Toon posts:

DNS server opzetten voor Exchange mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de domeinnaam den-teuling.nl aangevraagd, nu wil ik zelf een dns opzetten (heb ik gedaan, maar volgens SIDN werkt het nog niet echt...) en hier een mx record inzetten zodat exchange m'n mail af kan handelen.

Bij NXS heb ik deze naam aangevraagd, en hij werkt zogauw de DNS server goed geconfigureerd is, hier de foutmeldingen van SIDN:

edit:

errors=12, warnings=8, informational=0

* domein den-teuling.nl.

* nameserver cp32xxx-a.dbsch1.nb.home.nl./217.120.89.xxx

E CNAME record dataveld is geen geldige domeinnaam (RFC1034/1035/1123/TE.2) [den-teuling.nl. CNAME www.]

E SOA contact dataveld (den-teuling.nl@) is ongeldig (RFC822/1034/1035/1123/TE.3)

W SOA refresh (3600) < 4 uur (zie RFC1537)

W SOA retry (600) < 30 minuten (zie RFC1537)

W SOA minimum (3600) < 1 dag (zie RFC1537)

W A record voor localhost ontbreekt (zie RFC1537)

E den-teuling.nl. heeft minder dan 2 nameservers (TE.4)

E domein heeft geen MX of A record (TE.7d)

E nameserver cp32xxx-a.dbsch1.nb.home.nl./217.120.89.xxx adverteert nameserver cp32xxx-a.dbsch1.nb.home.nl. niet (TE.7a)

E primary SOA mname cp32xxx-a.den-teuling.nl. ongelijk primary cp32xxx-a.dbsch1.nb.home.nl.

* extra nameservers

* nameserver cp32xxx-a.den-teuling.nl./192.168.1.1

E server onbereikbaar, timeout of niet 'authoritative'

* nameserver cp32xxx-a.den-teuling.nl./217.120.89.xxx

E CNAME record dataveld is geen geldige domeinnaam (RFC1034/1035/1123/TE.2) [den-teuling.nl. CNAME www.]

E SOA contact dataveld (den-teuling.nl@) is ongeldig (RFC822/1034/1035/1123/TE.3)

W SOA refresh (3600) < 4 uur (zie RFC1537)

W SOA retry (600) < 30 minuten (zie RFC1537)

W SOA minimum (3600) < 1 dag (zie RFC1537)

W A record voor localhost ontbreekt (zie RFC1537)

E den-teuling.nl. heeft minder dan 2 nameservers (TE.4)

E domein heeft geen MX of A record (TE.7d)

E nameserver cp32xxx-a.den-teuling.nl./217.120.89.xxx adverteert nameserver cp32xxx-a.dbsch1.nb.home.nl. niet (TE.7a)

wat doe ik fout?? :?

PS: Ik gebruik NT 4; DNS manager van WinNT; Exchange 5.5

Verwijderd

geef de nameserver gewoon dan kunnen we zelf ff kijken...
domein heeft geen MX of A record (TE.7d)
en zonder A record begin je weinig...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen nog deze foutmelding:

edit:

E SOA contact dataveld (postmaster@) is ongeldig (RFC822/1034/1035/1123/TE.3)

wie kan me hier informatie over geven??

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig&#039;s evil twin

Je mag geen "@" gebruiken in de contact.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus als de server cp32xxx-a.den-teuling.nl is, dan moet de mailbox dit zijn:
postmaster.cp32148-a.den-teuling.nl

Verwijderd

Topicstarter
mooj, hij geeft nu geen fouten meer, maar kweet niet of het gaat werken ;) :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik denk niet dat dit gaat werken.

Als je mail-server aan het @home netwerk hang. @home heeft poort 25 geblokt. ge zal dus geen mail ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
ontvangen? poort 25 is toch smtp, dit is toch Simple Mail Transfer Protocol, wat betekent dat je mail daarmee toch wegstuurt, hij stuurt bij mij alle mail naar 1 server: mail.home.nl
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 10:01:
Ik denk niet dat dit gaat werken.

Als je mail-server aan het @home netwerk hang. @home heeft poort 25 geblokt. ge zal dus geen mail ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
sorrie, ff niet goed opgelet, smtp is voor het verzenden van mail over het internet. wie heeft er een goede workaround om smtp op een andere poort te zetten? zodat m'n mailservertje gewoon zijn werk kan doen ;)

ff nog wat toelichting ;) @home blockt die poort dus, kan ik nu niet de mx record naar iemand buiten het @home netwerk doorzetten, die dan de mail forward naar een andere poort op mijn server. soort tunnel of zo? wie heeft een oplossing / mogelijkheid voor me en waar moet ik op letten?

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Wat betekent het voor mij als abonnee dat poort 25 is afgesloten? En andere antwoorden op veel gestelde vragen.

Welke gevolgen heeft het afsluiten van poort 25 voor de @Home dienst?
Het is niet meer mogelijk om een mailserver te gebruiken binnen het @Home netwerk. Voor klanten die geen gebruik maken van een eigen mailserver, verandert er niets! Overigens is het - conform de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden - niet toegestaan om een server te installeren die verbonden is aan het @Home netwerk.

Waarom blokkeert @Home poort 25?
Wij hebben geconstateerd dat een groot deel van de e-mail die via onze systemen wordt verstuurd bestaat uit spam. Dit is massale, ongewenste email waar de ontvanger in de meeste gevallen niet op zit te wachten. In verreweg de meeste gevallen blijkt dat deze spam niet door onze abonnees zelf wordt verstuurd, maar door derden via hun computer wordt doorgestuurd. Veel van onze abonnees draaien, meestal zonder zich daarvan bewust te zijn, een zogenaamde open mailrelay. Dit houdt in dat eenieder mail kan sturen naar de computer van zo'n abonnee, en deze computer stuurt het vervolgens via onze systemen het Internet op. Veel professionele spamverzenders scannen voortdurend het Internet af op zoek naar dergelijke open mailrelays, zodat ze zonder gevolgen hun spam kwijt kunnen. Dit scannen gebeurt volautomatisch en we krijgen dan ook voortdurend klachten over spam die van ons netwerk afkomstig is.

Tot voor kort bestreden we dergelijk misbruik via onze abusedesk: na ontvangst van een klacht over spam werd onderzocht of er sprake was van een open mail relay en werd de betreffende abonnee gesommeerd deze af te sluiten. Het nadeel van deze methode is dat de schade dan reeds is aangericht. Een groter probleem is echter dat de enorme hoeveelheden spam een dermate grote belasting op onze mail servers begonnen te vormen, dat daardoor de kwaliteit van de dienstverlening ernstig achteruit liep. Om de kwaliteit van onze email service te kunnen blijven waarborgen, is derhalve besloten om de toevoer van spam door derden te blokkeren (verkeer van derden naar tcp poort 25 op klantcomputers wordt geblokkeerd. Met deze maatregel beschermt @Home klanten, die niet weten dat ze een "Open Relay" hebben, tegen zichzelf. Massaal verstuurde mail zoals mailspam die via een "Open Relay" wordt verstuurd neemt veel bandbreedte in beslag. Verder zijn abonnees verantwoordelijk voor hun computer en kunnen zij daardoor verantwoordelijk worden gehouden voor mailspam die via hun computer verspreid is. Tevens kan het gebeuren dat andere providers onze e-mail blokkeren vanwege deze grote aantallen spam: @Home staat dan op een zogeheten "Black list" hetgeen consequenties kan hebben voor al onze abonnees.

Conform de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden van @Home is het overigens niet toegestaan voor abonnees om een eigen server te draaien, het gaat dan ook om een kleine groep gebruikers die hinder ondervindt van deze maatregel. Voor abonnees die van onze mailservers gebruik maken zal dit geen gevolgen hebben. Alleen de abonnees die zelf hun mail verkeer afhandelen zullen met deze verandering dit niet meer kunnen.

Wat is een poort en waartoe dient poort 25?
Iedere computer heeft 65535 deuren (poort of port ). Achter iedere poort is het mogelijk een applicatie te draaien. Meer informatie over poorten vindt u op bijvoorbeeld www.computerwoorden.nl. Poort 25 wordt gebruikt voor uitgaande e-mail, bij communicatie van een mailprogramma met een mailserver, of bij communicatie van mailservers onderling.

Welke programma's of applicaties maken gebruik van poort 25?
Mailservers en mail programma's.

Wanneer wordt poort 25 weer opengesteld?
Er zijn geen plannen om poort 25 open te stellen.

Dus ze zullen poort 25 waarschijnlijk niet openen als je ze opbelt voor het desbetreffende ip-adres? Of misschien wel als je een goede reden hebt, welke mailprogramma's, geen server-apps gebruiken poort 25?
Wie heeft nog een oplossing voor die tunnel :?

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier anders misschien iemand die buiten het @home netwerk zit, die een servertje heeft staan met een vaste aansluiting tot internet en die verkeer op poort 25 naar mij wil redirecten op een andere poort ;) :P of zijn er nog andere oplossingen

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Domeinnaam (inclusief .nl):
Eerste nameserver cp32148-a.den-teuling.nl
Tweede nameserver ns2.nxs.nl

errors=1, warnings=0, informational=0

* domein den-teuling.nl.

E nameserver cp32148-a.den-teuling.nl. is onbekend

* nameserver ns2.nxs.nl./217.115.193.2

iemand hier een oplossing voor, ik heb in m'n zone file een a-record staan die cp32148-a.den-teuling.nl vertaalt naar een ip-adres

als ik namelijk het ip-adres op sidn erbij geef, komt ie er wel uit...?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:53:
edit:
Domeinnaam (inclusief .nl):
Eerste nameserver cp32148-a.den-teuling.nl
Tweede nameserver ns2.nxs.nl

errors=1, warnings=0, informational=0

* domein den-teuling.nl.

E nameserver cp32148-a.den-teuling.nl. is onbekend

* nameserver ns2.nxs.nl./217.115.193.2

iemand hier een oplossing voor, ik heb in m'n zone file een a-record staan die cp32148-a.den-teuling.nl vertaalt naar een ip-adres

als ik namelijk het ip-adres op sidn erbij geef, komt ie er wel uit...?
dit is opgelost, nu dit nog:
Is er hier anders misschien iemand die buiten het @home netwerk zit, die een servertje heeft staan met een vaste aansluiting tot internet en die verkeer op poort 25 naar mij wil redirecten op een andere poort of zijn er nog andere oplossingen
Pagina: 1