POP3 password veranderen

Pagina: 1
Acties:

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 20:06
Ik wil mijn POP3 password veranderen, maar de server wil alleen maar een nieuw random password geven. Is het mogenlijk om via telnet o.i.d. zelf het wachtwoord te wijzigen?

Online LED calculator

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

ISP :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Volgens mij ligt dat aan de POP server.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Topicstarter, geef aub meer info.

Op deze manier kan natuurlijk niemand je helpen.

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 20:06
Ik bedoel dat ik een mail abbo heb bij een ISP. Ik heb weleens gehoord dat het met FTP kan op die manier, maar ik wil het dus met een POP3 server. Ik weet niet wat voor POP3 server het is. Hij draait op een Win2k server.

Online LED calculator

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
tomvleeuwen schreef op 19 november 2002 @ 15:38:
Ik bedoel dat ik een mail abbo heb bij een ISP. Ik heb weleens gehoord dat het met FTP kan op die manier, maar ik wil het dus met een POP3 server. Ik weet niet wat voor POP3 server het is. Hij draait op een Win2k server.
Het is inderdaad wel meer info, maar ik wordt hier nog steeds wijs niet uit hoe het probleem mogelijk te verhelpen valt.

Geef eens een naam van de ISP, misschien heeft iemand daar ervaring meer.

Overigens bij een aantal providers heb je shell access.
Je kan dan een telnet of ssh verbinding op zetten naar de provider en dan inloggen en dan vervolgens met het volgende commando (als het een *nix systeem is) je password veranderen:
code:
1
passwd <eigen username>

Zonder de [ ] natuurlijk.

Er zal dan eerst gevraagd worden om je oude paswoord en vervolgens om je nieuwe (en een bevestiging daarvan), maar meestal zijn hier wel eisen aan verbonden (aantal karakters etc.)
Pagina: 1