[delphi 5 + interbase 6.5] RtlTraceDatabaseEnumerate error

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb een programma herschreven die eerst gebruik maakte van dbase database bestanden en nu gebruik maakt van interbase 6.5.

Op mijn eigen computer werkt dit prima maar als ik het op een ander systeem wil opstarten krijg ik de volgende foutmelding:

De toepassing , , heeft een fout gegenereerd. De gegenereerde uitzondering is c0000025 op adres 77FB1678 (RtlTraceDatabaseEnumerate)

Nou heb ik gezocht met google, yahoo, microsoft.com, en borland.com maar ik kan hiervoor geen oplossing vinden.

Op mijn eigen computer draai ik interbase als server, op een netwerk schijf heb ik het .exe bestand staan en vanaf een andere pc probeer ik via het netwerk de exe op te starten interbase draait op remote mode.

Waar kan dit aan liggen?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Hier wordt je niet vrolijk van. Heb hetzelfde probleem ook bij een applicatie servers, die met MSSQL connecten.

Hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft. Heb zelf ook al uren gegoogled en ben alle Delphi sites al bijna langs geweest, zonder succes.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Tomatoman

Fulltime prutser

Op wat voor manier maak je een verbinding met InterBase, BDE, ADO of native InterBase componenten? Misschien is een update van de gebruikte database driver een oplossing.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het blijkt een probleem te zijn die wel eens vaker voorkomt in verschillende Delphi versies en verschillende OSsen. Wel meestal met MSSQL. Helaas nog geen echte oplossingen gezien.

Enkele tips die ik vond:

'The SQLDMO.DLL (and others) have to be reinstalled from the Sql2000 CD
on to the client system when the server is updated from Sql7 to
Sql2000'

'Disconnect all database components (TDatabase, ADOConnection,....) at
designtime.'

'I figured out my problem. I got access to the database today and found that
a couple fields were actually defined as 'nvarchar'. Delphi does not support
nvarchar in SQL Server. I changed the datatype on those fields to 'char'
and everything is working OK now.'

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• marenk_vos
Ik heb in mijn delphi programma een datamodule aangemaakt, in deze datamodule heb ik 3 IBdatabase objecten en verschillen IBtables (ong. 25 a 30) en 3 transaction objection, 1 per database. Daaraan gekoppeld heb ik per table een NORMALE Tdatasource.

In mijn database objecten heb ik als database naam: ip-nummer:path\bestandsnaam.gdb staan.

Op mijn eigen pc werkt het prima.

Oh ja, als ik bij mijn ibconsole kijk dan staat er als server LOCAL SERVER maar volgens mij is dat logisch.

Op mijn clients heb ik verder niks van interbase geinstalleerd. Misschien dat ik daar iets moet installeren?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

marenk_vos schreef op 19 November 2002 @ 08:29:
Op mijn clients heb ik verder niks van interbase geinstalleerd. Misschien dat ik daar iets moet installeren?
Ik weet niet precies hoe het met Interbase zit, maar bij 99% van de DBMSsen moet je op de client ook software installeren. Ik verwacht niet dat het hier anders is.

• marenk_vos
Aan wat voor software moet ik dan denken? MDAC drivers? ODBC driver? clients?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Aan een interbase client in ieder geval :). En als je het via ADO doet MDAC. En via ODBC heb je natuurlijk ODBC drivers nodig.

• marenk_vos
Wat voor interbase client moet ik dan nemen?

tis nog een beetje wazig voor mij.....

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

ermm....DE interbase client?!

Misschien moet je eerst even zelf even zoeken naar een oplossing...

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik vind het een beetje jammer dat ik dit jouw moet vertellen, terwijl jij de man bent die Interbase gebruikt en ik nog nooit. Maar ik ben in een behulpzame bui vandaag :p

InterBase Installation & Deployment Options
http://community.borland.com/article/0,1410,27574,00.html

• marenk_vos
Ok, voordat ik jouw laatste posts heb gelezen heb ik inderdaad de Interbase Client geinstalleerd en nu werkt het ......

Wat mij verbaasd is dat de foutmelding die je krijgt niet meteen in verband wordt gebracht met het vergeten te installeren van de interbase client op de client systemen. Ook heb ik deze oplossing niet kunnen vinden in de manuals op de cd van interbase.

Verder is het zo dat als je de client wilt installeren dat je de server setup moet draaien en vervolgens alle opties moet uitzetten in de setup behalve de client....

Ik vind het dus allemaal erg verwarrend maar ben er toch uitgekomen....

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je hebt gelijk. Bij die foutmelding dacht ik ook niet meteen hieraan. Maar enig onderzoek in het deployen van Interbase clients of RDMSsen in het algemeen hadden je hier toch heen kunnen wijzen.

Die setup is ook eigenlijk voor de ontwikkelaars alleen. Voor je eigen programma moet je een eigen setup maken. Wat je daarin moet doen kan je op de webpage vinde die ik je gaf.

Je weet ook dat het ontwikkel licenses zijn? Voordat je klanten Interbase mogen gebruiken moet je licenses kopen bij Borland. Firebird is een gratis open-source versie van Interbase...

• marenk_vos
Ja maar zelfs met de ontwikkel license kun je eigenlijk niet ontwikkelen, ik had 3 open connecties staan naar 3 databases design time, en ik had de console open (nog 3 connecties) en ik probeerde mijn programma te runnen.... toen kreeg ik toch vrolijk de melding licenses expired MAX 5 users......

Wat ik tot nu toe gezien heb van Interbase is dat het best snel is.... bijvoorbeeld een locate in vergelijking met dbase is veeeeeel sneller en ik ben nu eigenlijk nog maar net begonnen met optimaliseren en nu al is het merkbaar sneller geworden.

Maargoed het probleempje waarvoor ik dit topic geopend heb is opgelost.....

Pagina: 1