Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

lampen in huis gaan steeds stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 4.316 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt helemaal 8)7 van de lampen in ons huis, iedere week gaat er wel eentje stuk. Als er een paar stuk zijn dan gaan ze ineens allemaal snel stuk. Alleen deze week zijn er al 4 lampen stuk gegaan. Het gaat dus gewoon om lampen in m'n huis. geen rare wattages gewoon 40 watt's lampen. Een deel van deze lampen gaat natuurlijk stuk door slijtage maar ik vraag me af of het niet iets met de bedrading te maken heeft. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? te hoog voltage op ons elektriciteitsnet?

Verwijderd

Heeft weinig met computers te maken volgens mij :|

Verwijderd

Misschien overspanning inderdaad...

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 11:05

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Miischien meer iets voor SG? ;)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Verwijderd

Bel je energie bedrijf om alles door te laten meten, dat lijkt mij het best...

Verwijderd

Brandt er ook regelmatig een pcvoeding door? :D

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 18:14
En de ledjes van je pc? blijven die het wel doen B) ?

Verwijderd

misschien ff kijken of je spanning niet te hoog is... een iemand hier in het dorp heeft 2x zijn mobo opgeblazen doordat er 248V op hun stekkers staat!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Voltmod? :+

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een installiebedrijf bellen. Zou ergens een lek kunnen zitten. Je kan zo'n bedrijf in ieder geval om raad vragen, als je dan er nog niet uitkomt moet je een monteur langs laten komen.

Verwijderd

bij ons op bedrijf, al 5 jaar last van knipperende lampen :D, nu was er voor de zoveelste maal een hd gecrasht met allemaal info van klanten (wel gebackupt natuurlijk) maar dit zorgt voor veel ergenis en nu heeft onze baas ene kortgeding aan gespannen tegen essent opeens kwamen er 2 essent bussen aan en die begonnen druk te zoeken..... bleek er een eindje verder op een kastje te staan waar alles vertakt word, en daar liepen dus naakt slakken tussen die railen dikke rook stank en gesis toen ie die kast open dee die kabel was helemaal verkoolt

boeiend verhaal he ? :+

Verwijderd

temperatuursverschillen kunnen hier ook voor verantwoordelijk zijn

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Kijk eens of je ergens zo'n multi meter kan lenen (als je er zelf al niet een hebt)
Meet eens het voltage in de stopcontacten, mij dunkt dat jij idd last hebt van een te hoge spanning.
Hoewel ik mij dan niet kan voorstellen dat de andere apparaten er geen last van hebben.
Of misschien ergens een partij oude lampen op de kop getikt, die nog 220V zijn ipv 230 :? :P

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:40:
Tss ja tuurlijk, vooral het lampje in de ijskast heeft er veel last van!! ;)
Maar ik denk dat je de halogeen lampen in autos bedoelt, die hebben er idd wel last van, maar dan moet ut al een beetje gaan vriezen hé :P

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:40:
temperatuursverschil tussen wat en wat?

Het gaat hier toch om lampen in huis? Die hebben toch als ze uit staan gewoon kamertemperatuur?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:11
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:31:
Heeft weinig met computers te maken volgens mij :|
Ik kan me voorstellen dat hij dit hier plaatst aangezien het forum Casemodding & Elektronica heet :)

Verwijderd

Klasgenoot van me heeft t ook een keer gehad dat zn hele pc doorgefikt was en ook daar gingen met enkele regelmaat dingen kapot. Essent gebeld, en die hebben alles door staan meten en idd, de spanning was gewoon te hoog. Wat ze eraan gedaan hebben weet ik niet.
edit:

Quote weggehaald, was 100% nutteloos... Toch maar eerder opstaan de volgende keer ;)

• Pc123
  • Laatst online: 21:27
220 of 230 volt maakt echt niks uit, oude apparaten werken ook nog perfect, zulke kleine verschillen kunnen geen kwaad. Het moet echt iets extremer zijn. Het is idd een defect in de elektritische installatie, grootste kans dat het bij jou in de meterkast is maar het kan natuurlijk ook dat er in de straat iets kapot is. Ik zou een electricien bellen of misschien het energieberdijf, en zo snel mogelijk, want anders is straks je computer ook kapot!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zal wel een iets te hoge spanning hebben, een lampje in de gang bij ons (naast de meterkast, gevoed via de wandcontactdoos in de meterkast) brand ook constant door, terwijl de andere lampen gewoon blijven werken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 23:32
Alleen gloeilampen, of ook TL's, spaarlampen, etc.?

Verwijderd

Neem spaarlampen! Ze zijn iets duurder, maar je krijgt er wel garantie op. En volgens mij hebben spaarlampen minder/geen last van doorbranden, al heb ik geen idee waarom.

Verwijderd

Hoe oud zijn die lampen allemaal???
Als ze er allemaal omstreeks een zelfde tijd er in zijn gezet, kan het natuurlijk goed zijn dat ze inderdaad op een gegeven moment gewoon op zijn.
Het is hetzelfde met de verlichting van een auto
Als de ene koplamp stukgaat kan je er gif op innemen dat de ander ook binnen afzienbare tijd aan de beurt is.

• djexplo
  • Laatst online: 27-10 15:31
Het kan ook gebeuren dat apparaten zoals een wasmachine een spanningspiek introduceert. Dit kan je zien door te kijken of van één groep of van meerdere groepen lampen kapot gaan.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

rheostat op je meterkast plaatsen :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Pak gewoon een multimeter en meet eens wat! :)

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15
loopt er een tram-lijn langs je huis ?

als bij ons de tram voorbij komt gaat de zelfs de tv ruisen...

I can see clearly now, the brain is gone...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
_Arnie_ schreef op 18 November 2002 @ 17:07:

Zelfs zegt ie ... tv's zijn makkelijk te storen hoor, van die storing heeft een lampje echt geen last

Repareren doe je zo.

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15
was dat maar waar, bij mij stoort die k###e tram dus ook de verlichting...

I can see clearly now, the brain is gone...

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

bij mij gaan de lampen ook steeds kapot op mijn kamer, maar alleen op mijn kamer... toch wel gemiddeld 1 per week, terwijl het er maar 6 zijn... :P

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Sine
  • Laatst online: 21:22
adamvansanten schreef op 18 November 2002 @ 17:59:
bij mij gaan de lampen ook steeds kapot op mijn kamer, maar alleen op mijn kamer... toch wel gemiddeld 1 per week, terwijl het er maar 6 zijn... :P
Klinkt als halogeen, verkeerde trafo ? (als in :trafo bedoeld voor meer lampen)

maar idd gloeilampen zijn nogal gevoelig voor een tehoge voedings spanning
een paar % teveel kan al veel uitmaken

prik idd je volt meter maar eens in het stopcontact en kijk eens wat je meet.
met alle zware verbruikers uit uiteraard

Repareren doe je zo.

• PCR
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Het onderstation maakt een fout bij het verdelen van de spanning naar jouw huis. Dus je moet even wat regelen bij je energieleverancier :)

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:39:
bij ons op bedrijf, al 5 jaar last van knipperende lampen :D, nu was er voor de zoveelste maal een hd gecrasht met allemaal info van klanten (wel gebackupt natuurlijk) maar dit zorgt voor veel ergenis en nu heeft onze baas ene kortgeding aan gespannen tegen essent opeens kwamen er 2 essent bussen aan en die begonnen druk te zoeken..... bleek er een eindje verder op een kastje te staan waar alles vertakt word, en daar liepen dus naakt slakken tussen die railen dikke rook stank en gesis toen ie die kast open dee die kabel was helemaal verkoolt

boeiend verhaal he ? :+
Boeiend boeiend, ik hang aan je lip. Ga door

• Blorgg
  • Niet online
Phantom schreef op 18 November 2002 @ 16:44:
[...]

Ik kan me voorstellen dat hij dit hier plaatst aangezien het forum Casemodding & Elektronica heet :)
Nee nee, hij heeft hier een belangrijk punt dat we anders wellicht over het hoofd hadden kunnen zien :+

• Pc123
_Arnie_ schreef op 18 November 2002 @ 17:07:

Dan zou ik toch ns bellen met het energiebedrijf, er wordt waarschijnlijk op een hoop verschillende plekken stroom op de leidingen voor de tram gezet, een daarvan staat dan op hetzelfde verdeelstation oid als jouw huis en als er dan opeens veel spanning getrokken wordt krijgen de andere gebruikers last van storing. Kleine verschillen in voltage en frequentie zijn normaal bij elekrtriciteitsnetten maar het mag niet zo zijn dat apparaten er door beinvloed worden. Of er 225 of 230 volt op een lamp staat of 50 of 49,95 Hz maakt niks uit, het mag alleen niet te veel afwijken en het energiebedrijf is verplicht daar voor te zorgen.

• PCR
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Pc123 schreef op 18 november 2002 @ 18:44:
[...]

Dan zou ik toch ns bellen met het energiebedrijf, er wordt waarschijnlijk op een hoop verschillende plekken stroom op de leidingen voor de tram gezet, een daarvan staat dan op hetzelfde verdeelstation oid als jouw huis en als er dan opeens veel spanning getrokken wordt krijgen de andere gebruikers last van storing. Kleine verschillen in voltage en frequentie zijn normaal bij elekrtriciteitsnetten maar het mag niet zo zijn dat apparaten er door beinvloed worden. Of er 225 of 230 volt op een lamp staat of 50 of 49,95 Hz maakt niks uit, het mag alleen niet te veel afwijken en het energiebedrijf is verplicht daar voor te zorgen.
Het voltage mag op dit moment 5% afwijken van 230 V :)

Codedivision | Freedom Internet

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 18:48

AleXtc

Wannabe Pirat

HEb jij een aantal vette boxen in huis? staan die regelmatig aan op een hoog niveau ??

maw... zware bassen enzow zijn op ten duur funest voor je lampjes

• Pc123
5% dus als norm, dat lijkt me redelijk, daar zouden apparaten geen last van moeten hebben. Dus de volgende keer als een tram langs komt, of in het andere geval gewoon op willekeurige momenten meten en als het meer dan 5% is het energiebedrijf bellen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:21
AleXtc schreef op 18 november 2002 @ 19:06:
HEb jij een aantal vette boxen in huis? staan die regelmatig aan op een hoog niveau ??

maw... zware bassen enzow zijn op ten duur funest voor je lampjes
Zullen je buren leuk vinden als je weer es 12 uur lang 130db produceert :+

Steek eens een multimeter in je stopcontact enzo? Of laat je pa ff kijken, of bel de Nuon oid. Tis iig niet goed ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Niet computer gerelateerd. Maar als ik jou was, zou ik ff met je elektriciteitsmaatschappij bellen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.