denkt **** cencuur****! ....... pardon my french

met zo'n mentaliteit krijgen ze ook schijt aan je ......

Iperf

Pagina: 1