Toon posts:

SCSI Target Error ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik toch steeds aan een "SCSI target error" na enkele minuten branden (of wissen) van een CD-R of CD-RW met Nero of CloneCD? Daarna blijft de brander "branden" (rode lampje) en is het brandprogramma niet meer te sluiten (behalve met Ctr-Alt-del). Om het rode lampje uit te krijgen moet ik de PC opnieuw opstarten. Dan begint alles overnieuw als ik ga branden of wissen. Heel af en toe lukt het zomaar wel om een CD te branden (vaker niet dan wel). Geen regelmaat in ontdekt. Ik heb een Pentium-III 450 met 128 Mb geheugen, Freecom 4x4x24 brander (IDE), Hitachi DVD, Delta 48x CD-Rom, Voodoo 3 3000 en geen screensavers e.d. aan staan. Verder InoculateIT (ik had dit overigens ook met Sophos) en ZoneAlarm. Er zijn geen conflicten in apparaatbeheer en DMA staat overal aan. Enig idee? Ik kan nu niet eens een backup van mijn HD meer maken.
Jan

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Voor alle SCSI-vragen en info: http://www.scsita.org/

Had zelf binnen 24-uur een uitgebreid en goed antwoord, klasse!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hmmm....lijkt alsof SCSI controller tijdens de fase dat je brander zijn commando's verwerkt vergeet wie nou het apparaat was dat hij moest aansturen (erg simpel gezegd, maar je snapt wel denk ik wat ik bedoel).

Hangen er andere SCSI apparaten aan die controller? Is de kabel wel okay of is ie erg geperforeerd van connectors die er in de loop der jaren afgevallen zijn. Geen kabelbreuk? Probeer eens een andere kabel.
Check ook de termination van je brander cq SCSI bus.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt misschien kunnen lezen dat het een IDE brander is. Daarom vind ik die melding ook zo gek. Er zijn verder geen SCSI apparaten in de PC, bij mijn weten ook geen controller.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Oeps...mijn fout ;) Ik dacht vanwege de melding dat je ergens SCSI had. Toch maar eens mijn lenzen oppoetsen ;)

specs | 3360wP met SE3000

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik had dit probleem daarnet ook.
Heb mijn CD-writer van het eerste kanaal naar het tweede verhuisd (telkens als slave), mijn Zip drive afgekoppeld (kan geen DMA aan) en heb Nero onder win 98SE geïnstalleerd ipv op de Mill. partitie.
Ik weet niet welk van deze factoren doorslaggevend was, maar in elk geval, nu doet hij het prima.
K6-2 500. 128Mb Ram.

Verwijderd

Jongens, cdroms en cdrws kennen geen IDE (alleen SCSI)en daar hebben ze ASPI drivers voor. Ga eens naar www.Adaptec.com en download daar het proggie ASPICheck en de nieuwste ASPI drivers en je gaat zien dat het goed komt.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi rxseven,
heb je adviezen opgevolgd. Analyse door Aspicheck gaf aan, dat ik de Adaptec Upgrade wizard moest uitvoeren. Gedaan. Deze gaf aan, dat er geen gekwalificeerde Adaptec producten op dit systeem zijn (geen adaptec host adapter of een adaptec versie van de Aspi-layer). Daar ben ik dus mooi mee, want hoe kom ik daar nu weer aan en is dat nodig met mijn Freecom r/rw 4x4x24? By the way: Harddisk zit op Primary Master, Hitachi DVD op Primary slave, Atapi 48x CD-Rom op Secundary master en Freecom r/rw op secundary slave. Zegt dat iemand nog wat?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, dit verhaal kwam er uit bovenstaande analyse:
LOG0143: *****************************************************************
LOG0144: Starting ASPICHK1 installer on Fri Nov 03 22:29:07 2000
ASPICHK0438: OS = Windows 95 (4.10.2222)
UPGRADE1004: c:\windows\system\wnaspi32.dll dated 05/05/1999 21:22:00, 36864 bytes.
UPGRADE1062: c:\windows\system\wnaspi32.dll version 1.0.0.1
UPGRADE1004: c:\windows\system\winaspi.dll dated 05/05/1999 21:22:00, 3536 bytes.
UPGRADE1062: c:\windows\system\winaspi.dll version 1.0.0.65
UPGRADE1004: c:\windows\system\iosubsys\apix.vxd dated 05/05/1999 21:22:00, 29497 bytes.
UPGRADE1062: c:\windows\system\iosubsys\apix.vxd version 4.0.0.952
UPGRADE0965: File c:\windows\system\aspienum.vxd does not exist
UPGRADE0369: No existing file to compare, upgrade recommended
ASPICHK0522: Inconsistent version numbers among components
ASPICHK0592: ASPI installation has problems
LOG0218: Closing installer log on Fri Nov 03 22:29:07 2000
LOG0219: *****************************************************************
Wat nu?

Verwijderd

niks die wizard uitvoeren , heeft volgens mij nog nooit gewerkt , gewoon de ASPI drivers downloaden (filename is ASPI32.* geloof ik.) unzippen ofzo en runnen geef anders maar een email adres aan me dan mail ik ze wel (tip ,ik zou de dvd op sec. master zetten en de brander op sec.slave , worden de drives wel ondersteund door je software?)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik hab ASPI32.exe gedownload, daarin zitten de drivers. maar daarvoor is de voorwaarde:
"Simply execute ASPI32.EXE to install/upgrade the ASPI drivers. This upgrade requires that either an Adaptec host adapter an Adaptec version of the ASPI layer be installed on your system." En dat werkt nou juist niet, omdat blijkbaar die aspi layer ontbreekt! (zegt-ie).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
heb nu maar (na de-installatie van Nero...) Easy CDCreator geïnstalleerd met alle drivers. Nu werkt het wel goed. Dus daarmee is waarschijnlijk die aspi-layer ook goed gekomen?
Einde discussie en allemaal bedankt voor het meedenken.
Jan
Pagina: 1