[SBS 2000] Enkele vage problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik heb een Small Bussiness Server 2000 SP1 draaien.
De volgende updates zijn geïnstalleerd:

SBS Server 2000 Service Pack 1
Windows 2000 Server SP3
Exchange Server SP 3

Verder is SQL server niet geinstalleerd, ISA server wel maar momenteel nog niet in gebruik en gedisabled.

Nu heb ik de volgende problemen:

Shared Fax Service:
Bij ontvangen van een fax moet deze per mail gestuurd worden naar de zaakvoerder. Om dit te bewerkstelligen moet je de Fax Service laten inloggen mbv zijn account. Doch bij elke herstart doet het mailen het niet meer. (printen enzow wel). Wanneer ik bij Services dan DEZELFDE username en ZELFDE pasw ingeef en apply, doet hij het weer wel. 8)7 8)7

Outlook Web Access:
Kort uitgelegd: In de agenda ONTBREKEN soms een aantal afspraken, die in de gewone outlook wel weergegeven zijn. Ik heb er nog geen patroon in gevonden. Niet echt praktisch als je verkopers hebt die via internet hun agenda raadplegen om te kijken wat ze moeten doen de volgende dag, en dan paar afspraken missen omdat die niet weergegeven worden. PROBLEEM!!

Terminal Server:
Draait in application mode. (hangen twee terminals aan). Ik kan via Internet niet inloggen met Remote Desktop van Windows XP. Er is geen Licensing Server geïnstalleerd. Gaat Remote Desktop niet wanneer Ts in application mode draait? Wel zeer lastig, kan ik niet via remote even een probleem oplossen.

Dan heb ik ook nog twee vraagjes:
a) Je kan categoriën opstellen voor taken in Outlook, is er een manier om deze te CENTRALISEREN op exchange?
b) Wanneer een gebruiker meerdere SMTP adressen heeft via de SMTP connector, en per SMTP connector nog eens meerdere aliassen heeft, en je kiest in outlook als afzendadres emailadres B en deze gebruiker heeft standaard emailadres A, zal exchange dit omzetten in emailadres A. en verstuurd hij het via het standaardemailadres.
Kan je dit afzetten?

Kheb met elk probleem al veel uren bezig geweest en gezocht, maar vind geen oplossing. plz somebody? :(

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 16:29

vanwegen

-:|:-

Shared Fax Service:
Bij ontvangen van een fax moet deze per mail gestuurd worden naar de zaakvoerder. Om dit te bewerkstelligen moet je de Fax Service laten inloggen mbv zijn account. Doch bij elke herstart doet het mailen het niet meer. (printen enzow wel). Wanneer ik bij Services dan DEZELFDE username en ZELFDE pasw ingeef en apply, doet hij het weer wel. 8)7 8)7
Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld, je kan gewoon bij incoming routing aangeven in welke mailbox hij de faxen moet deponeren; zie www.sbs2000.info
De fax service wordt hier overigens niet voor gebruikt voor zover ik weet, de shared fax service draait iig gewoon onder het system account.
Wat bedoel je btw met "het mailen doet het niet meer" ?
Outlook Web Access:
Kort uitgelegd: In de agenda ONTBREKEN soms een aantal afspraken, die in de gewone outlook wel weergegeven zijn. Ik heb er nog geen patroon in gevonden. Niet echt praktisch als je verkopers hebt die via internet hun agenda raadplegen om te kijken wat ze moeten doen de volgende dag, en dan paar afspraken missen omdat die niet weergegeven worden. PROBLEEM!!
Heb ik inderdaad ook meegemaakt, voornamelijk op langzame verbindingen en als de gebruiker via een proxy surft, kan je er helaas niet verder mee helpen.
Terminal Server:
Draait in application mode. (hangen twee terminals aan). Ik kan via Internet niet inloggen met Remote Desktop van Windows XP. Er is geen Licensing Server geïnstalleerd. Gaat Remote Desktop niet wanneer Ts in application mode draait? Wel zeer lastig, kan ik niet via remote even een probleem oplossen.
Buiten dat ik _nooit_ een SBS server direct aan het internet zou hangen, kan je volgens mij terminal server niet in application mode te draaien zonder licensing, alleen in rem. admin mode. Bovendien zou je hiermee de EULA schenden.
Even zoeken op www.technet.com levert je zo welke regels je aan moet maken in isa om vanaf het internet te mogen terminal serveren.
Maar het lijkt me verstandiger je clients met VPN te laten connecten naar ISA en dan een TS op te starten.
Dan heb ik ook nog twee vraagjes:
a) Je kan categoriën opstellen voor taken in Outlook, is er een manier om deze te CENTRALISEREN op exchange?
Volgens mij kan je de regels exporteren in outlook (als csv) en importeren in exchange als standaard categorien.
b) Wanneer een gebruiker meerdere SMTP adressen heeft via de SMTP connector, en per SMTP connector nog eens meerdere aliassen heeft, en je kiest in outlook als afzendadres emailadres B en deze gebruiker heeft standaard emailadres A, zal exchange dit omzetten in emailadres A. en verstuurd hij het via het standaardemailadres.
Kan je dit afzetten?
in de AD :
automaticly update e-mail adres based on recipient policy uitschakelen

En toen was m'n signature weg :(

• Robbeke
vanwegen schreef op 19 November 2002 @ 01:09:
[...]

Ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld, je kan gewoon bij incoming routing aangeven in welke mailbox hij de faxen moet deponeren; zie www.sbs2000.info
De fax service wordt hier overigens niet voor gebruikt voor zover ik weet, de shared fax service draait iig gewoon onder het system account.
Wat bedoel je btw met "het mailen doet het niet meer" ?
De fax doormailen naar die mailbox werkt niet meer.kga nekeer kijken op die site.
[...]

Heb ik inderdaad ook meegemaakt, voornamelijk op langzame verbindingen en als de gebruiker via een proxy surft, kan je er helaas niet verder mee helpen.
daar ben ik wat mee, bedankt :+
[...]

Buiten dat ik _nooit_ een SBS server direct aan het internet zou hangen, kan je volgens mij terminal server niet in application mode te draaien zonder licensing, alleen in rem. admin mode. Bovendien zou je hiermee de EULA schenden.
Even zoeken op www.technet.com levert je zo welke regels je aan moet maken in isa om vanaf het internet te mogen terminal serveren.
Maar het lijkt me verstandiger je clients met VPN te laten connecten naar ISA en dan een TS op te starten.
Het is zo dat m'n baas effe een portredirect op de gateway opstart wanneer ik even iets op remote iets moet doen. Standaard hangt die dus helemaal niet rechtstreeks aan het internet.
Terminal Server in Application mode gaat toch, maar voor 5 clients maximum? En zoals eerder vermeld staat ISA server af.
[...]

Volgens mij kan je de regels exporteren in outlook (als csv) en importeren in exchange als standaard categorien.

[...]
Hier ben ik even niet mee. Waar vind ik die categoriën in Exchange terug?
in de AD :
automaticly update e-mail adres based on recipient policy uitschakelen
:+ :+
[/quote]
Dat staat reeds af, maar toch blijft ie dat doen. :(

• Robbeke
*schop*

• Robbeke
andermaal *schop*

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Terminal Server:
Als je 2 users hebt die er remote op werken, dan is "Remote Admin-Mode (Max 2 Clients)" de juiste instelling. Overigens is het zo dat een SBS server ook Active Directory draagt. gewone Users op een DC in laten loggen........ *horror*

XP's Remote Desktop is een ERNSTIG gecastreerde Terminal Client, en meer een kruising met VNC/PC Anywhere achtige meuk, en daarvoor niet toepasbaar. Bij installeren van Terminal Services staat er in de %windir%\System32\Clients een set installatie bestanden voor splitsing in 2 losse diskettes klaar. Eveneens is het mogelijk bij Microsoft de Advanced Termina Services Client te downloaden: Even zoeken op http://www.microsoft.com/download/ en je kan die gratis downloaden.

Zolang als dat je in Application mode zit, MOET je een TS Licencing Service draaien, anders duik je onder je EULA. Maar hoe je het ook went of keert, Application Mode Terminal Services op een Domain Controller is een absolute nono. Machines waar op Console gewerkt wordt hebben nl een veel sterkere neiging te vervuilen, en een SBS server die in productie draait.... Installeer je niet "ff" overnieuw. Nog niet te vergeten dat Dergelijke Servers ook nog op hun bek kunnen gaan door verkeerd gebruik van gewone users, ranzige applicaties etc.

Tot slot zitten er aan Application Mode nog een aantal haken en ogen waar je niet zomaar mee weg komt als je het niet weet. Al met al krijg ik toch het idee dat je beter even je kan verdiepen in wat Terminal Services nou eigenlijk is en doet. Want het is iets essentieel anders dan een gewone Windows. (Niet voor niets dat dat bij NT 4.0/3.51 een geheel aparte TSE versie was met eigen servicepacks etc.)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1