Toon posts:

Download probleem [XP pro]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik ook ADSL, het internet werkt perfect, alleen het downloaden wil absoluut niet.
Als ik B.v een update van mijn virusscanner wil downloaden, doet tie dat wel, alleen als je de update wilt Installeren zegt hij dat de File Corrupt is. Ook bij andere files, b.v een exe krijg ik die foutmelding of hij zegt dat er teweinig schijfruimte of geheugen is . Maar daar geloof ik niet zo in , want heb nog ruim 30Gb vrije schijf ruimte en 256mb geheugen in mijn computer zitten.

Waar ik een beetje aan twijfel zijn de Instellingen van mijn LAN. Heb namelijk mijn internet gedeeld. Heb 1 server met daarop mijn internet verbinding, als ik rechtstreeks vanaf de server download is er nix aan de hand. Mijn eigen computer is via een Hub verbonden met de Server. En als ik vanaf mijn computer iets download of online probeer te installeren, dan krijg ik al die foutmeldingen

De Lan verbinding staat gewoon standaard ingesteld. (Auto IP ).
Heb ook al geprobeerd met een Statisch IP maar dat maakte ook niet uit. Verder staat er geen Firewall aan .

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen ?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

je moet dit maar eens proberen.

start -> settings -> network connections -> rechtermuiknop op je netwerk connectie en dan properties -> tabblad Authentication -> hier mag geen V voor "enable network access control using IEEE 802.1X (dit kan misschien verschillend zijn per pc dat weet ik nie)" staan -> tabblad advanced -> daar mag geen V voor "protect my computer......" staan.

Het kan zo zijn dat het niet werkt dan kan je die settings weer terug zetten maar dit ongeveer het enige wat ik kan bedenken waardoor het fout gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 18-11-2002 17:34 . Reden: duidelijker gemaakt ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Nope sorry dit is het niet :( Heb het geprobeerd, maar hou nogsteeds de zelfde problemen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog een andere suggestie ?

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 05:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

binnen 24 uur kicken is niet netjes hè

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

als ik jou was zou ik toch eens even gaan checken of je pc wel helemaal in orde is...Een corrupte file binnenhalen zou naar mijn mening nog kunnen komen door een probleem met je verbinding. Maar een mededeling over je geheugen of je HD lijkt me meer een probleem van je pc.
Verder...staan je pc, server en je modem op dezelfde elektrische groep (qua stoppen dus) of op een geaard stopcontact ?
Soms wil het nog wel eens gebeuren dat als modem,server en pc op verschillende groepen staan en slecht geaard zijn, dat er een faseverschil ontstaat ( te merken aan spanning op de kast/componenten van je pc) en dat is meestal niet zo goed.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
De pc's staan idd op dezelfde groep, helaas niet geaard, maar daar kan ik helemaal nix aan veranderen :( Zit hier in een studenten huis, dus vandaar .
Pagina: 1