[NT4] Licentie voor IIS?

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi,

Ik ben zojuist dapper bezig geweest om een NT4 server machine op te tuigen met IIS4, ASP, etc. De bedoeling is dat deze als intranet servertje gaat werken (en héééél misschien later als extranet?). Nu het vervelende stuk: dit hebben we het liefst legaal (gosh ;))... Hoe kom ik aan een licentie, en wat voor licentie heb ik nodig? Een "5 user Windows 2000" lijkt me erg vaag, maar een "Microsoft® Windows® 2000 Server Internet Connector English North America Unlimited Clients " lijkt me ook ietswat overdreven. Ik heb gezocht op GoT en de MS site, maar word helaas niet veel wijzer. Iemand hulp?

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Gewoon even een mailtje naar Microsoft sturen. Als je ze precies de bedoeling uitlegt, kunnen ze je precies zeggen wat je moet aanschaffen en wat het gaat kosten.

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

NT Standaard zal net als Win2000 10 connections aankunnen.
Server heeft unlimited. Dus als je server licentie hebt ben je klaar.

• Battle Bunny
Winwurl: Daar hoef je dus geen Client Access licenties bij te hebben :?

Verwijderd

iis is gratis zolang je maar een winnt/win2k licentie hebt...

winwurl: de serverlicenties zijn er in verschillende smaken... standaard heb je dus maar een licentie voor 5 gebruikers (dacht ik).

overigens gewoon de licensing service stoppen... kan je daar ook geen gezeik meekrijgen...

• Battle Bunny
iis is gratis zolang je maar een winnt/win2k licentie hebt...
Tja, maar WAT voor licentie? Je hoeft voor IIS users (oftewel bezoekers op je site) geen licentie te hebben (dacht ik).
Pagina: 1