Toon posts:

Windows doet vreemd met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een Sitecom netwerkkaart erin gepleurd, mooi alles geinstaleerd.
De volgende keer dat ik de PC opstart, verschijnt er iets in ms-dos dat tie de bestanden "Vnetsetup.vxd, vredir.vxd en dfs.vxd" niet kan vinden en dat ik iets moet uninstallen. Nou heb ik me netwerk kaart wel ingepleurd en op nieuw geinstalleerd, blijf die message van toenet steeds verschijnen (elke keer als ik windows opstart).
sla ik alles over, zie ik in windows ook nog es staan dat het de bestand "msnp32.dll" niet kan vinden.

Kan iemand me helpen????

Thnx

ps: me is Newbie dus niet te moeilijk taal gebruiken ];

Verwijderd

Kaart eruit halen, dan in veilige modus opstarten. Dan onder apparaatbeheer de kaart verwijderen. Kaart er weer in en opnieuw installeren.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:47
Hms.. zo te zien heb je nog steeds Win 98..

Is idd een heeeele vervelende fout... Ik heb ut toen opgelost door in het register en win.ini alle verwijzingen naar vnetsteup.vxd en al die andere rommel eruit te gooien. Is wel ff werk. Veilige modus is ook een optie :)

www.computeridee.nl staat ook veel...

Verwijderd

kan je niet de netwerk dirvers opnieuw installeeren ofzow in configuratiescherm> netwerk ofzow??? volgens mij was dat bij mij ook een keer de oplossing

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 15:26:
Kaart eruit halen, dan in veilige modus opstarten. Dan onder apparaatbeheer de kaart verwijderen. Kaart er weer in en opnieuw installeren.
voila en zorgen dat je alles eruit mopt onder network neighbourhood
driver disk en win 98 cd-rom bij de hand houden -> reboot en installen
klaar

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12 14:42

Giblet

Dingen

anders gewoon win98 er nog n keer overheen knallen... werkte bij mij ook vaak

Verwijderd

Topicstarter
Moet het perse in veilige modus?? btw hoe doe je dat als ik het vragen mag ( ben noob ) Thnx iedreen.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit probleem is ontstaan doordat je waarschijnlijk niet de complete drivers hebt geinstalleert van je Netwerkkaart. Of je hebt ergens op Annuleren gedrukt tijdens de installatie van je netwerkkaart.
Heel simpel:

Start - Instellingen - Configuratiescherm - Netwerk

Verwijder alles wat je daar ziet staan!

* PC niet opnieuw opstarten! *

Vervolgens ga je naar:
Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder/De-installeer Externe Toegang

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

* PC opnieuw opstarten! *

Vervolgens je Netwerkkaart opnieuw installeren.
En evt. (als je nog een modem gebruikt en/of een VPN verbinding voor ADSL) alles weer toevoegen wat je net heb weggehaalt bij Netwerk, dus resp. Externe Toegang en VPN Adapter.
Als je bv. alleen een NIC en een modem gebruikt zie je meestal dit staan in je Netwerk.
- Client for Microsoft Netwerken
- Externe Toegang
- Sitecom Adapter (of iets dergelijks)
- TCP/IP -> Externe Toegang
- TCP/IP -> Sitecom Adapter (of iets dergelijks)

Mijn motto: Hou je netwerkomgeving zo schoon mogelijk, dus als je geen Modem gebruikt om ergens naartoe in te bellen, verwijder dan Externe Toegang.

NB. Hou de drivers van je netwerkkaart en de Windows CD-ROM bij de hand, deze heb je misschien nodig.

Verwijderd

Topicstarter
enforcer, thnx ;).
btw, is het mogelijk om die bestanden van een ander PC te kopieren en gewoon in windows system file te zetten ??

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:22

Bergen

Spellingscontroleur

Als dat ook een Windows 98 doos is moet dat kunnen ja, maar na bovenstaande uitleg moet dat niet meer nodig zijn.

Als je twijfelt of je deze oplossing of Enforcer's oplossing zult uitvoeren: doe die van Enforcer maar. Leer je meteen ook veel meer van :)

Verwijderd

Volgens mij bestaan er 2 verschillende drivers voor die kaart. Probeer het eens met die andere :/
Pagina: 1