A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Deze heb ik idd ook al eens gelezen, maar ze hebben hier over het vervangen van de software (oude weghalen, nieuwe ervoor in de plaats doen). Ik heb ze nog niet gehoord over wat ik wil.
Wel snelle reply trouwens, thnx
Wel snelle reply trouwens, thnx
A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane
Ik weet niet of je met Loadlin ook DOS kunt laden, maar Loadlin wordt vaak gebruikt vanuit DOS om DOS uit het geheugen te slopen en Linux ervoor in plaats te gooien. Misschien is er een of andere image die je kunt gebruiken om DOS mee te laden mbv loadlin.
Microprocessor: 80C88 / 0-8Mhz_JGC_ schreef op 18 November 2002 @ 17:55:
Ik weet niet of je met Loadlin ook DOS kunt laden, maar Loadlin wordt vaak gebruikt vanuit DOS om DOS uit het geheugen te slopen en Linux ervoor in plaats te gooien. Misschien is er een of andere image die je kunt gebruiken om DOS mee te laden mbv loadlin.
Memory: 640 KB SRAM
* moto-moi denkt niet dat 'ie daarop lekker makkelijk linux kan draaien
Of Dos 6moto-moi schreef op 18 November 2002 @ 19:00:
[...]
Microprocessor: 80C88 / 0-8Mhz
Memory: 640 KB SRAM
moto-moi schreef op 18 November 2002 @ 19:00:
_JGC_ had het er dan ook over om loadlin te misbruiken om een andere versie van DOS te booten van uit zijn huidige versie (geen idee of dat mogelijk is met loadlin btw).
Woops, je hebt helemaal gelijk * moto-moi schaamt zichdeadinspace schreef op 19 november 2002 @ 01:21:
_JGC_ had het er dan ook over om loadlin te misbruiken om een andere versie van DOS te booten van uit zijn huidige versie (geen idee of dat mogelijk is met loadlin btw).
Maargoed, loadlin gaat afaik ook niet werken :
(bron)3. How to use LOADLIN
==================
NOTE:
LOADLIN is a utility which starts a "logical reload" of your machine,
causing DOS to be completely overlaid with Linux. When you wish to
return to DOS you must use the Linux "reboot" command.
3.1. What you need
-------------
1. A 386 or higher CPU (of course!),
DOS or WINDOWS95 installed on your machine.
En aangezien we het over een 8086 hebben, gaat dat ook niet lukken.
Ja zeg daar zeg je wat, zelfs dos heeft natuurlijk minimum systeem vereisten..... da's best een beetje jammer. Ik was eigenlijk van plan een soort van dos-based maple/matlab er op te zetten, dan heb je best een geinige grafische rekenmachine. Tegenwoordig zijn er idd geen OS'en meer die nog een heel erg klein beetje up-to-date zijn en nog draait op een x86 cpu ook. En voor dat maple-achtige programma heb je toch minimaal dos 6.0 nodig.
Ach sommige hedendaagse os'en draaien nog op x86 hoor 
Maar die proc is best wel antiek, zeker in de informatica, misschien dat je nog wat oude progjes vind, of als je een beetje coding skills hebt kan je proberen iets als loadlin in elkaar te gooien (zelf memory gaan aanpassen) om er iets leuks in te krijgen.
Maar die proc is best wel antiek, zeker in de informatica, misschien dat je nog wat oude progjes vind, of als je een beetje coding skills hebt kan je proberen iets als loadlin in elkaar te gooien (zelf memory gaan aanpassen) om er iets leuks in te krijgen.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Pagina: 1